Plussa BIM -12?! Min BM förstår inte!
Blev flyttad bak två veckor med mitt första barn, kändes orimligt, då skulle jag haft ÄL när jag plussade...vilket ju inte går och jag använde ÄL-stickor och fick sedan starkt plus på BIM. För mig skapade detta en stor oro just om jag skulle visa mig gå över tiden eftersom det är väldigt farligt med överburenhet, Så när jag enligt bm i så fall skulle vara i v 40+ så var jag ju enligt mina beräkningar 42+, hos oss på den tiden fick man gå över 3 veckor vilket skulle innebära att barnet hade kunnat ligga kvar till 45+, livsfarligt!
Nu löste det sig med att hon låg i säte och ett snitt planerades in, dock efter deras datum så hon skulle plockas ut 7 dagar efter mitt BF....det höll inte, vattnet gick på den BF jag hade räknat fram. Så tacksam för det!
Och när hon väl var ute såg de att moderkakan var alldeles för liten, hon hade alltså eg en tillväxthämning pga att hon fick mindre näring och inte för att hon kommit till senare än vad jag sa...hon var liten på alla UL och även när hon föddes, 45 cm och 2,9 kg.
RUL gjordes redan v 17+ och när jag kom därifrån var jag i v 14+3 enligt dem, men fick ändå inte göra om RUL trots att jag tjatade om det eftersom de inte kunde kolla organen tillräckligt när hon var så liten..men nej. SÅ jag är glad att det känns som det vart bättre koll på barn nr 2 och sen nu även denna graviditet, men har valt göra en del extrakontroller privat denna gången, svårt lita fullt på sjukvården...