Fler som planerar en liten sladdis?
Sladdis här med? Har precis plussat. Trodde inte ens jag hade nån äl denna månad.
Bf slutet av juli/början av augusti
Barnen 7, 9 och 11 år
Sladdis här med? Har precis plussat. Trodde inte ens jag hade nån äl denna månad.
Bf slutet av juli/början av augusti
Barnen 7, 9 och 11 år
Här blev det ett plus på stickan i fredags! :) vi är så glada lyckliga och uppspelta!
God morgon alla fina va tror ni om dehär testet. positivt eller negativt??
men gud. kan knappt tro de. de är ett tidigt test. har beräknad mens den 15e. så är ju super tidigt ännu.
Jag känner mig så gammal!! Hur gammal är eg okej att vara när man skaffar barn?!??!?! Känns som om jag ska ge upp försöken för jag är lastgammal!!
VI har lite svårt att få till det för mannen har lite problems just nu och då blir jag ännu mer stressad att vi inte ens kan försöka liksom...
Är det fler som fått rådet att ta Folsyra för att lättare bli gravid? Det var bland det första min BM sa när jag berättade att vi skulle försöka med en liten till.
Går in på 3:e året för att få vårat älskade och efterlängtade knyte.Är 39år och sambon är 35 , han har inga barn sen tidigare men jag har två som är 12 och 13 år.
Fick två missfall förra året i v.13 och 8.
Hoppas verkligen då den här och nästa månad är sista försöken som vi bestämt oss för.
Bim 3/1, ömma bröst sen ägglossning, gravtest ligger i badrumslådan och skriker efter mig.
Har bestämt att testa i morgon tidigast men helst sön.
Sambon får kolla först för jag kommer inte våga.
Skulle tro att det avstannat tidigare,
Vek som jag är kunde jag inte vänta
- jag har plussat,snyft( glädjetårar)!!!!!
Här är dagens test! Så glad. Hoppas allt går väl! Det är lite galet och känns som på nytt igen. 7 år sedan vi fick vår 3:a...
Hej! Grattis till alla med plus! Kul att läsa om er alla:)
Jag är snart 34 och min man 36. Vi har två pojkar på 8 och 5. Har haft bebislängtan i 2,5 och försökt intala mig om att det räcker med två, var nöjd med de två friska du har, tänk om den inte är frisk, tänk att din kropp ska orka, tänk på att du ska orka ta hand om tre barn, tänk på ekonomin, det är inte praktiskt osv osv....
Men nu har jag insett att jag ändå bara vill/måste våga igen!!!
Men min hjärna bara räknar hur gamla barnen är den lilla är si och så gammal, hur gammal jag är när den lilla är si och så...
Har den sista månaden också drabbats av en lättare utmattning och stresssyndrom, men jobbar igen. Är däremot stresskänslig, väldigt trött osv. Så känns inte som bästa läget... Fast samtidigt tänker min hjärna att jag skulle bli så lycklig och därför må bättre. Planerar att sluta med p-piller i april så hinner kanske må bättre iofs...
Blev ett långt inlägg om nån orkade läsa.
Ge mig lite av era synpunkter är ni snälla:)
Min yngsta fyller 10 nu i maj och äldsta 12 i april. Jag och min pojkvän försöker skaffa en 3e men utan något resultat hittills :( vi har nu försökt i 8 månader och jag börjar fundera om något är fel. Jag fick ju diagnosen SLE för några årsen och jag vet inte hur mkt den spelar in i att kunna bli gravid igen ?
Men jag hoppas, beställde äggl test nu så efter denna mens ska jag använda dom stickorna och se om de hjälper :)
Jo det blir inte lättare att bli gravid. Har 3 barn och alla blev till genom Ivf, hormonstimulering dvs hjälp utifrån. Blev spontant gravid två ggr också (enast i julas) men dem slutade i tidiga missfall. Nu är jg 39 år och önskan att få en 4:a innan det är på tok försent har blivit starkare hos oss båda. Speciellt nu efter misfallet får några veckor sedan. Vet inte riktigt hur lång tid vi ska ge kroppen eller om vi ska öka chansen genom ivf....fler av er som är "lite äldre" här?
Tack! Och håller tummarna för er! Det här blir fjärde barnet :) Femte försöket tog det sig på! Tog ut spiralen i oktober -17. Jag fyller snart 28. Blir ca 5,5 år mellan trean och fyran (om det går vägen). Testade svagt positivt igår men starkare idag så vågar tro det fastän mensen inte är beräknad före imorgon :) Är ännu i chock här och kommer att testa de kommande dagarna också ;)
Jo det hann jag med, haha :) De är ganska tätt mellan dem ;)
Grattis norrlänska