• Anotherone

Fler som planerar en liten sladdis?

Lycka till allihop, det är så mysigt med en bebis när det gått så många år emellan!!

Jag och min man fick vår sladdis i våras, storebror hann bli hela 11 år.

Vi är båda 37.

• Anotherone
    MammaMia1012 skrev 2017-10-30 21:42:59 följande:

Tack så mycket <3 Grattis till er lille! :kr hoppas verkligen det kan bli lika för oss!

Tack! Håller tummarna för er alla <3
  • Anotherone
    jennie08 skrev 2017-11-01 12:23:18 följande:

Gjorde ett gravtest idag för att jag har fått munsår och skulle behöva ta en Ipren.

Fick det här resultatet:

Grattis!!! Då blir det en sommarbebis för er!
  • Anotherone

Grattis till alla som fått positiva besked!

Min sladdis är snart 7 månader nu... tiden går för fort!!

• Anotherone
    Mawie skrev 2018-01-05 15:30:12 följande:

Skulle tro att det avstannat tidigare,

Vek som jag är kunde jag inte vänta

- jag har plussat,snyft( glädjetårar)!!!!!

Grattis!!! Hoppas att 2018 blir ERT år!!
  • Anotherone
    Liten 2018 skrev 2018-01-08 22:01:20 följande:

Mycket märklig känsla, nu är spiralen ute och det är skarpt läge igen efter 8år med spiral

Får se hur kroppen svarar nu.

Häftigt! Lycka till.
  • Anotherone
    Candyjunkie skrev 2018-01-19 14:03:59 följande:

Var på VUL igår, 6+3 med kraftiga och regelbundna hjärtslag. Känns lite overkligt. Har nu fått tid för NIPT den 8.2. Jag hoppas det går vägen.

Jag har inte heller haft mens på över 6 år så jag hade ju inte en aning om någonting - är ju snart 41, trodde någonstans att det skulle bli svårare att bli gravid när man är så "gammal". Men icke...

Jag bor utomlands, betalar man NIPT själva i Sverige?

Om man inte har fått förhöjd risk på KUB så får man bekosta nipt själv, ja.
  • Anotherone
    kaaanskeen3a skrev 2018-02-04 13:24:30 följande:

Mycket riktigt. Fick ett plus i morse. Skräckblandad förtjusning. Vet faktiskt inte ekat vad jag känner just...lite omtumlad.

Grattis!!

Det sägs att barnbarn är livets efterrätt... jag tycker min sladdis blev hela familjens efterrätt
  • Anotherone
    Flisan41 skrev 2018-04-25 10:12:40 följande:

Jag har en dotter som är 10!

Då blir det som för oss! Vår sladdis föddes när stora nyss fyllt 11.

På ett sätt känner jag att vi tog för lätt på det här med att börja om när det hann gå så många år emellan. Man glömmer fort hur tuffa de första åren var. Och inte blir det lättare när det är så stort åldersglapp, de "leker " liksom inte med varann när en nyss fyllt 12 och den andra är 11 månader

Å andra sidan var min barnlängtan så stark och vi ville verkligen ha ett barn till. Och nu när han väl finns hos oss så är det självklart ingen som önskar bort honom!
  • Anotherone
    CkC skrev 2018-05-13 22:38:58 följande:

Hej alla

Jag är nu i v.9, 8+3 och vill så gärna göra tidigt ultraljud då vi haft 2 missfall och nu ett dödsfall i familjen. Kan man få göra ett gratis eller måste man betala i Stockholm med förorter? Någon som vet?

Gratis (eller inom ramarna för ordinarie vård) får du väl bara göra det om det finns en uppenbar risk att något är fel. Som att du har smärtor eller blöder till exempel.

Men privat finns ju massa alternativ på ställen dit man kan vända sig.

Jag gjorde ett UL i v 8 (7+3 tror jag det var) på Vasamamma och det kostade omkring 600kr. Värt pengarna tusen ggr om då jag var orolig för utomkvedeshavandeskap.
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?