• puffen2009

Fler som planerar en liten sladdis?

Får man hänga på? Blir 34 om en vecka och sambon blir också 34 i vår. Vi har tre grabbar på 7, 10 och 12 och började planera för en sladdis i slutet av sommaren. Vi bestämde att vi skulle vänta till efter vår semester i oktober men då var mensen en vecka sen och sen började jag få mellanblödningar och endast tveksamma positiva äl-test. Cykeln som började i slutet av november hade jag fyra blödningsfria dagar! Och det var rent blod som kom inte bara blodblandade flytningar.

Men nu har jag inte haft nån blödning sen mellandagarna och igår fick starkt positivt på äl-testet! Så jag var överlycklig igår och vi har fått till det tre dagar i rad här nu så nu håller jag tummarna!

Oj vad långt det blev! Summan av det hela är att jag har bim 24-25/1

• puffen2009
    MammaMia1012 skrev 2018-01-12 07:34:50 följande:

Välkommen verkat som din kropp är på banan nu, håller tummarna att det tar sig nu när ni fått till det så bra!

Tack!
  • puffen2009
    Hellan skrev 2018-01-11 08:14:14 följande:

Eftersom jag är hemma för vab idag tog jag med mig testen på toa.

Det jag hoppats på läääänge och misstänkt sen i måndags blev nu bekräftat!

Jag är gravid!

Dock kommer ju tankarna direkt, gör vi rätt som skaffar ett till, tänk om det är nå galet med barnet, tänk om det inre går vägen. Försöker djup andas och tänka positivt.

Hoppas ni andra får samma glada besked som jag inom kort!

Grattis!!

Jag förstår dock dina tankar, tycker de blivit värre med antalet barn och åldern. Men försök att njuta nu!
  • puffen2009
    MammaMia1012 skrev 2018-01-16 05:31:47 följande:

God morgon tjejer! Ni vet att jag inte trodde att det blev något denna månad? Men jag tänkte om mensen blir sen så testar jag dagen efter och är på BIM +1 idag och döm om min förvåning??? Fick detta test (svagt men visst är det streck?!) jag har ändrat ljuset på ena..

Åh vad spännande! Jag ser och jag har bara fått helt blankt på testlagrets stickor Håller tummarna för ett starkar streck imorgon, men jag vågar nog säga grattis!
  • puffen2009
    MammaMia1012 skrev 2018-01-17 05:22:30 följande:

God morgon! Jag vågade ta digitalt idag och titta <3 såå lycklig idag! Hoppas den lille nu stannar 9mnd!!!

Svårt att misstolka det där Stor grattis! Så glad för er skull!
  • puffen2009

Här är jag på äl +5 idag och den här väntan är så seg! Har lite molvärk och brösten börjar ömma lite men det är såna symtom jag kan ha mellan äl och mens så jag litar inte på det. Fast man hoppas ju så klart!

• puffen2009

Vad roligt att vi är så många som planerar en sladdis

Jag har också drabbats av utmattningssyndrom två gånger och jag har även haft en lättare förlossningsdepression efter min andra graviditet. Det jag känner efter att ha gått igenom detta är att jag har bättre koll på kroppens signaler och jag är inte rädd för att be om hjälp. Så vid en graviditet kommer jag prata med bm om det här och förhoppningsvis få lite extra stöd efter förlossningen om jag känner att det behövs

Gick precis nu (klockan är efter midnatt ) in på äl+8. Har fortfarande lite ömma, spända bröst och molvärk. Även humörsvängningar fick sambon erfara ikväll. Allt är som vanligt innan mens alltså

Jag kommer testa senast på tisdag på äl+11 för jag ska till gyn då pga mina mellanblödningar (som "peppar, peppar" slutade när jag hade ringt och bokat tid) och de brukar ta ett gravtest då. Vill inte få ett negativt besked av personalen där.

Någon annan det börjar närma sig bim för? Vad har ni för symtom?

• puffen2009

Hej igen!

Skrev här lite i början av året men pga mellanblödningar, som visade sig bero på ett myom, fick vi vänta med att försöka tills det var bortopererat. Nu är det gjort och jag har haft en mens efteråt så nu börjar vi igen . Hade äl i torsdags och jag räknar det här som första försöket. BIM den 1/5 och jag försöker att inte hoppas för mycket men det går sådär .

Jag har däremot fortfarande lite jobbiga tankar kring att börja om och vår ålder osv, någon mer som tvekar lite emellanåt?

• puffen2009
    Flisan41 skrev 2018-04-24 21:33:13 följande:

Jag känner samma sak. Innan var det jätteviktigt för mig att bli gravid igen men allteftersom tiden går så blir det mindre viktigt. Jag tycker livet är rätt bra som det är och det känns helt ok om det inte skulle bli något. Och blir det så är det givetvis jättekul med. Men FÖR gammal vill jag inte vara... Fyller 43 snart...

Precis så känner jag med! Livet är rätt skönt nu när barnen kan vara själva hemma, de går i skolan, de sover som de ska (oftast ). Så jag känner likadant, blir det inget är det också okej även om jag kommer bli ledsen. Och trots det letar jag symtom och hoppas att det ska ha tagit sig

Hur gamla är dina barn?
  • puffen2009
    Norrlänska skrev 2018-04-24 22:03:10 följande:

Visst känner jag igen den där tvekan emellanåt. För egen del tror jag tillvida del den är en form av "självräddning" för att lindra besvikelsen och deppen som kommer med mensen. Har länge velat ha ett syskon till dottern som just fyllt 6 men maken har inte alls velat ha syskon förrän i höstas när han kände sig redo. Egentligen är jag äldre än jag hade velat vara för att skaffa ny bebis (är 36 år) men det skulle va så underbart ändå. Åldern är bara en siffra, man är inge psykiskt äldre än man gör sig

Hehe så kan det säkert vara för mig med, man vill skydda sig mot ev dåliga besked liksom. Jag håller med om åldern! När jag var yngre tänkte jag hela tiden att efter 30 vill jag inte ha barn för då är man gammal. Nu är jag 34 och känner mig inte alls gammal ju
  • puffen2009
    Norrlänska skrev 2018-04-24 22:35:33 följande:

Alltså den här känslomässiga berg-och-dalbana gör mig så trött å nere.

Att pendla mellanhänder äntan, hopp, önskan, förtvivlan, besvikelse veckan runt BIM är hemskt.

För att sen inte tala om sexstressen inför ÄL. Räkna dagar, planera livet för att få till o ofta på rätt dagar å missar jag en dag känns allt förgäves.

Hade hoppet uppe inför denna gång, tror vi träffade ÄL hyfsat bra. Igår fick jag spottings, BIM - 4 (eller 3)... Bara lite rosa på papperet vid ett par tillfällen. Blev deppad. Låg å läste runt om nidblödningar = fick upp hoppet igen. Idag lite mer brunt på papperet vid några tillfällen, chansen för nidis är lite, blev nog inget den här gången heller = depp igen... Men hoppet är det sistasom överger mig. Fasta kommer bli så ledsen å besviken när mensen kommer än fast jag räknar kallt med att den kommer. *suck*

Hur har det gått? Håller tummarna för att mensen håller sig borta!
  • puffen2009
    Liten 2018 skrev 2018-04-25 06:09:25 följande:

Att känna åldern spelar in känns för mig oxå. Haft nära som sagt. Jag blir 36 i år.

- Nu är smarta ni som inte börjat om å skaffa sladdis. Ni har de ju perfekt nu.

Nu är jag på dag 27 från sista BIM har vanligast 26. Är som en klocka vad gäller cykeln. Sen lägga till att ÄL gav utslag dagar tidigare. Har haft stickande å knolande i tjejmagen fram till igår lunch. Då slutade det. Känner inget speciellt nu. Negativt på gravtest i morse. Mysko känsla men får se vad som händer närmaste dagarna

Man blir lite ledsen när man får höra sånt när man försöker, men förhoppningsvis blir de glada för en när man väl blir gravid

Så spännande! Har du plussat tidigt med de andra barnen? Håller tummarna!!
  • puffen2009
    Norrlänska skrev 2018-05-02 08:10:49 följande:

Mensen kom tillslut

Nej vad tråkigt Här kom mensen med idag, man blir så besviken!
  • puffen2009
    MammaMia1012 skrev 2018-05-02 06:00:50 följande:

Vill passa på och uppdatera, nu har vi vart på RUL och här är hon vår alldeles perfekta lillasyster! Bakade en kaka och överraskade familjen <3

Så mysigt! Stort grattis till lillasyster
  • puffen2009
    Milian03 skrev 2018-05-01 18:11:20 följande:

Har man rätt att vara deppig och ledsen när man bara har försökt sen januari och just nu blöder ut sitt första missfall (var bara i v4)? Är så ledsen... Hur orkar folk månad efter månad? Vill bara ge upp ibland. Ibland känner jag att det kanske inte är meningen att vi ska ha ett gemensamt barn :( Jag blir så nedslagen varje gång blödningarna kommer... Vet ju att det finns folk som kämpat längre men kan inte låta bli att känna mig mer och mer deprimerad varje månad... Är 33 år gammal så kanske är det för sent tänker jag :'(

Det är klart att man har rätt att vara deppig och ledsen! Du har all rätt i världen till det! Jag beklagar så
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?