• Meej

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej!

Har läst lite bakåt i tråden och det är väldigt spännande att följa er alla!

Vi satsar också på en halvsladdis (syskonen är 6 och 8) men har sagt att vi egentligen inte har någon brådska. Ändå är det svårt att dämpa sig när vi väl bestämt oss för att försöka och jag läser och längtar och håller tummarna för ett plus om en vecka eller så..!

• Meej
    Candyjunkie skrev 2018-01-18 06:46:49 följande:

Hej! Fyller 41 och har en dotter på 11 och en son på 5 och har nyligen plussat med trean Ska pa VUL idag då jag inte har en aning vart jag är i graviditeten. Jag blev gravid efter uttag av hormonspiral utan att ha mens därimellen. Skulle tro att jag är i v. 8 ungefär...

Vi blev gravida med tvåan utan att jag fått mens däremellan också. Hade dock inte fått den sedan första barnet föddes. Fick också göra VUL då och det var ju ganska fantastiskt..! Spännande att se ungefär hur långt gången du är!
  • Meej
    Candyjunkie skrev 2018-01-19 14:03:59 följande:
    Var på VUL igår, 6+3 Skrattande med kraftiga och regelbundna hjärtslag. Känns lite overkligt. Har nu fått tid för NIPT den 8.2. Jag hoppas det går vägen.

Jag har inte heller haft mens på över 6 år så jag hade ju inte en aning om någonting - är ju snart 41, trodde någonstans att det skulle bli svårare att bli gravid när man är så "gammal". Men icke...

Jag bor utomlands, betalar man NIPT själva i Sverige?
    Det beror på vilket landsting man tillhör, tyvärr. Det är väldigt märkligt att det kan vara så olika inom vården beroende på var i landet man bor. Men jag skulle få bekosta ett själv här i Göteborg.

Kul med VUL!! Så himla mäktigt att få se hjärtslagen. Jag har också tänkt lite att det kanske är svårare att bli gravid nu. Har, under omständigheterna, haft väldigt lätt för att bli gravid tidigare. Håller tummarna för att min kropp fungerar likadant fortfarande den också då..!
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?