• Seb81

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej!

Jag & min sambo har försökt i över 2 år nu & inte lyckats. Utredningen visar normalt så vi är ofrivilligt barnlösa. Vi får hjälp med ivf i mars/april, vi längtar dit & såklart hoppas vi att det tar sig innan det!

Min sambo har inga barn, han är 36år & jag har tre barn, jag är 37 snart. Min äldsta pojk fyller 19 år snart, haha, min minsta fyller 11år... så snacka om sladdis haha! Jag följer gärna er på denna resa! Skönt att prata med någon när man är i denna resa!

:)

• Seb81
    MammaMia1012 skrev 2018-01-08 21:12:58 följande:

Välkommen! Men vad spännande, förstår ni längtar nu!

Ja verkligen sladdis, vet barnen om att de kanske får ett litet syskon? Gud så

Mysigt!!

Tack :)

Nej dom vet inget, men vill gärna ha en lillasyster... & jag med eftersom jag redan har tre underbara pojkar :D Men kommer det en pojke till så är jag/vi lika glada såklart! Men det hade varor kul, riktigt kul med en tjej! :) :)

Ja vi längtar så vi dör faktiskt, jobbigt och tufft men vi slutar inte att kämpa! :)

Ja så mysigt!! När har du första äl?
  • Seb81

Tycker så jävla synd om mig själv nu och hatar mitt liv.... måste få skriva av mig för att få ut min jävla sorg & frustration över att aldrig bli gravid!!!

i 2 år & tre månader har vi försökt få barn... samma tid började min bästa kompis oxå försöka få barn..... hon blev gravid efter 3 månader och har precis börjat på sin andra bäbis för ett tag sen..... NU är hon gravid igen och jag bara är hysterisk!!!! Jag gråter och får panik.... jag tycker mitt liv är så jävla orättvist och jag vill bara ta avstånd från henne! Förlåt men jag är värsta egot nu som inte ens blir glad av att min bästa kompis ska få sitt andra barn.... jag känner mig som ett barn i godisaffären som bara vill göra revolt! Jag har bara lust att dra täcket över huvudet och sova i 2 år!!! Det värsta är ju att jag inte ens kan tänka klart... jag borde ju istället tänka ?gud vad roligt för henne eftersom jag redan har 3 vansinnigt fina barn?. Jag blir snart knäpp på att försöka få barn.... mina 3 andra gick ju så smidigt och ?fort?.... BLÄÄÄÄ känner jag baara nu! *snyft*

Kan någon bara ge mig råd hur jag ska göra för att tänka positivt?????

Jag måste bort, måste bara bort och jag ska fan boka en utlandssemester!

• Seb81
    MammaMia1012 skrev 2018-01-22 15:49:32 följande:

Förstår så väl din frustration! Klart du ska skriva av dig här! Har inga bra råd att komma med mer än att du är inte ensam att känna så efter att ni kämpas så länge <3 inget konstigt alls!

Vet att det inte är lätt men snart är ni där och får hjälp med ivf och kanske kommer det kännas bättre då?

Låter toppen tycker jag med en utlandssemester något annat att tänka på och bara koppla av, dricka drinkar osv...

Styrkekramar till dig!!!

Tack!!! <3

Ja Ivf blir det innan sommaren, men det känns som en evighet dit tyvärr! Jag har verkligen tappat all tro på att jag ska bli gravid.... hoppet är borta... Tack för dina ord <3
  • Seb81
    MammaMia1012 skrev 2018-01-22 15:49:32 följande:

Förstår så väl din frustration! Klart du ska skriva av dig här! Har inga bra råd att komma med mer än att du är inte ensam att känna så efter att ni kämpas så länge <3 inget konstigt alls!

Vet att det inte är lätt men snart är ni där och får hjälp med ivf och kanske kommer det kännas bättre då?

Låter toppen tycker jag med en utlandssemester något annat att tänka på och bara koppla av, dricka drinkar osv...

Styrkekramar till dig!!!

Tack!!! <3

Ja Ivf blir det innan sommaren, men det känns som en evighet dit tyvärr! Jag har verkligen tappat all tro på att jag ska bli gravid.... hoppet är borta... Tack för dina ord <3
  • Seb81
    Tremblement de Terre skrev 2018-02-27 09:22:56 följande:

Är det nån annan som tagit ut kopparspiral? Hur blev mensen efter det?

Märkte aldrig någon skillnad förutom att jag inte blödde lika mycket :)
  • Seb81
    Tremblement de Terre skrev 2018-02-27 18:20:41 följande:

Tack Seb81! Jag läste att den kan bli sen efter uttag men jag vill bara få igång min nu. Har gått över tiden en gång tidigare förutom när jag varit gravid. Blir frustrerad i kroppen och vill bara börja blöda nån gång.

Jag förstår det, dock är det så olika för alla hur kroppen fungerar... men jag håller tummarna för dig att den kommer snart! :)
  • Seb81

Mensen är 2 dagar försenad men nu känner jag i magen att den är på g... snart 2 år & 4 månaders försök och jag spyr på detta. Vi har en tid för första mötet till ivf i början av april, vill bara att tiden går fort nu!! Vill ha april... vill bara bli gravid :(

• Seb81

Hej! Min mens kommer som en klockan på dag 25, någon gång har det hänt att den kommer på dag 26. Nu är det dag 28 & inte en droppe i sikte.... tog ett såntdär tidigt test i torsdags men var negativt... känner lite mensvärk men inte samma som det brukar men ändå samma, vet inte hur jag ska förklara :/ Ska i väg efter jobbet sen och köpa ett test, sååååå nervös!! Tänk om det skulle vara positivt??? Men nu i stundens hetta när jag skriver ner mig så kommer väl den där förbannade mensen... garanterat, den vill väll sätta galler i min hjärna lite extra denna gång :(

Lycka till tjejer!

• Seb81
    Liten 2018 skrev 2018-03-01 09:19:56 följande:

Jag håller tummarna hårt för att den inte kommer å du får ett självklart pluss. Alltid jobbigt att inte vet.

Jag kan inte min kropp så bra, 10 år sen sista graviditeten å försök nummer 2 nu.

Men lycka till nu!!!

Tack!! Jag hoppas oxå på ett pluss men tycker mig nu könner mer mensvärk :/ Väntar nog tills i morgon att göra testet, har kastat bort sååååå många tusenlappar på tester haha!
  • Seb81
    Baraentilligen skrev 2018-03-01 16:01:09 följande:

Jag testar också imorgon! Håller tummarna för oss båda :)

Åh vad spännande! Lycka till!!
  • Seb81
    Baraentilligen skrev 2018-03-02 06:02:14 följande:

Mensen 1-2 dagar sen (äl+13-14) men minus imorse :( Så besviken...

Vad tråkigt :( men även om det visar negativt nu så kan du fortfarande vara gravid. Min mens är sen 3 dagar nu och ingen mens i sikte... har haft mensvärk, fast ändå inte på samma sätt som när mensen kommer, i 4 dagar nu... så jag har tänkt hela tiden att nu kommer den, nu kommer den... men inget än.. ska köpa test sen! Min mens är aldrig någonsin sen, så jag börjar bli förhoppningsfull nu <3 Lycka till & hoppas du får ett plus snart! Själv har vi snart försökt i 2,5 år :/
  • Seb81

Nepp...... kroppen har lurat mig... flera dagar försenad och nu i em kom den... :( jag trodde verkligen att jag var gravid denna gång! Dessutom fick vi en vattenläcka så vi får riva upp hela vardagsrummet och kanske mer... kul! Spyr på mitt liv nu, GE MIG april och start till ivf! Tråkigt för er andra med som blev påhälsad av tant röd :(

• Seb81

Hoppar in här :)

Jag hade äl för en v sen & har nu i 3 dagar mått så illa så jag ibland vill spy. Det har bara blivit värre, nu den 3 dagen är det värre än värst plus att halsbrännan kom ikväll... har aldrig halsbränna! Dessutom har det molat i nedre magen konstant sen ca 4 dagar tillbaka.

Sist jag var gravid som slutade i mf i v 10 kände jag likadant, värk & illamående plus massa andra symtom.... känner inget i brösten dock & dom brukar vara super ömma mellan äl & mens... men inget nu! Alltså kan jag vara gravid tro? Vi fick mf för ca 1,5 år sedan så vi längtar så mycket nu!!

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?