• tossaliten

Fler som planerar en liten sladdis?

Får man hänga på? Jag har två barn som är 11 och 9 år gamla och ska nu försöka få en sladdis, dock med annan partner, men blir ju ändå sladdis för mig och mina barn ;) 

Är 38 år så känns som om det inte kommer ta sig. Försökt nu i 5 månader men sista 2 ordentligt "planerande"...

• tossaliten
    MammaMia1012 skrev 2017-12-12 13:05:23 följande:
    Självklart! Välkommen!

Förstår dina tankar men som du skriver har ni ?bara? försökt två månader, väldigt få som får till det så snabbt du ska se att ni får ert pluss!!

När har du ÄL och BIM?

Ja eller vi har ju försökt i 5 månader. Haft sex runt Äl men inte sådär jättefrekvent. Senaste två månaderna som vi verkligen försökt engagera oss ordentligt. Jag har dock tidigare haft sjukt lätt att bli gravid. På första försöket varje gång och då har jag ändå fått missfall däremellan...

Men antar att jag får stå ut lite till ;)

Jag är rätt oregelbunden men tror jag hade ÄL igår och borde ha BIM runt 25/12...

• tossaliten

Är på ÄL+8 idag. Kunde inte låta bli att testa igår och såklart negativt! Känner mig givetvis uppgiven. Började må illa som fasen nyss. Lite stretande i livmodertrakten sedan ett par dagar. I övrigt nada! ????

• tossaliten
    MammaMia1012 skrev 2017-12-19 12:26:14 följande:
    Fortfarande väldigt tidigt så än kan du plussa håller tummarna!

Jag hoppas det. Jag är på dag 24 nu och senaste månaderna har jag haft cykler på 26-32 dagar, mestadels runt 26-29 dagar. Senaste två månaderna 26 dagar...Jag brukar känna av ÄL rätt bra så jag brukar ha koll. Vi hade sex både innan och på den dagen jag tror är ÄL...

Jag hade lite mensvärk i går kväll så trodde mensen skulle komma idag men inte ännu i alla fall. Jag känner mig annorlunda men troligtvis bara inbillning... jag tror säkert mensen kommer som vanligt eftersom jag kände lite mensvärk i går. Inget ont i brösten vilket jag haft alla mina tidigare graviditeter...dock lite konstiga typ "stickningar" i dom. Svårt att förklara riktigt.Känner mig uppgiven! JObbigt att vänta och inte få nån som helst minsta streck på testen :( ÄL+9 idag så borde snart synas på testet...

• tossaliten

Tyvärr inget i december och det tig ner mig rätt rejält men nu kör vi igen. ÄL 3/1 och nu ska vi verkligen jobba på det!!

• tossaliten

Jag känner mig så gammal!! Hur gammal är eg okej att vara när man skaffar barn?!??!?! Känns som om jag ska ge upp försöken för jag är lastgammal!!

VI har lite svårt att få till det för mannen har lite problems just nu och då blir jag ännu mer stressad att vi inte ens kan försöka liksom...

• tossaliten
    Pärlan81 skrev 2018-01-17 21:19:26 följande:

Är 36 år, har en 13 åring och en 11 åring. Sepererad, och har en ny man som ej har barn. Vi vill ha ett barn. Vi har försökt i 5 månader nu.

Många gravtest. Många spökstreck. Litar numera bara på utebliven mens. Har stirrat mig blind på testerna...

Som att höra min egen historia fast jag är 2 år äldre och mina barn är 9 och 11 år... men önskar sååå att vi får ett plus snart för sedan känns det försent :(
  • tossaliten
    Seb81 skrev 2018-01-22 18:07:20 följande:
    Tack!!! <3

Ja Ivf blir det innan sommaren, men det känns som en evighet dit tyvärr! Jag har verkligen tappat all tro på att jag ska bli gravid.... hoppet är borta... Tack för dina ord <3
    Vi hoppas också på ivf innan sommaren men vi vet inte riktigt än!! Känns tungt men bara att bita i det sura!
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?