• Hellan

Fler som planerar en liten sladdis?

Här är en till som hoppas på en sladdis. Jag är 36 gubben 45, vi har två söner sen tidigare födda 2007 och 2010. 2006 gick vi igenom ett utomkvedshavandeskap med operation som utgång. Jag har länge önskat en till men inte sambon, men så i somras var har med på att sluta med kondomen. Dock är vi inte alltför aktiva i sängen så frågan är hur länge jag får vänta på ett +, med tanke på att de gånger jag försöker ta initiativet så är han oftast inte på humör. Borde ha ÄL nu i dagarna och dagens initiativ fick kalla handen så just nu känner jag mig lite nere.

• Hellan
    3hjärtan skrev 2017-11-21 22:27:00 följande:

Sladdis här med? Har precis plussat. Trodde inte ens jag hade nån äl denna månad.

Bf slutet av juli/början av augusti

Barnen 7, 9 och 11 år

Grattis till plusset!
  • Hellan
    MammaMia1012 skrev 2017-11-22 08:39:15 följande:

Hej vad kul att vi är flera

Men trist att du känner dig nere! Finns det något du kan liksom förbereda för att få mannen i rätt mood? Lite sexmess kanske?

Tack för tips. Har haft sådana tankar på hur jag ska få igång han när jag vill.. Försökte med lite sms igår och han verkade med ända till barnen somnat. Dock är det ett nytt område för mig så jag känner mig lite tafatt så att säga. Och imorse hade tempen stigit så nu är det nog bara att vänta på mensen och hoppas på bättre mood vid nästa ÄL.
  • Hellan
    MammaMia1012 skrev 2017-11-22 12:53:13 följande:

Förstår vad du menar, jag är urkass men försöker lite då och då. Jag vet heller inte hur din kar är men min uppskattar en snabbis typ i tvättstugan, liksom när det blir något annat än det vanliga.

Själv fick jag min mens idag så blir nya tag för mig blev deppig men inte så mycket att göra... har köpt hem ÄL test inför december! Hoppas på nästa månad!

Tack för tipset! Min är lite nojig att barnen ska komma på oss. Så jag kanske får satsa på bastun/ relaxen, med lite lockelser av nå slag. Får klura lite på den.
  • Hellan
    Retrotessan skrev 2017-12-17 17:32:08 följande:

Hoppas det är ok om jag hoppar in här!

Jag fyller 36 i januari. Har 2 barn som är 11 och snart 7.

Fick missfall i vecka 12 nyårsnatten mot 2017 och tänkte då ? det var inte meningen att vi skulle få en trea/sladdis? och sen släppte jag tanken på det och det är först nu de senaste månaderna som jag ständigt går och tänker på att skaffa en bebis...

Men tänker också mkt på ålderskillnaden mellan barnen och om jag kommer orka... och jag vill ju inte heller vara för gammal...

Men nu har mannen gått med på att försöka och har gett det fram till hösten och jag tror att vi ändå kommer klara av det om det blir nåt. Har ÄL imorgon så nu får vi se om det kan ge något även om jag är lite skräckslagen samtidigt. Hehe.

Har blivit gravid med en gång med de andra barnen men man vet aldrig nu när jag blivit äldre...

Håller tummarna för er andra också!

Å vad roligt att läsa om dig, vi är ganska lika i livet, jag fyller dock 37 till sommaren och mina barn är 10 och 7.

Jag har längtat en till av och till de sista 4 åren medan sambon sagt blankt nej ända tills i somras.

Känner igen mig i dina tankar om åldersskillnaden och orken. Utöver det är jag även orolig för att få ett barn med något slags handikapp.

Hoppas värkstan går bra för er och ger resultat snart.
  • Hellan
    Retrotessan skrev 2017-12-18 22:19:21 följande:

Jag är också orolig för det men tänker att KuB och NIPT är en bra hjälp på vägen...?

Min man har inte heller velat fram tills typ några dagar sen ;)

Han tycker det är bra som det är men säger att om jg gärna vill ha en till så kan vi försöka och vi ger det fram till hösten har vi sagt så får vi se...

Jag har oxå börjat fundera över dessa tester, men vet inre vad som erbjuds i mitt län och heller inte om jag får med gubben på att resa någonstans för att kolla heller.

Lite så är det här med, att han gör det för min skull. Vi har dock inte satt något stop på när vi stänger verkstaden. Men vi ska till Thailand i början av 2020 så det finns ju med i tanken att inre vara nyförlöst och heller inte höggravid. Då.
  • Hellan

Jag fick mensen i början av december och väntar ÄL runt den 29/12 om kroppen håller rytmen vill säga. Hoppas på att det är femte gången gillt.

• Hellan
    MammaMia1012 skrev 2017-12-20 05:43:59 följande:

Då har vi ungefär samtidigt, jag har ÄL 1-2/1

Kul att vi ligger så nära varandra i cykeln. Hoppas på en bra ÄL för oss båda.

Här har kroppen börjat redan, var vattnigt och kanske lite äggvita redan i 23,24/12 men uselt humör som jag får vid stress så har det inte varit lönt att försöka förföra sambon då han undviker mig och mitt humör, men nu hoppas jag att jag taggar ner och att han inte surar mer. Och att ÄL inte varit än, men tempen gör mig lite orolig.
  • Hellan

Nu har FF satt ut ÄL på julafton 5 dagar tidigare än förväntat. Som jag befarade Så BIM är då den 7/1-18 hoppas så att detta är 5 gången gillt. Är ju lite svårt att veta när vi borde ha sex då vi kör utan ÄL-test och jag är ganska oregelbunden med oftast cykler på ca 36 dagar. Vi lyckades i alla fall ha sex den 22/12 så möjlighet finns det ju. Lycka till till oss alla må vi få glada besked under januari.

• Hellan
    MammaMia1012 skrev 2017-12-29 12:21:32 följande:

Håller tummarna att det tar sig, det är ju inte så lång tid mellan 22 och 24 det är ju helt realistiskt att det skulle kunna bli något!

Tack för dina ord! Kolla på mina gamla + kurvor och såg att en av dem hade vi sex samma dag innan ÄL så jag hoppas på en trevlig sen julklapp.
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?