• Norrlänska

Fler som planerar en liten sladdis?

Hoppar in här.

Försöker få till ett syskon till vår snart 6-åriga dotter. Tog ut spiralen i nov -17 och hoppades att det skulle gå fort för jag har dåligt tålamod och allt ska helst ha skett igår ???? men inget händer och jag blir så frustrerad.

Mensen på ingång så det blir till att ladda om inför nästa ÄL och hoppas på det bästa.

• Norrlänska

Hoppar in här.

Försöker få till ett syskon till vår snart 6-åriga dotter. Tog ut spiralen i nov -17 och hoppades att det skulle gå fort för jag har dåligt tålamod och allt ska helst ha skett igår ???? men inget händer och jag blir så frustrerad.

Mensen på ingång så det blir till att ladda om inför nästa ÄL och hoppas på det bästa.

• Norrlänska
    Tremblement de Terre skrev 2018-02-27 09:22:56 följande:

Är det nån annan som tagit ut kopparspiral? Hur blev mensen efter det?

Min mens fortsatte som vanligt men med mindre mängd. Hoppas det justeras till för dig snabbt, man vill ju som få en chans att "komma igång" ????
  • Norrlänska
    puffen2009 skrev 2018-04-23 18:22:15 följande:

Hej igen!

Skrev här lite i början av året men pga mellanblödningar, som visade sig bero på ett myom, fick vi vänta med att försöka tills det var bortopererat. Nu är det gjort och jag har haft en mens efteråt så nu börjar vi igen . Hade äl i torsdags och jag räknar det här som första försöket. BIM den 1/5 och jag försöker att inte hoppas för mycket men det går sådär .

Jag har däremot fortfarande lite jobbiga tankar kring att börja om och vår ålder osv, någon mer som tvekar lite emellanåt?

Visst känner jag igen den där tvekan emellanåt. För egen del tror jag tillvida del den är en form av "självräddning" för att lindra besvikelsen och deppen som kommer med mensen. Har länge velat ha ett syskon till dottern som just fyllt 6 men maken har inte alls velat ha syskon förrän i höstas när han kände sig redo. Egentligen är jag äldre än jag hade velat vara för att skaffa ny bebis (är 36 år) men det skulle va så underbart ändå. Åldern är bara en siffra, man är inge psykiskt äldre än man gör sig
    =)
  • Norrlänska

Alltså den här känslomässiga berg-och-dalbana gör mig så trött å nere.

Att pendla mellanhänder äntan, hopp, önskan, förtvivlan, besvikelse veckan runt BIM är hemskt.

För att sen inte tala om sexstressen inför ÄL. Räkna dagar, planera livet för att få till o ofta på rätt dagar å missar jag en dag känns allt förgäves.

Hade hoppet uppe inför denna gång, tror vi träffade ÄL hyfsat bra. Igår fick jag spottings, BIM - 4 (eller 3)... Bara lite rosa på papperet vid ett par tillfällen. Blev deppad. Låg å läste runt om nidblödningar = fick upp hoppet igen. Idag lite mer brunt på papperet vid några tillfällen, chansen för nidis är lite, blev nog inget den här gången heller = depp igen... Men hoppet är det sistasom överger mig. Fasta kommer bli så ledsen å besviken när mensen kommer än fast jag räknar kallt med att den kommer. *suck*

=)
  • Norrlänska
    puffen2009 skrev 2018-04-25 07:52:50 följande:

Hur har det gått? Håller tummarna för att mensen håller sig borta!

Mensen kom tillslut
    =)
  • Norrlänska

Alltså jag blir inte klok på min kropp just nu!

Förra veckan hade jag droppar med blod/bruna flytningar från måndag till fredag, BIM på torsdagen men på fredagen kommer mensen. Blöder t.o.m lördageftermiddag/kväll å sen lite efterdyningar under söndagen. Nu idag, onsdag har jag stickningar i livmodertrakten och mensvärk. Känns som mensen rinner till å jag känner mig "blöt" i underlivet.. Men bara lite flytningar.

Nån som haft liknande?

Har ledig upplevt detta förr, så jag fattar inget blir bra så less på att ständigt tänka bebisverkstad och pendla mellan hopp och förtvivlan.

Jaja, kvällens gnällstund är över.

=)
  • Norrlänska

P

Plussade imorse

6e försöket sedan jag tog ut spiralen och jag är så glad.

Hade hunnit bli lite orolig över att jag blivit för gammal, är 36, men tydligen gick det.

Hoppas bara den vill stanna kvar!

Lycka till alla oavsett om i fått eller väntar på positiva tester

=)
  • Norrlänska
    Baraentilligen skrev 2018-05-30 18:33:01 följande:

Grattis Norrländska!!

Själv har jag varit på kub och allt såg bra ut :) Så lättad! Vågar börja berätta åt folk nu!

Skönt att höra! Ser fram emot att ha kommit så långt att man kan börja fundera på att berätta.

Själv försöker jag baka ihop den "perfekta lögnen" som jag ska dra för resesällskapet som jag ska spendera utlandssemestern med nästa vecka. Vill verkligen inte berätta för någon ännu, men vi får väl se om vi lyckas lura dem.
    =)
  • Norrlänska
    mycat81 skrev 2018-05-31 22:00:50 följande:

Grattis till plusset

Ja det här med nödlögner är verkligen inte lätt... Tycket att det står GRAVID LÖGNARE i pannan på mig. Är inte gravid nu, men tänker tillbaka på de två gånger jag varit. Extra svårt tycker jag att det känns nu under sommartid när man lever ett ledigare liv med grillfester, afterwork på stan, eller då man erbjuds ett glas rosé mitt i veckan bara för att solen lyser Börjar redan nu planera lämpliga bortförklaringar och trix, innan jag ens är gravid haha

Jo, alkoholtillfällena är ju bra många fler o h svårare att avstyra under sommaren.

Just nu har jag iaf slidkatarr å fått en kur flagyl å då kan jag inte dricka alkohol på 9 dagar... Hon verkar köpa det

Hoppas du plussar snart!
    =)
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?