• gabi1969

Fler som planerar en liten sladdis?

Nej inga sladdisar. Fick barn tidigt 3st. Nu är alla utflugna och har varit barnfri några år. Jag är 51 år och kan göra vad jag vill. Skulle inte orka börja om. Skulle vara ca 71 år när man blir barnfri igen.

Känns som att livet tagit en ny dimension. Jag kan resa spara stora summor och jag kan göra vad jag vill när jag vill. Ta en sovmorgon om jag vill. Den jobbiga tid som förälder är över.

• gabi1969

Nej inga sladdisar. Fick barn tidigt 3st. Nu är alla utflugna och har varit barnfri några år. Jag är 51 år och kan göra vad jag vill. Skulle inte orka börja om. Skulle vara ca 71 år när man blir barnfri igen.

Känns som att livet tagit en ny dimension. Jag kan resa spara stora summor och jag kan göra vad jag vill när jag vill. Ta en sovmorgon om jag vill. Den jobbiga tid som förälder är över.

• gabi1969

Nej ingen sladdis. Jag har tre barn. Hade 3 barn när jag var 31 år. Blev pappa vid 23 år. Nu är jag 51 år och kan äntligen fullt ut prioritera mig själv...

Sova länge på helgerna ta snabba beslut om resor och köpa nästan allt jag vill. Det känns underbart. Så nej inga fler blöjbyten, kladd, spill och vakna nätter pga sjuka barn. Inga skolväskor som ska packas och inga fritidsaktiviteter som kostar pengar och tid. Inget hämta lämna ha bilen full med väskor och fotbollsspelande barn. Den tiden var kul men idag hade jag inte orkat leva så....

• gabi1969
    Trullis82 skrev 2018-05-20 17:41:45 följande:

Jag blev mamma för första gången när jag var 22.

Nu vill jag ha en sladdis o är sååå jäkla tacksam för att min man oxå vill det. Han är nämligen 50 o kommer vara 51 innan bebisen i så fall kommer.

Man hinner leva oxå. En man som du e bara extremt tråkig. Egoistisk... bläää

Jag har fostrat 3 barn varit med på fotboll, bordtennis och musiklektioner. Suttit i styrelsen i min dotters bordtennisklubb. Burit fram bordtennisbord packat ihop dem. Fixat fika till tjejerna. Samtidigt jobbade jag nattskift. Jag fixade skattjakter gjorde egna sagor med barnen byggde en koja i trädgården. Jag tror att jag har gjort mer än många pappor har gjort. Tråkig är jag inte. Det kommer ju barnbarn med tiden och då ställer jag upp
  • gabi1969
    Flisan41 skrev 2018-05-21 07:55:19 följande:

Men denna tråd är för oss som VILL ha ett sladdbarn så det är faktiskt rätt ovidkommande vad du som man anser om detta. Är du nöjd med ditt liv, fine, men du kan väl hitta nån tråd för gubbar som inte vill ha fler barn då kanske istället för att skriva här?

H

Du har missuppfattat tråden. TS ställer en fråga. Jag svarar och motiverar mitt ställningstagande. Varför så aggressiv?
  • gabi1969
    Flisan41 skrev 2018-06-04 07:22:36 följande:

Men bra då har du motiverat varför inte du inte vill ha barn och vi andra som vill kan fortsätta prata om det i detta forum.

Jag har inte hindrat er. Förstår inte din fientliga inställning. Jag bombaderar inte tråden, men känner att jag vill svara på otrevliga inlägg om mig...det ytterst otrevliga svar jag får.

Ni är näst intill aggressiva och halvtokiga i era svar till mig. Rabiata skulle jag påstå.

Detta blir det sista jag skriver nu ignorerar jag er.
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?