• Flisan41

Fler som planerar en liten sladdis?

Jag är nog äldst i denna tråd... 42 och har försökt i 2 år att få en sladdis. Min dotter är 10 och min man har 2 barn som är tonåringar. Inga gemensamma. Har regelbunden cykel på 26-27 dagar och ägglossar också på egen hand. Men det blir ingenting... Har blivit utredd och fått Letrozol trots egen ägglossning. Har även testat rosenrot i kombination m d-vitamin samt dhea och melatonin för att förbättra äggkvaliteten. Man fortsätter hoppas varje månad. Har bim den 28 nov men är säker på att jag ej är gravid för jag tror att äl hoppade över denna månad. Nästa cykel tänkte jag prova q10 utöver de tillskott jag redan tar.

• Flisan41

Ja det känns så konstigt att det inte händer något alls... Jag är ju för gammal för ivf också men när man känner sig som 25 i sinnet är det svårt att acceptera att man passerat bäst före datumet! Särskilt som jag blev gravid på första försöket när jag blev gravid för 10 år sedan. Man ångrar ju att man inte började tidigare. Min man och jag träffades för 7 år sedan men det var först för 2 år sedan vi började försöka.

• Flisan41

Här kom mensen idag så denna cykel kör jag med ALLT! Rosenrot, d-vitamin, dubbeldos Letrozol och Q10!!

• Flisan41

Ja det brukar stämma. Jag får alltid lite ont i tjejmagnet innan äl. Men det svåra är ju att veta när ägget släpper efter lh stegring. Man vill ju försöka pricka så nära inpå som det går.

• Flisan41

Hur går det för er i denna tråd? Jag lyckades få till sex tre dagar innan äl och dagen efter för mannen var bortrest. Bim 22 dec.

• Flisan41

Bim på torsdag. Känns precis som vanligt så jag räknar med att mensen kommer.

• Flisan41
    MammaMia1012 skrev 2017-12-20 05:43:09 följande:

Hej, hur går det för dig?

Väntar på mensen. Den borde komma idag eller senast i morgon. När jag tittar i min app så har jag i genomsnitt 26 dagars cykel, men förra månaden kom mensen på dag 24 och det har också hänt att den kommit dag 28. Kan ju vara beroende på om jag ätit Letrozol eller inte. Denna cykel har jag ätit dubbeldos. Känner mig precis som jag brukar innan mens, har dock inte alls haft ont i brösten denna månad vilket jag alltid brukar ha. Lite stickningar i tjejmagen men det brukar jag också ha. Vill inte testa än för det är bara pengar i sjön om mensen kommer ikväll exempelvis. Så jag väntar... Och varje gång man går på toa så vill man INTE se det där rosa på pappret!
  • Flisan41
    MammaMia1012 skrev 2017-12-21 16:30:33 följande:

Hur har det gått idag? Har tänkt så på dig! Testat?

Har blivit magsjuk så legat pall hela dagen. MEN mensen har inte kommit ännu... Men det har ju hänt tidigare att det varit 28 dagar och det blir det imorgon. Så jag väntar till i morgon. Tack för att du tänker på mig
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?