• Trullis82

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej !

Jag o min man är 35 & 50 år o försöker med en tredje.

Vår barn är 13 & 7 år

Så det blir en ordentlig sladdis

Men vi känner att något saknas i familjen trots att barnen e stora. Dom vill gärna ha ett syskon. Men den ena vill ha en lillebror o den andra en lillasyster ..... Får väl se vad man lyckas åstadkomma

• Trullis82
    Liten 2018 skrev 2018-02-05 10:36:45 följande:

Här är samma. Vi kände att något saknades å vi ville förlänga myset att vara familj. Har en snart 14 åring å en som snart blir 10år. Och som du skriver så önskar de en lillasyster och den andra en lillebror, men vi har inte sagt att vi försöker med syskon. Vi frågade bara lite så där i förbifarten.

Lycka till med planerna, här lyckades det inte så vi får köra på nästa BIM som är i MARS.

Vi kör lite smyg här oxå då man aldrig vet om det går.

Blir en mysig överraskning

Lycka till ni oxå. Får se om det tar sig här. Intensivt mys här varannan dag
  • Trullis82

Hörre ni nu behöver jag er hjälp....

22/1-28/1 hade jag min senaste mens.

Enl en app borde jag ha störst chans att bli gravid mellan 1/2 - 7/2

En vecka senare får jag en rosaslemmig flytning bara för en dag.

Sedan har allt varit som vanligt.

Men inte kan jag vara gravid?

Enl denna app är det möjligt med ett test 19/2 men min cykel är snittad till 40 o man har äl mellan 10-16 dagar före nästa mens.

Då kan jag väl inte vara gravid nu?

Men har kört med äl test sedan flera dagar tillbaka o ska göra fram till mens start, sammanlagt 23 st.

Skriver jag in på hemsidan babyhjälp o räknar ut min äl dag så borde den vara 17/2 vilket den inte var. Har fortfarande inte fått någon glad gubbe på äl testet.

Så vad säger ni, kan jag haft äl så nära inpå mens slutet o vara gravid nu eller vad är det som händer med kroppen?

Jag har inte gjort något gravtest, tänkte vänta tills beräknad mens.

Snälla ni hjälp mig

• Trullis82
    rödnos skrev 2018-02-22 21:26:53 följande:

Och, just det. Hungrig HELA tiden!

Wiiiiiii, tänk om! Inget är som väntans tider
  • Trullis82

Idag värker det som tusan. Värre än mensvärk. Gör så himla ont så jag mår illa.

Ingen äl o inte mens heller då mensen är beräknad 4/3

Ibland undrar jag vad som händer i kroppen

• Trullis82
    Liten 2018 skrev 2018-02-23 18:30:46 följande:

Såg nu att appen sa BIM 3, på lördag... Ja ja vi får se. Testar den 1 mars för å se om jag får tidigt svar om det blir tampongsemester eller wohoooo semester :)

Spännande. Vi skulle nästan testa samma dag bara för skoj skull....

Tänker du testa lördag? För söndag är ju BIM.

Kör du med clear blue early el vad kör du med för test?
  • Trullis82
    Baraentilligen skrev 2018-02-24 07:12:19 följande:

Kommer också att testa i slutet av nästa vecka :) Har bim 1.3 och är nu på äl+7-8. Fick en pytteliten blödning äl+5-6 och lite molvärk igår, men har haft problem med spottings så chansen för nidblödning är väl ganska liten ändå. Bröstvårtorna ömmar som om de var såriga. De brukar alltid ömma efter äl för att sen avta efter äl+7, men den här gången är de ömmare än tidigare vad de nu då beror på (antagligen bara en tillfällighet). Så jag är också inne i den här värsta väntan nu när man vet att man antingen blir överlycklig eller superledsen om några dagar. Finns inget neutralläge ;)

Jag har tyvärr inga goda förhoppningar på att det lyckats denna gång.

Mina äl test visar ingenting o jag har kört intensivt i 6 månader.

Sista månaden sex varannan dag så egentligen borde jag inte missa. Men magkänslan säger att det inte e något på gång.

Men har en läkartid inbokad nästa vecka så jag hoppas att få hjälp på traven

Lycka till med pluset o på återseende
  • Trullis82

Jag har oxå fått finnar som jag inte brukar ha inför kommande mens.

Annars är symptomen lika mellan kommande mens o graviditet....

Så jag har egentligen svårt att avgöra om jag e gravid eller inte.

Jag tror ju inte det men glädjen som uppstår om mensen inte kommer o det skulle bli ett plus på stickan är obeskrivlig.....

Håller tummen för oss alla att det blir ett plus

• Trullis82
    Baraentilligen skrev 2018-02-26 07:06:48 följande:

Äl+9/10 och helt sjukt ömma bröstvårtor! Känns mycket lovande det här tjejer. Dit for "jag ska inte få upp hoppet denna månad"... Hoppas verkligen att jag inte blir besviken igen! Ömma bröstvårtor har varit mitt tecken vid alla tidigare graviditeter, nog för att jag har det efter varje äl men inte så här nära bim inte. Håll tummarna!

Alltså jag har ju samma tecken så jag vet verkligen inte.

Men bröstvårtorna ömmar lite som vanligt men något som inte brukar vara på mig är mina superstora finnar som vara ploppar upp o att det mer värker i hela bröstet typ som när mjölken strömmar till. Du vet vad jag menar. Det är inget jag annars känner heller.

Men jag ?känner? mig inte gravid så jag har inga förhoppningar denna gång
  • Trullis82
    rödnos skrev 2018-02-26 23:28:50 följande:

Här är mensen sen med 4 dagar vilket aldrig hänt förut... testat negativt senast idag men mår illa, har molvärk, halsbränna och är hungrig om vartannat. Fattar inget så jag beställer tid hos KK imorgon för att kolla..

Så blev det för mig oxå. Så ringde till kk o beställde tid men hon sa att det inte är ovanligt oavsett man alltid har regelbunden. Så den gången var min mens 2 veckor sen för sen kom den. Han aldrig komma till kk ens.

Om kag vore du skulle jag avvakta ett tag om kanske några dagar ta ett nytt test.

Vad använder du för test?

Jag kör med clear blue testa tidigt o när det e plus där avvaktar jag någon dag för att sedan testa med indikator
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?