• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

God morgon! Jag vågade ta digitalt idag och titta <3 såå lycklig idag! Hoppas den lille nu stannar 9mnd!!!

• MammaMia1012
    GulligaSurre skrev 2018-01-16 22:08:04 följande:

Hej! Här har ni en som skulle vilja ha en sladdis, kanske inte räknas som sladdis när barnen fyller 8 respektive 5 år i år? Hur som, ni som försöker nu och så, hur kom ni på att ni ville ha ett till barn? Hur tog ni upp det med partnern? Här är det maken som inte riktigt är med på noterna än....

Välkommen! Så kul! Här var vi båda med på det, vi har två sedan tidigare men mannen har alltid sagt att han vill ha 5 :) så det är mer jag som bromsat.

Hoppas han hakar på så fort som möjligt!
  • MammaMia1012
    Hellan skrev 2018-01-17 08:03:00 följande:

Men åh vilken härlig start på dagen!!!

Ett stort grattis till graviditeten! Blir så glad för er skull.

Men vad snällt av dig! Tusen tack <3
  • MammaMia1012
    puffen2009 skrev 2018-01-17 19:47:30 följande:

Svårt att misstolka det där Stor grattis! Så glad för er skull!

Tusen tack! Vi är såå glada!! <3
  • MammaMia1012
    Pärlan81 skrev 2018-01-17 21:19:26 följande:

Är 36 år, har en 13 åring och en 11 åring. Sepererad, och har en ny man som ej har barn. Vi vill ha ett barn. Vi har försökt i 5 månader nu.

Många gravtest. Många spökstreck. Litar numera bara på utebliven mens. Har stirrat mig blind på testerna...

Precis så kände jag med redan efter andra försöket. Blev så nere varje gång jag försökte se ett svagt något... men inget! Väntade hellre på mensen!
  • MammaMia1012
    Liten 2018 skrev 2018-01-19 22:02:36 följande:

Jaha får se då!

Spiral ut 8 januari. Blödning till och från fram till den 12. Räknade att ÄL kan vara nu vid den 22. Idag så har jag haft kramp vad jag tror äggstockarna, sen förändrad flytning, hoppas på ÄL på G. BIM tror jag den 6 feb

Å så spännande! Lycka till!

Så roligt med så många här som jobbar på en sladdis eller redan är gravida!

Jag kan inte låta bli att testa varje dag för att se att det ökar.. och är toknojjig så fort jag inte känner några symtom önskar jag kunde slappna av mer! Ska ringa och skriva in mig nästa vecka och hoppas att man kan få ett tidigt VUL men vet inte hur det funkar här. Mina två första bodde jag i Stockholm och därefter flyttade vi hem (lite mindre ort) så jag har ingen aning om hur det är att vara gravid här... så vi får se!

Önskar alla en trevlig helg!
  • MammaMia1012
    Liten 2018 skrev 2018-01-20 09:37:36 följande:

Hoppas du får en tidigt VUL, jag ska försöka om och när vi blir gravid få stöttning på vägen. Jag är 35 å känner mig lite äldre att "baka" ett barn än sist. Vill ju att allt bli lika bra som sist :)

Ja det hoppas jag med! Skulle vara så skönt att se ett tickande hjärta <3

Ja samma här sist jag var gravid var jag 31 och är 37 nu så lite skillnad :)

Ser onekligen ut som din ÄL är på ingång! Jag hade väldigt snabb stegring såååå ett dygn var det ?över? kanske kan du testa två gånger om dagen nu när det närmar sig för att inte missa?
  • MammaMia1012
    Liten 2018 skrev 2018-01-20 10:06:47 följande:

Tack, ska prova igen ikväll. Vi myser varje dag nu, så det borde inte vara brist på små åkare :') Sen ska de hitta fram oxå.... BIM 6 februari. Men som sagt, tog ut spiralen denna månad efter 10år med spiral. Ja ja, jag håller mig sysselsatt med bebisverkstan utan att vara manisk.

Håller tummarna! Låter klokt, är ingen idé att stressa. För mig var det att så snart det var bestämt och spiralen var ute så jade jag svårt att är ja på annat. Det var först på 3e försöker som jag kunde släppa det och då helt plötsligt var jag gravid
  • MammaMia1012
    Liten 2018 skrev 2018-01-21 07:46:56 följande:

MammaMia1012

Tur man ger allt för å bli gravid. Feber i helgen å inatt var det inte roligt med febern. Tog ÄL sticka nu på morgonen då jag räknar med ÄL i morgon. Å jo visst det är fin stegring, hahaha. Får piffa till mig å bjuda in mig till mannen :'D

Ja men titta så bra

Hoppas ni får blir friska snart! Kan tala om att vi blev gravida nu och då låg hela familjen i influensan och mannen kräktes efter att vi haft sex pga hostan.. stackarn! Så feber och sjuka funkade för oss Hahaha var ju helt otippat då min lilla stegring kom dagen efter vi haft sex sen gav jag upp för mannen hade börjat med hostmedicin så han kände inget och kunde inte få utlösning :/ ledsen och besviken blev jag men det funkade ju i alla fall <3
  • MammaMia1012
    Mor till Ella skrev 2018-01-21 00:08:08 följande:

Jag hoppar gärna in här.

Vi försöker få till en liten sladdis.

Jag är 34år och min man är 36år. Det går inte lika lätt att bli gravid nu som när jag 20år, 25år och 26år.

Jag har en dotter född sep-04, sedan har jag och min man 2 döttrar födda feb-09 och april-10.

Jag fick MA i vecka 12 i okt-2016. Sedan januari 2017 har vi försökt få en liten sladdis.

Välkommen! Beklagar ditt MA

Håller tummarna att du snart får ett pluss och en liten sladdis <3
  • MammaMia1012
    Seb81 skrev 2018-01-22 14:04:01 följande:

Tycker så jävla synd om mig själv nu och hatar mitt liv.... måste få skriva av mig för att få ut min jävla sorg & frustration över att aldrig bli gravid!!!

i 2 år & tre månader har vi försökt få barn... samma tid började min bästa kompis oxå försöka få barn..... hon blev gravid efter 3 månader och har precis börjat på sin andra bäbis för ett tag sen..... NU är hon gravid igen och jag bara är hysterisk!!!! Jag gråter och får panik.... jag tycker mitt liv är så jävla orättvist och jag vill bara ta avstånd från henne! Förlåt men jag är värsta egot nu som inte ens blir glad av att min bästa kompis ska få sitt andra barn.... jag känner mig som ett barn i godisaffären som bara vill göra revolt! Jag har bara lust att dra täcket över huvudet och sova i 2 år!!! Det värsta är ju att jag inte ens kan tänka klart... jag borde ju istället tänka ?gud vad roligt för henne eftersom jag redan har 3 vansinnigt fina barn?. Jag blir snart knäpp på att försöka få barn.... mina 3 andra gick ju så smidigt och ?fort?.... BLÄÄÄÄ känner jag baara nu! *snyft*

Kan någon bara ge mig råd hur jag ska göra för att tänka positivt?????

Jag måste bort, måste bara bort och jag ska fan boka en utlandssemester!

Förstår så väl din frustration! Klart du ska skriva av dig här! Har inga bra råd att komma med mer än att du är inte ensam att känna så efter att ni kämpas så länge <3 inget konstigt alls!

Vet att det inte är lätt men snart är ni där och får hjälp med ivf och kanske kommer det kännas bättre då?

Låter toppen tycker jag med en utlandssemester något annat att tänka på och bara koppla av, dricka drinkar osv...

Styrkekramar till dig!!!
  • MammaMia1012
    kaaanskeen3a skrev 2018-02-04 13:24:30 följande:

Mycket riktigt. Fick ett plus i morse. Skräckblandad förtjusning. Vet faktiskt inte ekat vad jag känner just...lite omtumlad.

Stort grattis! Så roligt för er <3
  • MammaMia1012

Hej, längesen jag var in och skrev nu mem jag är in och läser allt och håller mig uppdaterad!

Igår var vi på KUB och fick jättebra resultat 1:20000 <3 Allt stämde med tid och det var så underbar upplevelse :) även om det är tredje gången.

Bestämde att berätta för resten av familjen och storebror blev så otroligt glad medans lillasyster inte alls var nöjd.. :( men gissar på att det kommer ändras med tiden!

Ha en strålande tisdag alla ni fantastiska kvinnor!!
  • MammaMia1012
    Trullis82 skrev 2018-03-13 11:48:27 följande:

Åh, så härligt. Stort grattis. Vilken fin bild. Då känns det ännu mer som en annan vill fortsätta kämpa

Liten 2018 skrev 2018-03-13 12:47:26 följande:

Men vilken härlig läsning.

Hoppas du mår bra :)

Hoppas det tar sig för mig oxå snart. All lycka till er

Baraentilligen skrev 2018-03-13 21:30:33 följande:

Åh så härligt! Skönt att kunns andas ut :) Tänk att du redan kommit så långt i graviditeten! Tiden går sjukt snabbt fram...

Tusen tack alla <3

Ja det är verkligen magiskt! Nu känns det ännu mer verkligt och äntligen kan jag slappna av lite mer! V13 idag så nu vill jag tro att allt ska gå vägen!

Håller tummarna stenhårt för alla i tråden!

Stor kram!!
  • MammaMia1012
    Milian03 skrev 2018-05-01 18:11:20 följande:

Har man rätt att vara deppig och ledsen när man bara har försökt sen januari och just nu blöder ut sitt första missfall (var bara i v4)? Är så ledsen... Hur orkar folk månad efter månad? Vill bara ge upp ibland. Ibland känner jag att det kanske inte är meningen att vi ska ha ett gemensamt barn :( Jag blir så nedslagen varje gång blödningarna kommer... Vet ju att det finns folk som kämpat längre men kan inte låta bli att känna mig mer och mer deprimerad varje månad... Är 33 år gammal så kanske är det för sent tänker jag :'(

Klart du har rätt att deppa! Med nr två blev jag gravid på första försöket men slutade i MF :( sen tog det tre försök så var jag gravid igen och idag är hon 5,5 år! Håll ut och 33 är verkligen ingen ålder! Jag är 37 och väntar nu vårt tredje <3

Styrkekramar!
  • MammaMia1012

Vill passa på och uppdatera, nu har vi vart på RUL och här är hon vår alldeles perfekta lillasyster! Bakade en kaka och överraskade familjen <3

• MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2018-05-02 06:05:09 följande:

Åh så härligt!! Grattis :) Va snabbt tiden har gått för dig!

Jag är bara i vecka 7+2 än med illamående och utan bildbevis på bebis. Får vänta ännu en månad ungefär till KUB.

Ja jag förstår inte var tiden tagit vägen? Kommer ihåg väntan till KUB det tyckte jag var en evighet! Men vips var man där!

Är så glad att det är sommaren som kommer och hoppas att allt går bra och man snart får gosa med lillan!

Kram
  • MammaMia1012
    puffen2009 skrev 2018-05-02 16:36:06 följande:

Så mysigt! Stort grattis till lillasyster

Liten 2018 skrev 2018-05-02 18:32:51 följande:

Tack för att du delar med dig. Så sött. Njut av varje dag :) Känner du krynet?

Tusen tack <3 Jag njuter verkligen av att ha en liten därinne!

Barnen var inställda på en lillebror sände fick en liten chock haha

Det är full rulle därinne, tror ja kände första rörelserna i v15 ca men från v17 har jag kännt henne varje dag <3 kommer inte ihåg att de andra två var såhär aktiva.

Lycka till alla som kämpar, snart är det eran tur <3
  • MammaMia1012
    babytjejen skrev 2018-05-10 12:20:08 följande:

Vi har en dotter på 5 år o vill glrna ha ett syskon...fick ett plus i mars efter 3 års försök men som tyvärr slutade i MA..hade första ägglossningen för ca en vecka sedan o har bim den 18-19 maj...vill gärna vara en av dom som plussar snabbt efter ett missfall men har inga höga förväntningar då det tog 3 år innan vi plussade med det som sedan blev MA.

Hoppas min viktnedgång ger lite fördelar..gått ner 17 kg sedan januari i år...

Hej,

Beklagar ditt MA så ledsamt! Hoppas du får pluss snart!

Så skönt med viktnedgången! Verkligen jättebra jobbat!

Välkommen till gruppen! Hoppas alla får sin sladdis snart <3
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?