• mycat81

Fler som planerar en liten sladdis?

Baraentilligen skrev 2018-02-18 07:48:01 följande:

Äl var i fredags eller lördags så nu är det bara att vänta då :) Fjärde försöket, fjärde barnet kom igen nu!!

Håller tummarna! Då räknar du med BIM i helgen vecka 9 typ?

Liten2018: Ja så kan man ju alltid hoppas på att det blir Det hände faktiskt för två år sedan. Då tog vi ut spiralen i juni och plussade i juli. Hann aldrig få någon mens där emellan. Tyvärr slutade det i missfall i vecka 8 Pessimist som jag är så tror jag inte att man kan ha sån tur två gånger och därför är jag mentalt inställd på att det kommer att krångla och jäklas denna gång....
  • mycat81
    rödnos skrev 2018-02-19 19:57:09 följande:

Jag har BIM nu på torsdag och har haft skum molvärk och känningar några dagar nu. Mått illa från och till så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Känns som att det vore lite för enkelt om jag skulle råkat bli gravid på de två "halvförsök" vi fått till...

Hur går det för er andra?

Jag minns inte helt hur det kändes förra gången jag plussade mer än att jag bara kände mig säker på min sak innan jag testat. Liiiite så känns det nu men jag vågar som sagt inte hoppas än... Så var man där igen... Den där väntan på ett plus...

Åååå, det är så himla jobbigt när kroppen lever sitt eget liv... När man analyserar allting och ältar åt både höger o vänster... Men det låter ju faktiskt liiiiite som om det skulle kunna vara något mer än bara en lurendrejare till kropp Om det nu är så att ni lyckats med en fullträff trots att det bara var två ?halv-försök? så är det ju fantastiskt Hur länge tänker du vänta innan du testar?
  • mycat81
    Trullis82 skrev 2018-02-20 22:48:52 följande:

Hörre ni nu behöver jag er hjälp....

22/1-28/1 hade jag min senaste mens.

Enl en app borde jag ha störst chans att bli gravid mellan 1/2 - 7/2

En vecka senare får jag en rosaslemmig flytning bara för en dag.

Sedan har allt varit som vanligt.

Men inte kan jag vara gravid?

Enl denna app är det möjligt med ett test 19/2 men min cykel är snittad till 40 o man har äl mellan 10-16 dagar före nästa mens.

Då kan jag väl inte vara gravid nu?

Men har kört med äl test sedan flera dagar tillbaka o ska göra fram till mens start, sammanlagt 23 st.

Skriver jag in på hemsidan babyhjälp o räknar ut min äl dag så borde den vara 17/2 vilket den inte var. Har fortfarande inte fått någon glad gubbe på äl testet.

Så vad säger ni, kan jag haft äl så nära inpå mens slutet o vara gravid nu eller vad är det som händer med kroppen?

Jag har inte gjort något gravtest, tänkte vänta tills beräknad mens.

Snälla ni hjälp mig

Det låter onekligen lite skumt... Visst är det jobbigt när kroppen håller på och spelar en ett spratt. Men som Flisan sa, ta ett test och kolla. För säkerhets skull kan du ju vänta till BIM innan du testar. Hoppas hoppas
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-02-21 20:24:48 följande:

Hej alla!

Har BIM troligen runt den 4 mars. Nu får ni alla hålla tummarna av praktiska skäl oxå. En inbokad skidresa med familjen i husbilen samma tid. Sist forsade mensen så det vore ju mindre skoj just denna tid.... Mycket roligare med ett pluss ju. ÄL var igår så ska kanske "planera in" lite mys idag oxå, för säkerhets skull :D Har satans ömma bröst å tjejmagen ömmar till och från nu. Hoppas på plus nu och naturligtvis många fler i det här forumet.

Här väntas också skidresa med familjen hela nästa vecka. Och med mitt vanliga oflyt så lär väl mensjäveln komma just då. Ända dagarna som jag känt av lite dragningar i tjejmagen och lite rikligare flytningar var 14-15/2 Och med enkel matematik innebär det isåfall att mensen väntas under vecka 9, Har packat ner massor av tamponger och bindor i resväskan bara för att jag är så säker på att det kommer bli så.... Fast helst av allt vill jag ju att den håller sig borta, och det pga att det flyttat in nån i min hyreslediga 1 RoK
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-02-23 20:57:49 följande:

Jag har BIM på lördag såg jag nu.... Ska på skidsemester från torsdag så jag tänkte ta ett torsdag morgon. Se om det ger en hint, skulle annars aldrig ta före..... Visar det inget så tar jag gärna ett ihop söndag morgon igen om mensen inte kommit. Jag får meddela hur det går :)

Har Baylan testa tidigt 3 st å sen ett CB digital om jag får pluss nån gång

Ska också på skidsemester nästa vecka, men än så länge har jag ingen aning om det blir till att åka med vadderad trosa eller inte... De ?tecken? jag har kan likaväl vara pms som graviditet. Molande i magen. Gasig. Fått finnar/kvisslor i ansiktet. Jag tror att jag har BIM runt 2-4/3. Så antingen kommer mensen den helgen eller får jag testa när vi kommer hem.

Hoppas att du får ett positivt test på tors så iallafall du kan åka omkring med ett hemlighetsfullt leende på läpparna

Hoppas detsamma för er Trullis82 och baraentilligen!
  • mycat81

Här blev det som jag misstänkte, mensen kom idag... Men jag var ju både mentalt och praktiskt (packade ner både bindor o tamponger) förberedd på det. Så nu blir det vadderad trosa i skidbacken istället för ett fånigt leende för min del.

Lycka till ni andra tre

• mycat81
    rödnos skrev 2018-02-27 23:58:13 följande:

Där kom mensen. 6 dagar sen. På?t igen, upp o hoppa, kör i vind etc. hepp!

Tråkigt att höra att det blev så för dig oxå... Men vi får rasa ihop i en liten hög och resa oss opp igen med nya krafter!
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-03-01 16:18:32 följande:

Nyss på toa, blod på pappret så det blev inget denna gång. Suck. Men då laddar jag om å får bli vadderade i rumpan i skidbacken, typiskt.

ÄL 19-20/2 och BIM nu 1/3. Känns så tajt i mellan, 9 dagar... Förra månaden var det oxå BIM 9 dagar efter ÄL. 26 dagar mellan BIMen hade jag nu. Verkar vara en kortis :D

Åååå så tråkigt att det blev så även för dig Men vi får ladda om inför nya möjligheter i mars!
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-03-02 17:53:23 följande:

Jag lyckades hålla mig från läckage. Mannen blev också lite nerkänsla att mensen kom. Men vi tar nya tag. Om ÄL kommer som planerat så såg jag att BF var 1/1 - 19.coolt datum.

Inget läckage här heller, tack o lov. Men himmel vad ovant det var att har riktig mens. Jag har gått på p-piller och haft spiral så länge så jag helt glömt bort hur riklig en vanlig mens är! Det kändes ju som en störtflod i brallan bara jag rörde på mig.... Med piller/spiral blödde jag nästan inte alls, det räckte med ett trosskydd. Nåväl, om jag har riktigt flyt så var det sista mensen på ett tag

Eftersom jag inte har koll på hur lång cykel jag har och när ÄL kan förväntas så tänkte jag beställa hem lite ÄL-tester. Varifrån beställer du?
  • mycat81
    Baraentilligen skrev 2018-03-09 15:32:05 följande:

Bim+9, idag, kom mensen äntligen! Aldrig varit gladare över att få mens! :)

Åh vad skönt för dig att den äntligen behagade komma och att du kan ladda om för en ny omgång och ny cykel.

Här är jag på dag CD10 och hoppas på ÄL i slutet av nästa vecka...

En konstig sak som händer i min kropp och med mina hormoner är så FRUKTANSVÄRT ARG. Jag känner verkligen inte igen mig själv. Jag exploderar för allting, bara småsaker
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?