• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Flisan41 skrev 2017-11-22 14:58:25 följande:

Jag är nog äldst i denna tråd... 42 och har försökt i 2 år att få en sladdis. Min dotter är 10 och min man har 2 barn som är tonåringar. Inga gemensamma. Har regelbunden cykel på 26-27 dagar och ägglossar också på egen hand. Men det blir ingenting... Har blivit utredd och fått Letrozol trots egen ägglossning. Har även testat rosenrot i kombination m d-vitamin samt dhea och melatonin för att förbättra äggkvaliteten. Man fortsätter hoppas varje månad. Har bim den 28 nov men är säker på att jag ej är gravid för jag tror att äl hoppade över denna månad. Nästa cykel tänkte jag prova q10 utöver de tillskott jag redan tar.

Men vilken kämpe <3 välkommen till tråden! Så kul att vi är några som kan följas åt och stötta varandra och glädjas med varandra!
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-11-22 18:59:23 följande:

Ja det känns så konstigt att det inte händer något alls... Jag är ju för gammal för ivf också men när man känner sig som 25 i sinnet är det svårt att acceptera att man passerat bäst före datumet! Särskilt som jag blev gravid på första försöket när jag blev gravid för 10 år sedan. Man ångrar ju att man inte började tidigare. Min man och jag träffades för 7 år sedan men det var först för 2 år sedan vi började försöka.

Kan relatera helt till dina tankar. Har inte alls försökt så länge men vi har tänkt på detta sedan yngsta var ca 2år. Sen bestämde vi att vi skulle försöka men så blev min man sjuk och av med jobbet så först nu var det dags. Men i min värld har jag väntar nu i typ 1-3 år... och min tanke är exakt detsamma tänk om det inte går? Varför har vi väntat? Och det är konstigt, är i min livs form men ändå rädd för detta..

Hoppas innerligt att ni får ert efterlängtade pluss nu! <3
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-11-25 15:09:35 följande:

Här kom mensen idag så denna cykel kör jag med ALLT! Rosenrot, d-vitamin, dubbeldos Letrozol och Q10!!

Håller helt med dig! Har ju inget att förlora på det <3
  • MammaMia1012

Idag har största barnet haft sitt "kompiskalas" och han var så nöjd! Om 2 veckor har dottern sitt och veckan efter drt har de gemensamt kalas för släkt... puh.. verkligen fullt upp innan jul. Skulle blir så glad om vi kunde bli gravida nu så det inte behöver vara en till under samma period. För det är sååå stressig denna tid för oss med alla kalas och julande. Det är verkligen ett angenämt problem så jag ska inte klaga. Men fick jag välja så

Önskar er alla en fortsatt fin helg!

• MammaMia1012
    vwmamman skrev 2017-12-03 17:22:38 följande:

hej hej. här e en till som funderar på en sladdis. här en 9åring å har ju träffat mitt livs kärlek å han vill gärna ha egna barn även om han älskar min 9åring

slutade med p-piller för ca 3 veckor sen å hade väl äl igår eller idag.

så får se hur de går .. funderar lite på om man vågar testa med sånt tidigt gravtest eller om man bara ska vänta helt enkelt

Vad kul att du hittat hit

Välkommen! Klart du vågar testa, men vänta till ca BIM -5 säger man tror jag
  • MammaMia1012

Hur går det för er här? Själv har jag vart på en liten weekend med familjen och gått på teater mm såå mysigt. Tyvärr blev dottern sjuk

Men man har inte haft tid att fundera så mycket på bebisverkstan, vilket vart rätt så skönt.

Jag började med ÄL test idag, mest för att jag vill se att jag faktiskt får ägglossning. Nån mer som testar med ÄLtest?

• MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-03 20:29:38 följande:

Jag brukar testa med äl test! Även om jag brukar känna när jag har äl.

Stämmer det alltid då när du känner det och får du positivt test då? Jag har nämligen också alltid trott (tror) att jag vet för jag känner det. Men har liksom aldrig fått det bekräftat.. så nu ville jag kolla. Skulle tro att det sker på onsdag men vi får se då!
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-03 22:41:59 följande:

Ja det brukar stämma. Jag får alltid lite ont i tjejmagnet innan äl. Men det svåra är ju att veta när ägget släpper efter lh stegring. Man vill ju försöka pricka så nära inpå som det går.

Ja precis, vi kör på varje dag vid "ÄL veckan" och hoppas på det bästa!
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-11 20:56:37 följande:

Hur går det för er i denna tråd? Jag lyckades få till sex tre dagar innan äl och dagen efter för mannen var bortrest. Bim 22 dec.

Å då ligger vi ganska lika Vi fick till det typ 6ggr fram till den dag då jag hade ÄL test stegring (den dagen inget ) sen dagen efter på kvällen morgon och kväll därpå och en gång till därefter... och ändå så gnager det mig att vininte fick till det den 5e vid stegring. Hoppet är det sista som överger en! BIM 19/12 men har köpt hem massa testa tidigt test hittade ett som mäter från 5Iul så köpte det sen ett som mäter från 10 och så två digitala haha och jag som vill försöka vänta med testandet denna gång
  • MammaMia1012
    Eleonoratösen skrev 2017-12-11 21:14:59 följande:

Har mens nu och deppar rejält. 

Jag får ÄL vid dag 18-20 och får sedan mens dag 28. Förr hade jag ÄL runt dag 14 och mens dag 28. Läst lite att det är för kort lutealfas och det inte är troligt att det blir en graviditet av det. Vårt fjärde försök sedan uttaget av spiralen och alla cykler har varit sådana här. Finns inte mycket att läsa om det men det kan även vara så att äggen släpps för sent och då inte är ok. 

Vet inte vad jag ska göra, men testar bidrottninggelé i alla fall. blir andra månaden. 

Å nej vad trist har hört om progesteron kräm (eller vad det heter?) det ska väl hjälpa om man vill att ägget ska fästa, kanske kan vara värt att testa? Är själv inte insatt men kan vara värt att kolla upp!

Styrkekramar till sig och håller tummarna att du får ett pluss snart! <3
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?