• Flisan41

Fler som planerar en liten sladdis?

Jag är 42.. Har en dotter på 10 som kom till på första försöket. Dock med en annan man. Har försökt i 2 år nu och troligtvis började vi försöka för sent.. Har äl och regelbunden cykel men det blir helt enkelt inget! Fortsätter försöka några månader till sedan ger jag upp. Äter massa kosttillskott i form av dhea, melatonin, q10, d-vitamin!

• Flisan41
    Kaaaanske3 skrev 2018-02-02 16:07:31 följande:

Hej!

Jag är 39, fyller 40. Vi har två barn 06 o 08

Vi sa att vi försöker en gång. Blir det så blir det. I dag har jag BIM och ingen mens i sikte ännu iaf. Hade helt glömt av spänningsmomentet i detta!

Att vara nästan 40 och lyckas på första försöket måste vara extremt ovanligt! Men grattis om det är så
  • Flisan41

Letrozol stimulerar ägglossningen. Och är tydligen också en medicin om man drabbats av bröstcancer. Jag har fått Letrozol utskrivet trots att jag ägglossar på egen hand och har relativt regelbunden cykel. Men som en boost sade läkaren. Jag är 42... Har inget att förlora på att prova! Många får Letrozol för de inte ägglossar på egen hand.

• Flisan41
    puffen2009 skrev 2018-04-23 18:22:15 följande:

Hej igen!

Skrev här lite i början av året men pga mellanblödningar, som visade sig bero på ett myom, fick vi vänta med att försöka tills det var bortopererat. Nu är det gjort och jag har haft en mens efteråt så nu börjar vi igen . Hade äl i torsdags och jag räknar det här som första försöket. BIM den 1/5 och jag försöker att inte hoppas för mycket men det går sådär .

Jag har däremot fortfarande lite jobbiga tankar kring att börja om och vår ålder osv, någon mer som tvekar lite emellanåt?

Jag känner samma sak. Innan var det jätteviktigt för mig att bli gravid igen men allteftersom tiden går så blir det mindre viktigt. Jag tycker livet är rätt bra som det är och det känns helt ok om det inte skulle bli något. Och blir det så är det givetvis jättekul med. Men FÖR gammal vill jag inte vara... Fyller 43 snart...
  • Flisan41
    puffen2009 skrev 2018-04-25 07:42:12 följande:

Precis så känner jag med! Livet är rätt skönt nu när barnen kan vara själva hemma, de går i skolan, de sover som de ska (oftast ). Så jag känner likadant, blir det inget är det också okej även om jag kommer bli ledsen. Och trots det letar jag symtom och hoppas att det ska ha tagit sig

Hur gamla är dina barn?

Jag har en dotter som är 10!
  • Flisan41

Tycker du ska testa i em också, så du inte missar maximal stegring. Jag får alltid min maximala stegring på em/kvällen.

• Flisan41

[quote=78724598][quote-nick]Milian03 skrev 2018-05-18 22:29:53 följande:[/quote-nick]Jag är så förvirrad nu tjejer. Kan ni svara på mina undringar?

Stickan är väl negativ?? Men det digitala visar positivt! Vilket bör man lita på? Tagna i samma urin. Kan inte ligga förrän imorgon kväll för sambon är iväg. Om nu det digitala visar rätt så är det för sent att ligga imorgon kväll va? :(

jag hade litat på det digitala. Men kanske är det så att du får glad gubbe även idag och starkare streck på det vanliga. Men ägget släpper ju 12-48 timmar efter glad gubbe så det är absolut inte försent att ligga idag! Lycka till!

• Flisan41

Men denna tråd är för oss som VILL ha ett sladdbarn så det är faktiskt rätt ovidkommande vad du som man anser om detta. Är du nöjd med ditt liv, fine, men du kan väl hitta nån tråd för gubbar som inte vill ha fler barn då kanske istället för att skriva här?

• Flisan41
    gabi1969 skrev 2018-06-03 23:57:06 följande:

H

Du har missuppfattat tråden. TS ställer en fråga. Jag svarar och motiverar mitt ställningstagande. Varför så aggressiv?

Men bra då har du motiverat varför inte du inte vill ha barn och vi andra som vill kan fortsätta prata om det i detta forum.
  • Flisan41
    gabi1969 skrev 2018-06-04 16:33:35 följande:

Jag har inte hindrat er. Förstår inte din fientliga inställning. Jag bombaderar inte tråden, men känner att jag vill svara på otrevliga inlägg om mig...det ytterst otrevliga svar jag får.

Ni är näst intill aggressiva och halvtokiga i era svar till mig. Rabiata skulle jag påstå.

Detta blir det sista jag skriver nu ignorerar jag er.

Bra.
  • Flisan41

Här kom mensen på dag 24... Ganska väntat eftersom jag hade glad gubbe dag 9. Så äl troligtvis dag 10. Vi tajmade bra tyckte jag och jag hade kraftiga äl känningar. Men tyvärr kom mensen.

• Flisan41
    mycat81 skrev 2018-07-03 18:59:04 följande:

Jag hade druckit.

Jag väntar själv på BIM, troligen i slutet av nästa vecka, och tänker leva som vanligt fram tills dess. Jag är absolut ingen stordrickare, men jag tar ETT glas vin eller en liten öl till maten. Inget festande med andra ord. Jag resonerar att jag inte är gravid förrän jag kommit till BIM. Mig veterligen finns det inga belägg för att alkohol så tidigt i en ev graviditet skulle orsaka varesig missfall eller annat. Jag vet att vi alla är olika och att det finns mycket tyckande och tänkande i denna fråga. Men detta är vad JAG tycker.

Ooooo hoppas att jag inte får allt för många ovänner nu

Alla får ju göra som de vill men ett glas innan BIM kan knappast göra nån skada... Innan man ens testat och vet med säkerhet att man är gravid ska man leva som vanligt tycker jag!
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?