• Almina

Bebis aldrig nöjd!

Kolla med BVC och be dem undersöka att det inte finns någon medicinsk orsak till att bebisen är missnöjd.

Annars låter det ganska mycket som en "high need baby". Det kunde vara min son du skrev om, när han var i den åldern! Googla och läs lite om det så känner du nog igen dig. Det finns även en Facebook-grupp där du kan hitta stöd hos andra föräldrar med high need babies. Det kan vara skönt att känna att man inte är ensam.

Men börja som sagt med att be BVC om hjälp att kolla att det inte är något medicinskt problem.

• Almina
    crispnuggets skrev 2017-11-03 20:53:25 följande:

Det var som att alla bitar föll på plats här, herregud vad märkligt det kändes! Ska ändå kontakta BVC för säkerhets skull men det känns som att jag fick lite av en aha-upplevelse.

Jag vet hur den aha-upplevelsen känns också

Jag hade inte hört om detta innan jag fick barn, och det var inget BVC informerade om heller. Men jag minns när jag första gången läste om detta, och sen fick kontakt med några andra föräldrar som hade det likadant. Det kändes på nåt sätt skönt att inte vara ensam. Och att inse att det inte är alla som har supersmidiga bebisar som går att ta med på café, alltid somnar i vagnen osv... Det är lätt att känna sig otillräcklig och som att man gör något fel.

För oss blev det lättare med tiden, även om vi upplevde åtminstone hela första året som väldigt jobbigt. Men lite bättre blev det när han började åla, och då själv kunde ta sig till den leksak han ville. Ännu mer nöjd när han kunde gå och kommunicera mer och mer.
Svar på tråden Bebis aldrig nöjd!