Inlägg från: Snuttis2 |Visa alla inlägg
  • Snuttis2

Bebis aldrig nöjd!

Funderar på om han har ont någonstans ex typ i magen? Spänner han sig mkt, reagerar med gråt beroende på hur ni tar i honom? Kolik o andra magbesvär är ju mkt vanligt första halvåret.

Lämnas han mkt ensam och inte riktigt är redo för det, så att det handlar om trygghet o att få vara nära?

Jag hade nog bett bvc eller VC om hjälp med att utesluta sjukdom o smärta, kolla efter ex dold urinvägsinfektion eller öronnnflammation eller annat !

Går han upp som han ska i vikt och följer sin kurva eller finns det något annat som tyder på att han inte mår bra?

Lilleplutt , inte lätt att vara liten o inte lätt att vara förälder!

• Snuttis2

Har själv en son på 3 mån som första tiden inte gick att lämna ifrån mig utan att han grät o grät! Han var extremt mammig och gallskrek så fort någon annan en jag höll honom . Han bodde i praktiken på mig första 2 mån sedan har han sakta accepterat pappa lite mer o att leka en stund själv. Fullt normalt men fruktansvärt påfrestande .

Han har haft ganska mkt bekymmer med magen under första tiden även om det nu börjar stabilisera sig. Han grät när jag la honom, vagnen skrek han hysteriskt i, likaså i babyskyddet ! Var genomsvettig så fort vi skulle åka någonstans . Han rapar o fiser mkt och får ibland ont i magen o då spänner han kroppen som en ostbåge .... ibland släpper det med en rap o ibland kan han knorra i timmar. Har han ont vill han ha tröst o då genom att snutta vilket i sin tur sätter igång magen på nytt... lite ond spiral !

Vi kör mag kultur droppar, minifom, pysventil ! Jag kan äta det mesta utom ärtor o choklad samt dricka kolsyra , för då sätter det igång igen.

Har inte bvc bett dig prova laktos eller glutenfritt en period? Annars kan det vara värt att prova någon. Vecka eller två o se hur han reagerar. Uteslut annan mat om han verkar påverkad timmarna efter du ätit !

Svar på tråden Bebis aldrig nöjd!