Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Tumvante skrev 2017-11-22 21:56:15 följande:
    Låter pissdrygt! Hoppas verkligen det blir en snabb blödning, och att HCG dyker ner till noll så du kan starta fresh igen när ni är redo (och är du som jag är du redo direkt...)
    Låter verkligen drygt men bra att du kollade. Visste inte att du hade två foster i magen. Håller tummarna för negativa tester så att du snart får ÄL.
  • vinterbebis12
    Zanda skrev 2017-11-23 15:44:30 följande:

Hej tjejer! Måste bara få sprida lite glädje och hopp här i tråden, kolla här :

Underbart! Grattis!
  • vinterbebis12
    Tumvante skrev 2017-11-24 21:44:40 följande:
    Jag är under utredning... inget fel hittills :(

Tänker be om dunder antibiotikakur....
    Åh känner med dig. På vilket sätt hjälper antibiotika? allt kommer gå bra. Kram
  • vinterbebis12
    vinterbebis12 skrev 2017-11-24 22:36:12 följande:
    Åh känner med dig. På vilket sätt hjälper antibiotika? allt kommer gå bra. Kram
    Skulle stå " Hoppas så att allt kommer att gå bra"
  • vinterbebis12
    Tumvante skrev 2017-11-25 20:50:34 följande:
    Skulle vara i vecka 5+0 igår. Nytt blodprov på onsdag.

Jag känner bara att jag vill få en dunderkur med antibiotika.

Jag har en dotter på två år sedan tidigare. Hon är första graviditeten, och väldigt okomplicerad...

kram
    Håller tummarna för er! Kram
  • vinterbebis12
    Tumvante skrev 2017-11-26 14:48:17 följande:
    Jag blir 35 om en knapp månad. Jag har gett upp ganska ordentligt med denna grav. Mina symptom är som bortblåsta nu också. (Lite Molvärk, spända bröst och klump i halsen)... så jag hoppas jag börjar blöda snart så att vi kan komma igång på nytt. Skulle ringa efter blodprov onsdag, men kommer r8nga imorgon och be om antibiotika... inte säker de går med på det. Tänker bara att det är underligt att det första missfallet gick till hela 8+3 och de senare 4 har dött redan i vecka 5-7. Kan ju vara en bakterie som smög sig upp i första missfallet... eller kanske redan i förbindelse med att jag födde dottern. Mina 17 blodprov visar ju liksom inget ser det ut som. Jaja... nu behöver jag inte oroa mig för att berätta något om växande mage för nya jobbet iaf... och prövotider...
    Håller också tummarna. Har hängt så mycket i trådar med personer som har svårt att bli gravida eller haft många missfall att jag vet att det kan verka helt kört men så går det bra. Kram
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-26 10:33:48 följande:
    Hoppas hcg ökat rejält tills på onsdag för dig. Det var ju ändå en ökning förra gången för dig, men det kanske var för lite då? Så dåligt insatt i hur det ska vara...
    Vi har ju också en dotter sen innan, 10 år nu. Den graviditeten tog sig på en gång, typ när vi började försöka. Så hade nog aldrig riktigt trott att det skulle bli annorlunda den här gången. Men så är vi ju iofs äldre nu också så det kan väl spela in också. Får jag fråga hur gammal du är?
    Sen hade jag nog de flesta graviditetskrämpor man kan tänka sig och det var väl också det som gjorde att jag anade oråd den här gången när jag inte kände några tecken alls. Men så har man ju hört att man mår mindre illa om man väntar en pojke så nånstans inbillade jag mig att det var en liten kille därinne. Men men, nu gick det ju inte hela vägen.
    Vinterbebis, Charlie och Zanda: har ni både tjejer och killar så ni kan uttala er om ifall ni mått mindre illa när ni väntat en pojke än en tjej? Eller är det bara slumpen tror ni?! (Som ni hör så försöker jag fokusera på lite andra saker än själva missfallet, är väl ett sätt att hantera det på. )
    Kram på er alla och ha en fin söndag
    Linnea: Jag har en av varje och har mått lika illa med båda. Missfallet nu var en flicka och denna gång mådde jag extremt dåligt. Vet dock inte hur mycket infektionen spelade in...
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-27 07:26:05 följande:
    Så jobbigt. Att inte ens natten kan få vara vilotid från tankarna. Kan det vara så att mensen är på gång och att du är öm i brösten därför?
    Hoppas också att din mens är på g så att det snart är ÄL. Jag kan bli varm på nätterna innan mens.

Själv trodde jag min mens var på g i helgen men blödningarna har avtagit...
  • vinterbebis12

Var på kontroll idag. Har nyligen haft ÄL och får förmodligen mens inom ett par veckor. Alla värden var topp. Skönt!

Hur mår ni?

• vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-28 20:19:54 följande:
    Härligt! Då borde ni hinna med ett försök med ivf innan jul va?
    Jag gjorde mig till och tog ett ägglossningstest (hade inget graviditetstest hemma) idag. Dessvärre glömde jag att läsa av det och kom inte på det förrän efter flera timmar. Gör ett nytt försök imorrn. Bara intresserad av att veta om hcg sjunkit nu till normal nivå eller inte men får se imorrn. Vet inte om det är sämre att använda ägglossningstest då istället för graviditetstest, men det var det enda jag hade hemma just nu.
    Mensen måste komma innan fredag för att vi ska hinna ett försök så tveksamt.

Håller tummarna att ditt hcg sjunkit.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL