• Kasperina

8:de försöket

Det är skitjobbigt att vänta månad efter månad, men tänk inte på dig själv som ofrivilligt barnlös efter bara 8 försök
    Skulle det visa sig att ni faktiskt har ett problem så kommer du inte må bättre av att placera dig själv i träsket redan nu.
    Försök tänka positivt och inte snöa in på barnförsöken (lätt sagt, jag vet) för man förlorar så mycket av sig själv när man gör det och det tar tid att komma tillbaks.

Jag fick diagnosen ofrivilligt barnlös efter 18 försök och två missfall, sen opererade jag bort en äggledare och efter operationen blev jag gravid och fick behålla. 2,5 år tog det totalt, och det är faktiskt inte särskilt mycket jämfört med många andra, men sen tog det flera år att återhämta sig från barnlöshetsträsket. Relationen tog så mycket stryk under kämpandet att den aldrig återhämtade sig.
    Försök ta det lugnt, sörj varje misslyckande men släpp det sedan! De allra flesta blir gravida inom ett år, och även de flesta som har problem får så småningom sina ögonstenar.
    Lycka till!

Svar på tråden 8:de försöket