• Anonym (Syster)

Galen tanke att försöka naturligt i IVF stimulerad cykel?

Min syster gjorde en liknande grej. De hade kört IVF länge och fått tillbaka ett ägg varje gång men det hade inte fäst alls. Så körde de en ivf-stimulering och tog ut mogna ägg men de fick inte ut alla utan några 5-6 kanske små äggblåsor var kvar och så hade de sex ändå fast de inte fick. Det blev ingen återföring men då mognade de som de inte fick ut och hon blev gravid med tvillingar. En dog i tidigt stadium men den andra klarade sig och de fick ett barn. Sedan blev hon naturligt gravid med ett syskon utan hjälp medan hon ammade barnet. Då hade de försökt massa gånger innan utan att något hänt.

• Anonym (Syster)
    Anonym (Hm) skrev 2017-11-05 14:18:23 följande:

Ok intressant. Hade hon upplevt missfall innan den graviditeten eller hade de "bara" svårt att bli gravid?

Jag tror att hon inte ens haft missfall utan att det bara inte fäst... men det är ju svårt att veta ibland, kan ju varit riktigt tidiga missfall innan också. Hon fick iaf inte positivt på stickan efter något ivf.
  • Anonym (Syster)

Det jag tror är att det var just att få de att fästa som var svårt och att immunförsvaret kickade ut dem... men ju fler som försöker samtidigt så är det lättare att vinna över immunförsvaret.

Svar på tråden Galen tanke att försöka naturligt i IVF stimulerad cykel?