• UndrandeSökare

44 år, vill någon följas åt?

TantLinda och Smurf11- Hoppas att det går bra för er och att ni får era barn ! Om det inte skulle gå med egna ägg så finns ju möjligheten till äggdonation.

Ang kortison vid graviditet, ja för de kvinnor som har immunproblem så behandlas de utomlands med trombyl, fragmin, prednisolon och intralipiddropp.

De 2 första är blodförtunnande för att förhindra proppar när fostret försöker fästa och senare förhindra proppar i moderkakan. Pred och intralipid fungerar lugnande på immunförsvaret, ifall kvinnans immunförsvar försöker göra sig av med embryot. Man kan göra en immunutredning på tex Life clinic i Aten om man misstänker att man har immunproblem.

Lycka till !

• UndrandeSökare
    TantLinda skrev 2017-11-30 18:09:09 följande:

Nu ska du få höra på världens knas ;)  Jo angående AMH-provet som du skrev var viktigt att ta på cd 3. Om jag tittar då på mina kommande cykler så kommer mina cd 3 de närmaste månaderna hamna på fredagar. 22 december-19 januari - 16 februari -16 februari. Då har inte werlabs. Encia-mottagning inte öppet!!! De har stängt på fredagar!!

Kan jag förkorta mina cykler, jag tänkte jag har ju fått Provera som jag ska börja ta cd 16 nu på torsdag nästa vecka. Eller kan jag ta provet en annan dag i cykeln?

Vissa av Werlabs labb har öppet på fredagar tex Eskilstuna, Nyköping etc Kan du ta dig till ett Werlabs med fredagsöppet? Jag skulle isåfall i första hand rekommendera att du tar dig till ett fredagsöppet Werlabs.
  • UndrandeSökare

Kolla på Werlabs hemsida,där finns en karta över var de finns. Kolla upp vilket labb med fredagsöppet som ligger närmast dig.

En beställning hos Werlabs är giltig i 3 månader.

• UndrandeSökare
    Maraki73 skrev 2017-12-01 09:08:24 följande:

Hej jag är 44 och har sedan slutet av 2015 försökt få ett syskon till min dotter som är 5 år. Jag hade 6 embryon i frysen på klinik i Göteborg. På dem fick jag ett missfall i v.9 och en kemisk graviditet. Jag har gjort utredning på immunförsvaret och jag har lite problem med det. Nu har gjort en återföring med donerade ägg och min mans spermier men det blev negativt. Tror att det fäste men släppte igen av någon anledning.

Jag vill gärna göra nytt försök men min man är inte med på noterna för tillfället jag får försöka övertala honom.

Jag hoppas alla här inne lyckas !!!

Välkommen till tråden ! Hoppas du lyckas övertala mannen.
  • UndrandeSökare

TantLinda- Dela varje Albyl Minor i 3 delar och ta en tredjedels tablett per dag, annars hamnar du för högt i dos. Albyl minor är på 250mg, och en Trombyl är på 75mg. Tar du en tredjedels albyl minor hamnar du på 80mg drygt. Man ska max ta 100mg per dag.

• UndrandeSökare

TantLinda- Bra att du testar albyl minor, ett annat tips är progesteronkrämen Progesterall. Den kan inte köpas på apoteket men kan köpas receptfritt på nätet tex på gravidkollen.se

Ytterligare tips är att äta folsyra, dvitamin och Omega 3 dagligen. Det gör jag på inrådan av läkaren i Aten.

Jag använder Eskimo3 pure (omega3) 1 kapsel per dag.

• UndrandeSökare

TantLinda- Ja, du kan använda Progesterallkrämen samtidigt med Prednisolon. Med Provera vet jag inte.

Haha, ja använd du krämen men ät den inte

Då funkar den nog inte så bra......

• UndrandeSökare
    TantLinda skrev 2017-12-08 14:16:04 följande:
    Ja jag har börjat med en tredjedels barnalbyl. Trixigt att dela de små. De är skårade så att man kan dela dem i två delar så få till tre delar är ett pyssel.
    Jag kan tipsa dig om att det finns speciella tablettdelare att köpa på apoteken, liknande denna från Apotea. Så slipper man försöka dela tabletterna med en kniv.

www.apotea.se/tablettdelare-1
Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?