Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

SD:s rasistiska valfilm!!!

.........

• Anonym (....)
    Anonym (DKK) skrev 2017-11-27 17:26:43 följande:

Jag flyttade till Malmö 97 och redan då hörde man ?välkommen till lilla Chicago?

Var var alla ?blattar? då.

När tror du invandringen började till Sverige egentlgien? Efter 97?? Lol.. Hört talas om miljonprojekten och liknande? Jag bodde i fittja på 90 talet och redan då var det segregerat även om det var fler svenskar än vad det är idag så var det fortfarande segregerade områden med chilenare och bosnier med flera.. Brottslighet kriminalitet knark socialfall var vardag samt folk som sket i hissen och kissade i traopyopgpngarna varje dag, slagsmål och folk som bröt på invandrarsvenska.. Eller tror du Sverige bara haft hög invandring senaste fem åren?

Förvånande hur lite folk vet men de allra roligaste är folk som nu drabbas av mångkulturen som alla vi andra bott i senaste 30 åren och nu börjar klaga.. Snälla gå och lägg er! Nu när det drabbar er själva bryr ni er men innan det var det inte viktigt tydligen!?
  • Anonym (....)

Som kissade i trappuppgångarna skulle det ju stå!

• Anonym (....)
    Anonym (ännu en anonym) skrev 2017-11-27 19:09:11 följande:

Bra sammanfattning. 

Jag vill bara komplettera med att anledningen till att etableringsstödet är högre än socialbidrag är för att en nyanländ har ingen bas att stå på, dom har ingenting, dom behöver köpa allt nytt.

En socialbidragstagare räknar man med har en grund att stå på, i form av inventarier, kläder, hushållsartiklar etc,

Socialbidraget är ju avsett för bara en kortare tid, medan man kommer på fötter igen. (även om det inte alltid funkar så i praktiken, så är den ursprungliga tanken den)

Och inte sällan har socialbidragstagaren ett kontaktnät som den nyanlända saknar. 

Samt att man vet att den nyanlände saknar möjlighet på lång tid framöver att förändra sin sitaution.

Något som en socialbidragstagare förhoppningsvis kan. 

Så du har rätt, det är helt skilda bidrag och går inte att jämföra rakt av. 

Synd att verkligheten är tvärtom alltså att de som kommer hit har stora kontaktnät och får hjälp från en massa organisationer och kyrkan. Kyrkan hjälper till exempel i första hand nyanlända och svenska hemlösa får vänta. De får massa möbler och kläder och allt de vill från massa organisationer och snälla människor dessutom företag som friskaste och svettis som ger gratis gymkort och Liseberg som delar ut gratis festicalpass och detta är bara en liten del
  • Anonym (....)

Har själv arbetat i 20 år och blivit sjuk men blev utförsäkrad och är samtidigt för sjuk för att jobba. Får ingen hjälp så självklart svider det i ögonen att inte få hjälp själv och leva på några hundralappar i månaden när jag grovt räknat betalat 1 miljon i skatt och nu får vända på varenda krona... Hade inte en lätt uppväxt heller utan alkoholism och misshandel så bara för man inte varit med i krig betyder det inte att man kan vara utsatt. Detta skapar splittringen och har själv bott i förorter alltid så vet hur det är

• Anonym (....)
    Anonym (ännu en anonym) skrev 2017-11-27 20:16:56 följande:

Jag kan förstå om du är förbannad och besviken, jag vet också hur det är. 

Jag har varit där du är nu, det är inte lätt.

Men inget blir ju bättre för dig för att invandrarna får det sämre.

Rikta din ilska uppåt mot dom som har makt att åstadkomma förändring istället. 

Är inte ett dugg förbannad utan har accepterat situationen som den är. Jo faktiskt så blir det bättre för mig och andra sjuka och utförsäkrade om just invandrare får det sämre. Om de ska ha det bra så ska pengarna tas från någonstans och det ser vi med indragna assistansersättningar och sämre vård överlag.självkkart är det så, det förstår vem som helst. Är inte ilsken utan tycker du kan rikta din egna ilska mot någon annan än mig som redan är utsatt och sluta ställa oss utsatta mot varandra. Pratar då om invandrare mot sjuka och tyvärr faller jag nu i båda grupper då jag har förälder som är invandrare men född i Sverige själv och svensk pappa så du vet inte vad du pratar om..
  • Anonym (....)
    Anonym (ännu en anonym) skrev 2017-11-27 20:21:28 följande:

Du kan väl också få hjälp på samma villkor av organisationer och kyrkan i så fall, det är väl inte enbart för flyktingar utan för alla som behöver hjälpen.

Vad företag väljer att göra är ju svårt att göra något åt, det avgör ju varje företag för sig.

När jag var nyinflyttad hit fick jag ett tjockt häfte med gratis eller starkt rabatterade erbjudanden från företagen i kommunen, så det är inte bara mot invandrare, dom vill ju ha nya kunder och göra goodwill,  men återigen det där är ju något som varje företag för sig avgör. 

Varför käftar du emot tvivlar starkt på att du varit i min sits. Nyanlända med flera får en annan slags hjälp och det märker jag genom att att jag inte får den och stödet inte finns där. Varför sitter du ens och argumenterar?! Jag skrev inte om min vardag för att du skulle försöka göra om den eller skulle säga att jag har fel. Det ser ut så här och utan att ha varit i mina skor ska du ge fan i att säga något FY!! Sluta snacka skit och förminska min upplevelse
  • Anonym (....)
    Anonym (Aska) skrev 2017-11-27 22:30:07 följande:

Jag förstår din oro och jag hoppas att du inte röstar på SD för de om några röstar med borgarna för både sänkt a-kassa, högre fackavgift, sämre villkor i sjukförsäkringen osv.

Bara för att man säger sig vilja försämra för en utsatt grupp så innebär det inte att man är beredda att förbättra för en annan.

Vad jag röstar på är min ensak och Ingetsom du eller nån annan ska lägga sig i/försöka övertala mig om tack det är mellan mig och staten
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!