SD:s rasistiska valfilm!!!
Rasistisk kanske jag inte tycker att den är. Då tyckte jag att kvinnorna i burka/niqab som ställdes mot en pensionär är riktigt horribel. Att JÅ och SD sprider en mörk och dyster bild av Sverige är såklart medvetet och tilltalar deras kärnväljare som oftast har just en grav missuppfattning över Sverige. Mycket tack vare det selektiva nyhetsflöde på bland annat Facebook som just framställer samma bild. Det är bara gängvåldtäkter, bilbränder och andra problem som tas upp. Klart man blir lite trångsynt. Visst har svensk flyktingpolitik varit minst sagt dålig. Det är inget annat än ett misslyckande att vi har problemområden lite här och där på olika delar i landet. Fattigdom, arbetslöshet och låg utbildning är något som särskilt utmärker dessa områden. Och på köpet också kriminalitet. Men man måste kunna hålla två tankar i huvudet som människa. Sverige är världens bästa land, punkt. Jag älskar Sverige. Många saker kan bli bättre men jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo och skaffa familj i något annat land. Från barnmorska till högskola. Från ultraljud till examen. I princip allt är finansierat med skatt och kostnadsfritt för våra barn och ungdomar så att det ska få bästa möjliga förutsättningar i livet. Är de sjuka kan vi vabba med 80% av lönen utan problem. Listan kan göras lång på vad som är bättre i Sverige än i många andra länder. MYCKET längre än listan med dåliga saker.
Det är en av anledningarna till att jag aldrig skulle rösta på SD. Deras dystra bild av Sverige är helt förvrängd. De väljer att se solens fläckar bara. Så kan man inte bygga ett samhälle. Som ett "seriöst" politiskt parti måste man kunna hålla fler tankar i huvudet och SD är inget seriöst parti.