Inlägg från: Anonym (nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nyfiken)

SD:s rasistiska valfilm!!!

Anonym (Fy för SD) skrev 2017-11-27 10:42:56 följande:

Helt vidrig uppfattning, hur kan folk vara så dumma att de röstar på en sådan fruktansvärd lögnhals.

en liten nyfiken fråga bara

Vad är det som är lögn i filmen?
  • Anonym (nyfiken)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-29 13:46:03 följande:

Här är för övrigt en del bra lite äldre artiklar som beskriver SD och dess historia samt var deras invandringskritik kommer ifrån. Och det är precis samma gamla sörja då som nu. Skillnaden är att den officiella fasaden är finputsad och att "kriget" förs av skrivbords-krigare på facebook som kan spy ut sitt hat och skylla allt dåligt på just invandringen.

Källa: Svenska dagbladets arkiv

Det konstiga är att ingen lägger några klagomål gentemot de partierna som egentligen var Nazist sammarbetare de partier som faktiskt sammarbetade med Nazisterna under andra värdskriget och allierade sig mer eller mindre med dem för att Sverige skulle slippa deras intågande.

Vilka partier var detta nu igen????
    Dessa borde man ju verkligen dra upp och kalla dem för vad de egentligen är med deras bakgrundshistoria.. Nazister
  • Anonym (nyfiken)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-29 13:55:34 följande:
    Då får du äran att ta upp det och berätta för oss. Berätta vilka partier som "egentligen var nazist sammarbetande" och som "faktiskt samarbetade med nazisterna". Berätta vilka svenska partier som var allierade med nazister. 

Jag förstår taktiken, den är inte ovanlig bland många av SDs sympatisörer. För att slippa stå till svars för att man röstat på ett parti som bildats av ligister som gick runt och hailade och drevs av nazistiska idéer så tar man upp någon gammal skröna om vilka andra partier som EGENTLIGEN va nazistiska. Men jag lyssnar. Berätta gärna vilka partier som allierade sig med nazister och som EGENTLIGEN var nazistsamarbetande.
    Ingen aning, orkar inte googla det.
    Skiter i vicket, bara trött på att folk skall få skit och kallas för olika saker beroende på vad de röstar på. Själv är jag blå väldigt blå men inte SD. Älskar prata politik med ALLA oavsett hur fel jag tycker de har sålänge de kan föra en diskution. Min favo person är en kompis som är extremt långt till vänster men kan verkligen tala för sin sak, jag för min. Sedan skrattar vi och inser hur olika syn på saker vi har och går till baren. Varken han eller jag bespottar någon för vad de röstar på.

Och jag är less på att höra det, vi har ett öppet demokratiskt fritt samhälle, vaför skall man då attackera de som sympatiserar med ett av de idag största partierna oavsett om det är ett missnöjesparti eller inte.

I dagens samhälle där vi är så jävla stolta att alla skall få vara olika och tänka olika och alla har rätt till det och man skall respektera andra människor även om de inte är eller tänker lika som dig. Men det verkar som om detta inte gäller SD ingen SD:are bryr sig om du röstar blått eller rött, men varför skall alla bry sig om motsattsen?
  • Anonym (nyfiken)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-29 14:27:27 följande:
    Jag kallar definitivt inte alla SDs väljare för nazister, rasister eller andra epitet. Jag tror det lätt blir "enkelriktat" och lätt att tro det när man argumenterar såhär på nätet. Vad jag försöker säga är att man måste vara beredd att stå till svars för sitt partis agerande om man väljer ett parti som SD. Och det gäller också hur deras väljare och förtroendevalda beter sig på bland annat nätet mot journalister, meningsmotståndare etc likväl som deras historia. Att ingen SDare bryr sig om man röstar blått eller rött är en duktig underdrift. Människor som står till vänster i politiken, och allra mest de som är uttalat feminister, får utstå hat, hot och dagliga trakasserier från framförallt människor som sympatiserar med SD. Att framställa SDs väljare som kränkta och oskyldiga är helt felaktigt. De får stå till svars för sitt parti precis som alla andra får stå till svars för sitt parti. Det är det som är demokrati. Inte att man ska få rösta på ett parti startat av nazister och tro att man kan stå där och tro att det bara ska blåsa över. Det är inte så det funkar. Och jag har också polare som röstar på SD och som får stå till svars för sitt val varje gång vi pratar politik. Inget konstigt med det tycker jag.
    Alla partier har smuttsiga bukar inklusive mitt, som troligen var med ocj ledde nazister genom landet och har haft diverse avgångar genom åren.

Men jag röstar inte på mitt partis bakgrund och historia, skulle man resonera så hade det varit jävligt svårt att umgås med tyskar och kristna rent generellt då de har ävligt smuttsig bakgrund.

Jag röstar på det som mitt parti står för idag vad de vill göra idag och på vilket sätt de vill förbättra sverige, va fan bryr jag mig om vad de hade för sig förr. S hetter ju komunisterna och har rötterna i kommunismen men vem bryr sig, det är det som står på dagens agenda som är betydelsefull, vart de vill ta sverige idag inte förr. 

Ingen skall behöva försvara sin politiska ställning den skall accepteras, annars kan vi lika gärna gå ut och börja knacka bögar igen, för då är väl det också ok antar jag
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Micke) skrev 2017-11-29 14:36:37 följande:
    Dagens Centerparti kommer ju från fd "Bondepartiet" som innehar en särställning
    i morder politik. Nedan från tidiningen Sydöstran:

Bondeförbundet startade som ett agrarkonservativt, antimodernistiskt intresseparti för jordbrukare, där liberala idéer snarast skyddes likt pesten. Det märks tydligt om man studerar deras partiprogram, unikt bland riksdagspartierna genom att officiellt förespråka rasism. Enligt 1933 års version skulle partiet kämpa mot "inblandning av mindervärdiga utländska raselement" och skydda "folkmaterialet" mot "degenererade inflytelser" (paragraferna gällde till 1946). Tidsandan satte förstås prägel på klimatet.
    Men dåtidens Centerparti var i särklass när det gällde judefientlighet, rasbiologi och främlingshat. I boken "Sverige och Förintelsen" (1997) framhåller etnologen Ingvar Svanberg och historikern Mattias Tydén att bortsett från de svenska nazisterna, var det Bondeförbundet "som sedan 1920-talet starkast tagit till sig de rasbiologiska föreställningarna. Och det är egentligen inte konstigt då den rasbiologiska litteraturen ofta framhöll att en 'sund' och 'rasren' bondebefolkning utgjorde svenska folkets grundstomme".
    Bland Centerns grundare fanns den antisemitiske propagandisten Elof Eriksson, som hade intima kontakter med nazisterna i Tyskland. Otto Wallén, även han en inflytelserik figur i partiet, talade på nazistiska möten och förklarade 1939 i riksdagen att han var stolt över att vara antisemit. SLU-bladet, ungdomsförbundets tidning, skrev i en typisk kommentar 1938: "den svenska bondeklassen älskar heller inte judarna över hövan... en utresningsaktion mot icke önskvärda element kan snart vara på tiden." Och så vidare. Exemplen kan mångfaldigas.    

Även Socialdemokraterna spelade öppet med Nazityskland:

Hösten 1938 framförde den socialdemokratiskt ledda regeringen önskemål till Nazityskand om att tyska judarna skulle få särskilda pass. Detta ledde till att Adolf Hitlers regering såg till att alla judiska pass blev ogiltiga och skulle lämnas in till polisen. Judar fick därefter ansöka om nya pass som stämplats med ett stort rött ?J? på första sidan.

Den socialdemokratiska regeringen och statsminister Per Albin Hansson blev mycket nöjda med de sk. ?J-passen? eftersom det underlättade för svenska gränspolisen att urskilja judar bland flyktingar som kom till Sverige. Samma år förklarar nämligen den svenska socialstyrelsen att vara jude inte skulle vara tillräckligt för att räknas som flykting. Betänk att detta beslut kommer bara en månad efter Kristallnatten då 38 judar mördas och 20 000 judar grips för att skickas till koncentrationsläger.

Som sagt alla partier har smuttsiga bukar på ett eller annat sätt
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!