Inlägg från: Anonym (östeuropeer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (östeuropeer)

SD:s rasistiska valfilm!!!

Anonym (Svensk) skrev 2017-11-27 11:12:05 följande:
    Med tanke på att vi har:
    Världens bästa land att leva i men kan bli bättre
    Världens jämställda land men kan bli bättre
    Världens tryggaste land att leva i men kan bli bättre
    OSV

så frågan är vart ska JÅ emigrera för att få bättre än i Sverige?
    Nu tänker jag inte svara för Jimmie men jag personligen kommer från ett östeuropeiskt land, har bott i Sverige i ett antal år och har börjat alltmer längta tillbaka till hemlandet eftersom det är bra mycket tryggare där nuförtiden. För att inte prata om bättre utbildning till barnen.
    Varför är ni svenskar så kaxiga och tror alltid att ert land är världens bästa? Tryggaste?? På vilket sätt? Världens jämställda - när våldtagna flickor får byta skola om de inte vill gå i samma skola som våldtäktsmannen eftersom våldtäktsmannen slipper med lite aja-baja som värst? Vad är det som är jämställt?
  • Anonym (östeuropeer)
    Anonym (M) skrev 2017-12-05 17:25:41 följande:
    Så du menar att detta är brett förekommande fenomen i Sverige? Samt ett icke förekommande problem i Östeuropa?
    Ja precis! Fast Östeuropa är inte ett land, du vet. Och det bor faktiskt civiliserade människor där. Jag kan bara tala om mitt eget land och ja, har aldrig hört om våldtäkt på skoltoalett där. Heller inte att våldtäktsmän (som såklart finns) slipper straff helt och får gå runt och håna offret bäst de vill. Gruppvåldtäkter eller taharrush gamea har inte heller nått dit.
  • Anonym (östeuropeer)
    Anonym (M) skrev 2017-12-08 23:15:49 följande:
    Jag påstår att samtliga länder i Östeuropa har samma kategorier våldsbrott som i Sverige. Vilka länder som är civiliserade har aldrig varit på tal.

Men länder som öppet tillåter öppet trakasserande av homosexuella är inte ett civiliserat land.

Länder som inte har fri press är inte civiliserade. Men det tycker uppenbarligen du. Kanske bäst att återvända.
    Tja men där har du fel med din första mening som tur är. Fattigare EU-länder har nämligen inte råd med att locka till sig moderna våldsbrott så som "världens bästa länder" har.

Lite förvånande att läsa dock att du inte tycker att "världens bästa land" är ett civiliserat land. Så lågt har jag aldrig tänkt om svenskarna. Men egentligen har du rätt, svensk media idag är precis lika "fri" som sovjetisk var. Särskilt för en postsovjet är likheterna skrämmande uppenbara Rynkar på näsan
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!