Anonym (Berit) skrev 2017-12-02 15:11:10 följande:
Jag har alltid varit för medmänsklighet, att tro det mest goda om människor. Men med allt som hänt det senaste året har min bild av människor förvrängts något fruktansvärt. Hur man kan tro att man skapar en bra välfärd och framtid för Sverige genom att släppa in en oändlig mängd människor som inte kan eller vill tillföra något till landet, när vi redan har så många som behöver hjälp av resurserna vi har, är för mig obegripligt. Hur tror man att alla dessa asylsökande ska bygga upp landet när så många av dem står för de brott vi kan läsa om idag? När kvinnorna hålls hemma av männen (och inte får jobba) då de inte anses ha några rättigheter i hemlandet? Mycket av det hemska man läser om inträffar på invandrartäta områden idag, det kan ingen förneka. Har vi verkligen råd med denna invandring längre?
Jag vet en sak - jag skulle ge vad som helst för gratis boende och mat...lever på så knappa resurser att det är löjligt. Man blir ju för tusan avundsjuk på vad dessa asylsökande får idag, men enbart för att de klagar på det. Lev som mig en månad ska ni få se. Man vill egentligen bara fråga dem - vad är bättre - krig eller delat boende i ett säkert land och budgeterad mat?
Även jag är en stor anhängare till medmänskligheten, och tror gott om alla, men när man släppte in rasistiska partier i regeringen så har mitt förtroende raserats och i samhället har de organiserade MC-klubbarna tillåtits att breda ut sig okontrollerat?
enligt alla oberoende undersökningar så vet vi att rasism o afro fobi har brett ut sig och skapat otrygghet i vår välfärd, MC-klubbarnas huvudsakliga agenda är brottslighet och beskyddarverksamhet.
Jag tror enda möjligheten är att vi tar efter Finland och Tyskland och förbjuder dessa avarter i vårt samhälle som använder vår demokrati som skydd för sin existens.