SD:s rasistiska valfilm!!!
Jag brukar rätt ofta kolla in den Facebookgruppen som startade som Stå upp för Springare men som numera heter Stå upp för Sverige. Jag gissar att det är en del SD anhängare som skrivit i denna tråd som även är medlemmar där eftersom det numera har blivit en grupp mer eller mindre koncentrerad till fyra frågor:
1. Hata Stefan Löfven
2. Hata Annie Lööf
3. Hata Invandrare
4. Älska SD och framförallt Jimmie Åkesson.
Maken till personkult till JÅ har jag faktisk aldrig sett. Det är extremt mycket Nordkorea över det.
Men det som är mest intressant i gruppen är den totala avsaknaden av verklighetsförankring och bildning. Det finns en hel del personer i gruppen som faktiskt på fullt allvar tror att SD kommer att få egen majoritet i valet 2018. Det delas påståenden som är 100% falska och _ingen_ bryr sig om det är sant eller falskt. Den sammanlagda intelligenskvoten på samtliga 170000 (!) medlemmar är knappast ens tresiffrig. Det är tom svårt att förstå en hel del av inläggen eftersom det är så mycket felstavningar och grammatiska fel.
Man får verkligen sina tankar om att SD i första hand lockar de allra slöaste knivarna, som normalt ligger längst in i lådan men som nu plötsligt känner att de får sprida sina fördomar och felaktiga slutsatser, bekräftade.