-
Nej. Den som har barn betalar för barnen. Du betalar för kungahuset. Och jag betalar för vägarna. Vilket är anledningen till att de ser ut som de gör för jag har mina pengar i ett skatteparadis.themia skrev 2017-11-29 21:23:58 följande:Alltså betalar jag som inte haft barn i skolåldern på årtionden även för dina barns skolgång,
-
Förbjud alla åsikter som inte är uttryckligen godkänd så blir det nog bra.Anonym (Svensk) skrev 2017-11-30 16:16:35 följande:
Vi får införa förbud som Finland
där har man förbjudit högerextrema partier o organisationer
-
De flesta är för okunniga för att kunna jämföra och är inte heller intresserad av en jämförelse. De vill bara ha ett tillmäle att använda mot sina politiska motståndare.Ra098 skrev 2017-12-02 15:02:24 följande:
Det som förargar mig mest av ALLTIHOP är när man jämför dagens situation i Sverige med andra världskrigets Tyskland. Herregud kan ni inte se skillnaden -
-
Av samma anledning som nordkoreanerna säger sig leva i världens bästa land. De flesta förstår helt enkelt inte bättre.Anonym (östeuropeer) skrev 2017-12-05 01:05:28 följande:Varför är ni svenskar så kaxiga och tror alltid att ert land är världens bästa?
-
Anonym (östeuropeer) skrev 2017-12-07 23:46:21 följande:Ja precis! Fast Östeuropa är inte ett land, du vet. Och det bor faktiskt civiliserade människor där.Så du påstår att Östeuropa inte består av flera länder och att de som bor där inte är civiliserade.Anonym (M) skrev 2017-12-08 08:13:56 följande:Då kan vi konstatera att du har fel. I båda fallen.
-
"Svenska massmedier som avslöjar nyheter som skadar Sveriges relationer till andra länder och organisationer ska kunna dömas för spioneri. Det nya brottet utlandsspionage föreslås i en statlig utredning som nu möter hård kritik."Anonym (M) skrev 2017-12-08 23:15:49 följande:Länder som inte har fri press är inte civiliserade.
DN ( www.dn.se/arkiv/nyheter/massmediernas-nyheter-kan-straffas-som-spioneri/ )
Så jag antar att Sverige inte kan ses som ett civiliserat land."Göteborg. "Jävla flator, vi ska våldta er rätt.?Anonym (M) skrev 2017-12-08 23:15:49 följande:Men länder som öppet tillåter öppet trakasserande av homosexuella är inte ett civiliserat land.
Tjejerna står omringade i en mörk gränd och känner paniken medan de håller hårt i varandras händer.
"Bögjävel, du ska dö som en hund.?
En ung man flyr för sitt liv, följden blir tio dagar på sjukhus.
En sak har de drabbade gemensamt: de är homosexuella och bor i svenska utanförskapsområden. Det handlar om de osynliga HBTQ-personerna ? de mest utsatta av de utsatta."
Expressen ( www.expressen.se/nyheter/longread/utanforskapet-inifran/hbtq-hatet-de-sa-att-de-skulle-valdta-oss-ratt/ )
Så jag antar att Sverige inte kan ses som ett civiliserat land.Återvända vart?Anonym (M) skrev 2017-12-08 23:15:49 följande:Kanske bäst att återvända.
-
Det var ett mycket sakligt svar baserat på dina uttalanden om hur du ser på östeuropéer.Anonym (M) skrev 2017-12-10 16:48:34 följande:Tack det var osakligt svar i sann SD-anda.
-
Jag ser att du är ute och luftar dina fördomar igen.Anonym (M) skrev 2017-12-10 17:58:34 följande:Jag har inte gjort några uttalande om hur jag ser på östeuropéer. Återigen SD-retorik att förvanska andras uttalanden. Vi är inte förvånade.
-
Då är regeringen värre som skattar oss till döds utan att vi får ut något tillbaka för våra höga skatter. Höjda skatter och ett samhälle som håller på att krackelera. Snart är vi tillbaka i medeltiden där adeln suger ut och förtrycker vanliga medborgare samtidigt som de själva flyter ovanpå och är oantastbara.Anonym (Svensk) skrev 2017-12-16 13:03:23 följande:Nu har vi två partier (MoSD) som inte är vuxna utan bara gnäller som småbarn i en sandlåda.
att gnälla på världens bästa land att leva i men kan bli ännu bättre om vi hjälps åt i stället för att gnälla och bete sig som landsförrädare. -
Att leva på gamla meriter är ingen merit. Idag är man tvungen att betala hög skatt och ändå teckna privata försäkringar för att vara säker på att kunna få en adekvat vård och pension. Samtidigt som man måste köpa sig fri från kriminalitet genom att köpa en bostad i vad som de facto är ett grindsamhälle och placera sina barn i en lämplig friskola.KillBill skrev 2017-12-17 12:00:52 följande:
Vad är det för dravel att vi inte får något för våra skattepengar? Sverige betraktas internationellt set vara ett av de länder i världen som är bäst att leva i. Det beror bl.a. på det väl utvecklade svenska välfärdssystemet vilket har möjliggjorts genom det svenska skattesystemet.
-
Det beror på att resten tyngs under skatteoket så att de inte har råd med en privat vårdförsäkring utan får hålla till godo med att vänta timtals för att om de har tur få tala med en läkare som avfärdar dem.KillBill skrev 2017-12-17 13:36:20 följande:
Det är bara en klick svenskar som tecknar privata sjukvårdsförsäkringar
Det styrs av behovet att skydda barnen från de skolor där samhällsupplösningen har nått så långt att eleverna förlorat innan loppet ens börjat.KillBill skrev 2017-12-17 13:36:20 följande:Det är sedan 90-talet möjligt försvenska skolelever att välja en friskola i stället för en kommunal och detta styrs inte av någons plånbok.
Det är inte längre bara kungar som bor i grindsamhällen och äter bakelser medan folket svälter.KillBill skrev 2017-12-17 13:36:20 följande:Gällande ditt påstående om att köpa en lägenhet så har det alltid varit så att de som är förmögna har kunnat köpa sig bostad i ett "bättre" område. Kungar har bott i slott och folket har bott i koja..