• Anonym (M)

SD:s rasistiska valfilm!!!

Anonym (östeuropeer) skrev 2017-12-05 01:05:28 följande:

Nu tänker jag inte svara för Jimmie men jag personligen kommer från ett östeuropeiskt land, har bott i Sverige i ett antal år och har börjat alltmer längta tillbaka till hemlandet eftersom det är bra mycket tryggare där nuförtiden. För att inte prata om bättre utbildning till barnen.

Varför är ni svenskar så kaxiga och tror alltid att ert land är världens bästa? Tryggaste?? På vilket sätt? Världens jämställda - när våldtagna flickor får byta skola om de inte vill gå i samma skola som våldtäktsmannen eftersom våldtäktsmannen slipper med lite aja-baja som värst? Vad är det som är jämställt?

Så du menar att detta är brett förekommande fenomen i Sverige? Samt ett icke förekommande problem i Östeuropa?
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-06 02:10:38 följande:

Snälla alla överdrivna antirasister som enbart klagar på SD. Ni förstör Sverige när ni beter er som en fårflock och följer efter varandra utan en tanke för egen reflektion. Ni tycker SD är rasistiska, lyft blicken lite högre än att haka upp er på partinamnet Sverigedemokraterna och LYSSNA på vad Jimmie säger. Se själva hur det har blivit nu, det är bara att slå på nyheterna. Tror ni att det är en slump att det förekommer mer skjutningar, våldtäkter och andra grova brott i Malmö jämfört med tex Östersund?! Tycker ni det är tryggt för våran befolkning att ta in folk från andra länder som inte accepterar demokrati, som ska leva här och tycka att det är rätt att våldta och kränka folk som inte bär slöja?! Nej detta är vansinne!!

Jag tror snarare du behöver lyfta blicken och faktiskt se vårt land utan ert missnöjestöcken. Se problemen de har med skjutningar i Köpenhamn nu. De har betydligt tyngre problem jämfört med Malmö.

Lyssnar man på JÅ så skyller han konstant allt på invandringen. Folk börjar tröttna på samma upprepade budskap och därför faller också SD kraftigt i opinionen nu. En missnöjespolitikers uppgång och fall.
  • Anonym (M)
    Anonym (östeuropeer) skrev 2017-12-07 23:46:21 följande:

Ja precis! Fast Östeuropa är inte ett land, du vet. Och det bor faktiskt civiliserade människor där. Jag kan bara tala om mitt eget land och ja, har aldrig hört om våldtäkt på skoltoalett där. Heller inte att våldtäktsmän (som såklart finns) slipper straff helt och får gå runt och håna offret bäst de vill. Gruppvåldtäkter eller taharrush gamea har inte heller nått dit.

Då kan vi konstatera att du har fel. I båda fallen.

Men du fakta som backar upp dina påståenden så länka gärna.
  • Anonym (M)
    Anonym (skattesmitare) skrev 2017-12-08 17:33:54 följande:

Så du påstår att Östeuropa inte består av flera länder och att de som bor där inte är civiliserade.

Jag påstår att samtliga länder i Östeuropa har samma kategorier våldsbrott som i Sverige. Vilka länder som är civiliserade har aldrig varit på tal.

Men länder som öppet tillåter öppet trakasserande av homosexuella är inte ett civiliserat land.

Länder som inte har fri press är inte civiliserade. Men det tycker uppenbarligen du. Kanske bäst att återvända.
  • Anonym (M)
    Anonym (skattesmitare) skrev 2017-12-09 12:00:20 följande:

"Svenska massmedier som avslöjar nyheter som skadar Sveriges relationer till andra länder och organisationer ska kunna dömas för spioneri. Det nya brottet utlandsspionage föreslås i en statlig utredning som nu möter hård kritik."

DN ( www.dn.se/arkiv/nyheter/massmediernas-nyheter-kan-straffas-som-spioneri/ )

Så jag antar att Sverige inte kan ses som ett civiliserat land."Göteborg. "Jävla flator, vi ska våldta er rätt.?

Tjejerna står omringade i en mörk gränd och känner paniken medan de håller hårt i varandras händer.

"Bögjävel, du ska dö som en hund.?

En ung man flyr för sitt liv, följden blir tio dagar på sjukhus.

En sak har de drabbade gemensamt: de är homosexuella och bor i svenska utanförskapsområden. Det handlar om de osynliga HBTQ-personerna ? de mest utsatta av de utsatta."Expressen ( www.expressen.se/nyheter/longread/utanforskapet-inifran/hbtq-hatet-de-sa-att-de-skulle-valdta-oss-ratt/ )

Så jag antar att Sverige inte kan ses som ett civiliserat land.Återvända vart?

Vad skulle dessa citat och länkar illustrera?
  • Anonym (M)
    Anonym (skattesmitare) skrev 2017-12-09 12:00:20 följande:

"Svenska massmedier som avslöjar nyheter som skadar Sveriges relationer till andra länder och organisationer ska kunna dömas för spioneri. Det nya brottet utlandsspionage föreslås i en statlig utredning som nu möter hård kritik."

DN ( www.dn.se/arkiv/nyheter/massmediernas-nyheter-kan-straffas-som-spioneri/ )

Så jag antar att Sverige inte kan ses som ett civiliserat land."Göteborg. "Jävla flator, vi ska våldta er rätt.?

Tjejerna står omringade i en mörk gränd och känner paniken medan de håller hårt i varandras händer.

"Bögjävel, du ska dö som en hund.?

En ung man flyr för sitt liv, följden blir tio dagar på sjukhus.

En sak har de drabbade gemensamt: de är homosexuella och bor i svenska utanförskapsområden. Det handlar om de osynliga HBTQ-personerna ? de mest utsatta av de utsatta."Expressen ( www.expressen.se/nyheter/longread/utanforskapet-inifran/hbtq-hatet-de-sa-att-de-skulle-valdta-oss-ratt/ )

Så jag antar att Sverige inte kan ses som ett civiliserat land.Återvända vart?

En lag som skyddar landet från spioneri kan knappt jämföras med en totalitär stat som ex Ryssland. Lite naiv SD-tolkning men troligen kan de flesta skilja på det. Dessutom är det endast ett förslag från en utredning.

Ja HBTQ-individer är utsatta, ofta av reaktionära brunskjortor. Dettta är sorgligt men skillnaden mot ex Polen är att där sker förföljelsen med statens goda minne och i vissa fall direkt genom statens dekret. De konservativa och katolska kyrkan håller god fyr i homo-hatet.

Signaturen östeuropeer får väl återvända dit hen tycker det känns bäst att leva. Inom EU kan man flytta fritt.

Något mer du ville dela med dig av?
  • Anonym (M)
    Anonym (östeuropeer) skrev 2017-12-09 13:15:14 följande:

Tja men där har du fel med din första mening som tur är. Fattigare EU-länder har nämligen inte råd med att locka till sig moderna våldsbrott så som "världens bästa länder" har.

Lite förvånande att läsa dock att du inte tycker att "världens bästa land" är ett civiliserat land. Så lågt har jag aldrig tänkt om svenskarna. Men egentligen har du rätt, svensk media idag är precis lika "fri" som sovjetisk var. Särskilt för en postsovjet är likheterna skrämmande uppenbara 

Rätt, de har haft de våldskategorierna längre. Möjligen har se sådana brist på rättsuppföljande organ och transparens att det är svårt att hitta dokumentation men existerar gör brotten enligt polisen.

Tvärtom representerar Sverige grunden för civilisation och vår press är ohotad samt väldokumenterat fri. Jämförelser med fd Sovjet faller på sin egen orimlighet.
  • Anonym (M)
    Anonym (skattesmitare) skrev 2017-12-10 16:25:51 följande:

Nä dina fördomar rår jag nog inte på.

Tack det var osakligt svar i sann SD-anda.
  • Anonym (M)
    Anonym (skattesmitare) skrev 2017-12-10 17:07:26 följande:

Det var ett mycket sakligt svar baserat på dina uttalanden om hur du ser på östeuropéer.

Jag har inte gjort några uttalande om hur jag ser på östeuropéer. Återigen SD-retorik att förvanska andras uttalanden. Vi är inte förvånade.
  • Anonym (M)
    Anonym (Erik) skrev 2017-12-14 14:03:54 följande:

Men du verkar tycka det är ett problem att jag tycker det. Så stort problem att du t om läser in saker jag aldrig skrivit.

Jag får nog hålla med om att det är lätt att tolka dig på olika sätt.
  • Anonym (M)
    KillBill skrev 2017-12-17 12:00:52 följande:

Vad är det för dravel att vi inte får något för våra skattepengar? Sverige betraktas internationellt set vara ett av de länder i världen som är bäst att leva i. Det beror bl.a. på det väl utvecklade svenska välfärdssystemet vilket har möjliggjorts genom det svenska skattesystemet.

Jo men du vet skattesmitare och SD resonerar mer som: - Jag är ju varken sjuk, gammal eller har barn. Dessutom bor jag i Lingonboda och åker aldrig kollektivtrafik. Så vad får jag ut av skattepengarna?
  • Anonym (M)
    Anonym (skattesmitare) skrev 2017-12-17 17:52:47 följande:

Det beror på att resten tyngs under skatteoket så att de inte har råd med en privat vårdförsäkring utan får hålla till godo med att vänta timtals för att om de har tur få tala med en läkare som avfärdar dem.Det styrs av behovet att skydda barnen från de skolor där samhällsupplösningen har nått så långt att eleverna förlorat innan loppet ens börjat.Det är inte längre bara kungar som bor i grindsamhällen och äter bakelser medan folket svälter.

Mina barn går i den skola som är mest ohomogen i stan. Det är en suverän skola och många elever från andra stadsdelar söker sig hit.

Privat? Skulle inte tro det.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!