• S91

IVF våren 2018

Anonym (3eskimåer) skrev 2018-05-13 10:30:38 följande:

Fick MF igår ???? han vara glad för plusset i 3 dagar. Det börja på morgonen med rosa på pappret som senare kom att börja blöda kraftigt rött/ småklumpar hela dagen och fortsätter idag. Va helt förstörd igår, väntar på att klikiken ska ringa så får vi hur vi går vidare! Lycka till alla ni andra som kämpar, jag är tillbaka på ruta 1 igen känns det som..

fy vad ledsamt!! Beklagar verkligen :( hoppas ni hittar ny kraft snart kram
  • S91
    Seb81 skrev 2018-05-13 22:00:35 följande:

Ok? Men Der blir bara mer och mer... det är inte vara lite brunt & ljusrosa nu! Det ser tyvärr inte ljust ut! :(

Ska ringa dom i morgon och se vad de säger! Ska ta ett test oxå!

Åh hoppas verkligen du har fel, håller tummar stenhårt!! <3
  • S91
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-13 21:02:29 följande:

Är det någon annan som blivit överstimulerad? Jag har hört så mycket om det, feber, illamående och svullnad... min läkare säger att jag är det, så vi fick ingen återföring - men jag känner ingenting... inget ont, ingen svullnad att tala om, inte feber eller dålig matlust eller liknande.... törs man träna då? Träning brukar ju vara ventilen när man är ledsen och vill ladda om, nu har jag tagit det lugnt bara lite promenader i nästan en vecka, kan faran vara över? Läkaren ska ringa på tisdag och jag vill springa imorgon hur hade ni gjort?

Är äggstockarna stora (vilket de troligen är fortfarande) så ska du inte träna är mitt råd. Tänk OM du skulle få en torsion och bli av med en äggledare pga det. Men ring kliniken imorgon och fråga sköterskorna. Kan inte träningen vänta till på tisdag? :) det är mitt råd! Tänk på att äggstockarna kan vara kring 15 cm i diameter vid äggplocket! Det tar tid för dem att bli normalstora igen. Men skönt att du mår bra och aldrig fick ont av det! Det kan ju vara bra till nästa gång (vilket vi hoppas du slipper med ditt superresultat) då kanske de vågar återföra trots lite ös ;)
  • S91
    josefinevm skrev 2018-05-14 22:28:10 följande:

Haft bruna flytningar i 3 dagar nu, kommit lite lite blod men absolut inte som en vanlig mens. Så vad är det som spökar? Känner inga andra symtom så antar att det är mensen som bara beter sig konstigt tyvärr.

Va har ni för erfarenheter?

Mensen bör komma 14 dagar efter ägglossning/äggplock.. jag säger bör för att det inte blir så i allas fall.. flytningarna kan ju vara nidblödning men en sådan blödningen kommer väl vad jag förstår när ägget har fäst precis. Sen finns det ju de som blöder en del första tiden av graviditeten. Hur länge har du ruvat? När har du testdag? :) hoppas verkligen att det inte är mensen för din del! Kram
  • S91
    Seb81 skrev 2018-05-14 12:13:33 följande:

Idag blöder jag rikligt! Har pratat med kliniken och dom tror tyvärr att det är kört! :( Mina bröst är inte ömma längre heller så det är bara att ta nya tag...... i augusti :( Såååååå jääääävla trött på mitt liv just nu så jag spyr! Vill bara lägga mig ner och skita i allt!!

Så lycka till allesammans & kram på er, ni är så starka! <3

Åååh stackars er!! Lider med dig! Och det är så orättvist att få vänta hela sommaren... ta din tid att sörja, hoppas du hittar kraft på nytt snart.. stor kram!
  • S91
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-14 06:39:57 följande:

Usch , så lång tid! Jag har tänkt att mitt gått tillbaka eftersom jag mått så bra. Men jo, det får vänta - jag får promenera istället.. fick också totalfrys men ingen sjukskrivning - och helt ärligt - äggstockarna kan inte vara så jädra stora, jag är ändå rätt smal, det skulle synas om de var en DM stora liksom :-P... men jag kan såklart ha fel, hoppas på bra besked av läkaren imorgon, så får jag veta hur många som klarat sig till frysen!

Man blir så rastlös bara av att gå och ta det luuuugnt, det ligger inte för mig alls så jag har nog jobbat för hårt i trädgården redan nu egentligen... hoppas inte det är någon fara :O

Hoppas samtalet gick bra idag! Hoppas på massa befruktade för er del! Och hoppas du kan börja träna snabbt igen :)
  • S91
    Inalina skrev 2018-05-14 16:53:35 följande:

Nu kör vi snart igång med vår andra IVF, korta protokollet! Jag tjatade på min IVF klinik att jag ville ha högre dos Gonal F än förra gången (fick då 150ie) och idag fick jag besked att jag ska köra på 300ie vilket låter väldigt högt istället, aldrig kan man vara nöjd! Har vart skönt att vila från allt vad IVF heter några månader (gjorde en återföring i feb som inte blev något och inget till frysen) men nu är jag redo att fokusera på detta fullt ut igen! 

Gör IVF i Prag så det är mkt som ska fixas och trixas med då jag inte vet exakt när mensen kommer nästa gång, men i början av juni hoppas jag kunna göra en återföring och sen få glädjas av en baby om 9 månader! Kram och lycka till alla härinne, skönt att man inte är ensam i den här karusellen, jag hoppas vi alla får våra efterlängtade små liv inom en snar framtid 

Åh vad kul att se dig komma igång igen! Och bra med högre dos, hoppas det blir lagom bra denna gången och varken för lite eller för mycket hehe. Skönt att höra att du kunnat koppla av emellan. :) hoppas verkligen det går vägen nu för er!! :D

Tyvärr inte så hoppfull just nu, känns som mens på ingång. Har BIM på onsdag! Men jag får försöka förlika mig med att det blir som det blir. Ingen blödning än iaf. Hoppas isåfall hinna en fet innan de stänger vid midsommar.. men det blir taaaajt att hinna.

Alla lycka till er nu!
  • S91
    anina skrev 2018-05-14 09:09:33 följande:

Det är omöjligt att vänta. Jag har testat sen RD 6. Tyckte jag såg svaga streck. Men idag på RD 10 säger det digitala inte gravid. Så det känns kört.

Konstigt att du inte fått din mens? Har det vart så innan, hade nog trott att jag var gravid om mensen inte kommit på rd 10.. ge inte upp än! Har du ingen blödning så kan du ju vara lite seg med hcg-produceringen kanske? :)

Jag går av snart. Vill tjuvtesta (rd7) men skulle bli sååå ledsen om det var negativt även om jag redan känner av mensvärkssymtom.. tar nästan hellre att mensen dyker upp men samtidigt så om den är sen vill jag ju inte hoppas först och sen bli besviken.. Alltså jag blir KNÄPP snart!
  • S91
    170909 skrev 2018-05-15 10:53:40 följande:

Jag trodde jag skulle ruva.

Skulle fått tillbaka en blasto igår men när jag satt i bilen på väg till kliniken ringer de och säger att det inte blir något. Av 24 äggblåsor var 12mogna och 11 blev befruktade, men så gav 10st upp och den som är kvar var de osäkra på så de ville odla lite till. Jag väntar på att få besked om den överlevde natten eller inte. 

Det som är mest surt är att kliniken stänger för sommaren så vi kommer knappt hinna en frysåterföring men inget med hormoner och äggplock. 

Känns som det är väldigt mycket otur just nu i gruppen här. Jag hoppas det går bra för er andra. 

Beklagar verkligen att det inte blev någon återföring :( tänker på dig kram
  • S91
    Sommarhopp skrev 2018-05-15 12:30:43 följande:

Jag har plussat! Hade väldigt låga förväntningar den här gången. Gjorde en FET med en blastis som odlats i 6 dagar eftersom den var sen. Av 3 frysta klarade bara den här upptiningen. De andra dog. Kvalitén verkade vara sådär, så jag hoppades, men trodde inte. Men igår kom ett plus på stickan! Ruvardag 6.

Grattis!!
Svar på tråden IVF våren 2018