IVF våren 2018
Lycka till med ivf, när är det er tur?
Lycka till med ivf, när är det er tur?
Vi har försökt i drygt 1,5 år nu. Vi försöker såklart fortfarande under väntetiden nu. Börjat kännas lite jobbigt att det närmar sig en jul till utan att vara närmre att få ett barn.
Hmm, förstår inte varför det blev så ett mellanrum när det var så när jag skrev :/. Men ni förstår vad jag menar
Hej! Hoppar in här! Gjorde första ivf-försöket i november, fick tillbaka en blastocyst som tyvärr inte blev ngt. Ska nu göra försök 2 i januari om allt går som det ska????
Lite funderingar någon kanske har svar på.
Hur lång tid brukar det ta för kliniken att få remissen?
Om man vill kolla läget angående remissen, ringer man kvinnokliniken som skickade den eller fertilitetskliniken?
Ok :) då ska jag ringa och kolla om dom fått den nästa vecka. Vi fick höra av vår läkare att Linköping har som mål att det ska gå max 8veckor från mottagen remiss till första besöket, och att dom nästan alltid håller det ?löftet?. Så vill ju gärna veta att remissen är mottagen så man vet ungefär när det kan startas upp :)
oh gud vad spännande! Berätta gärna hur mötet gick till och vad som händer här näst efter det :) Vill bara att tiden ska gå snabbt så man själv får komma på ett möte. Som tur är så har jag en riktigt tuff och intensiv tid i skolan 7 veckor framåt så förhoppningsvis kan jag fokusera på annat än att gå och längta.
Då är vi nästan synkade och kör samtidigt. :D
Tyckte oxå det var en hel del info och de "jobbiga" är att man skall minnas allt till januari då allt startar på riktigt. Men tur kan man ringa eller maila dem för kontroll frågor.