Asteria skrev 2018-03-02 15:54:22 följande:
Hemma igen efter äggplock. Tyvärr inga moln (hehe) men däremot 27 ägg! Gjorde jäkligt ont när de plockade på vänstra äggstocken på grund av så många ägg men i stort gick det bra. Nu hoppas jag på att många är mogna trots mängden, och att befruktningen går bra (sambons spermaprov var lite sämre än tidigare och vi har manlig faktor till att börja med). Nu ska jag bara unna mig allt jag känner för, älskar när man har anledning till det.
Oj, det var många ägg. Fick du en hög dos av hormoner? Jag låg väldigt lågt under hela min. Hoppas ni får många befruktade :). För mig gjorde det mest ont av bedövningssprutan sen var det mer en obehags känsla när de tog ut äggen. Samma känsla på höger och vänster.
Asteria skrev 2018-03-02 16:01:55 följande:
Förstår att det känns jobbigt men att du fått 7 st som klarat sig hittills känns ju som ett jättebra resultat. Tror verkligen på att det blir ett helt gäng till frysen! Tycker också att det känns jobbigt att få besked om totalfrys när man räknar med färsk återföring. Fick samma besked i tisdags pga hög risk för överstimulering. Massa pepp till dig!
Är bara att vänta till måndag för att se hur det gått med odlingen. Tråkigt att ni inte fick göra en återföring denna månad heller, hoppas du slipper bli överstimulerad. Antalet ägg man får ut verkar har ett samband med de som blir överstimulerade. Tycker de flesta här som fått många ägg verkar ha blivit det. Tack, jag låter mig vara ledsen idag och får försöka rycka upp mig imorgon.