IVF våren 2018
Haha, nä, klimakteriet, vad ska det vara bra till?! Men jag tänker att det är ett litet pris om det går vägen för oss till slut, då kommer ju allt detta vi alla går igenom vara så värt det.
Vi gjorde ju äggutplockning igår och fick ut 7ägg. Eftersom inget blev befruktat förra gången så bestämde vi att läkaren skulle ringa oavsett idag för att berätta hur det gått. Nu på morgonen ringde hon och sa att 2st blivit normalt befruktade, 1 blev inte befruktat alls och 4st hade kollapsat... Hon misstänkte därför att det nog var någon "äggkvalitetsfaktor", vilket ju inte låter så bra. Vet inte alls om jag vågar hoppas på återföring Imorgon, det känns som stor risk att äggen inte kommer dela sig som de ska. Usch vad nervös jag blir!
Det gick bra! Äggen delade sig som de skulle och idag har vi fått tillbaka två små fina embryon! Jag känner mig så glad och lättad att allt är väl så långt. Nu börjar 3 långa veckor av väntan:)
Blanda menopur, vilken pärs! Så pilligt :/ Ngn liten droppe hamnade utanför = panik! Nu är den redo iaf, vid 22.00 tar jag första sprutan.
Hej!
Ny här på familjeliv? Jag började med synarel den 8 januari och igår startade blödningen. Haft ont i den högra äggstocken idag med monstermens. Har ni andra också blött mycket? Ska börja med puregon den 24 januari? vi har infertilitetsorsak manlig.
Behöver få lite input från er....
Idag har vi varit på första ultraljudet. Har behandlats med Synarela och Menopur. Började på 225, men fick höja till 300 i fredags efter att mitt värde var alldeles för lågt, låg på 250 med målvärde 1000 (!). Läkaren kunde se 4-5 blåsor i lagom storlek, samt några som är på tillväxt. Vänster äggstock kunde hon dock inte riktigt räkna på eftersom den sitter fastväxt på baksidan av livmodern.
Har ni erfarenheter av lågt värde/få blåsor vid första ul? Hur har det utvecklats för er? Har ni fått fler blåsor vid nästa ut/äggplock?
Vi har precis påbörjat vår första IVF. Idag är sprutdag nummer två.
Vår resa: vi är båda 30 och började försöka för drygt två år sedan. Vi sökte (tack och lov) hjälp så snart ett år passerat (gränsen för att få söka i vårt landsting). Vi hade då aldrig lyckats. Alltså inga plus och inga missfall. Eftersom det var julhelg emellan dröjde det lite extra innan vi fick komma på vårt första besök. Men det gick ändå snabbare än vi trott, men det var också enda gången och all väntan har varit en av de värsta delarna i det här.
I slutet av nästa vecka blir det ägguttag om allt går som planerat. Men nästa steg är ju UL och blodprov som sker på torsdag.
Så långsamt att vänta, ruvat i sex dagar, finns ett embryo i frysen men hoppades på några de odla vidare på men det blev inget. Hur får ni dagarna att gå och att fortsätta hålla positiv fokus? Kram
Ligger hemma med hjärtklappning. Så fruktansvärt nervös inför testikelbiopsin imorgon. Alltså pesa/tesa.... Känns som hela vårat liv hänger på besöket och jag verkligen ber er alla att hålla tummarna för att dom hittar spermier på besöket imorgon.. någon av er som gjort samma ingrepp? Med vilket resultat? Kram på er!!
Hej!
Vi har påbörjat vårt första försök nu i januari (sprayat med synarela i drygt en vecka). Väntat fortfarande på mensen som är två-tre dagar sen...
Är detta vanligt?? inga symptom p heller inga direkta biverkningar av sprayen (utom lite svulllen och äcklig bismak i svalget efter administrering haha..)... vill ju knappt köpa gravtest för är så trött pp den besvikelsen även om man ju såklart är inställd på - ...
Behöver hjälp.
Håller på med min första Ivf och har kommit så långt att jag i fredags plockade ur 12 ägg varav 9 befruktades. Min läkare vara orolig för överstimulerade äggstockar då jag hade 30 äggblåsor så mina vart total frysta. Tog därför ingen ovitrielle utan synarela sprayen. Fick förklarat att dom nu hade stoppat risken för överstimulering. Hade ont i fredags efter utplockat men efter det har jag mått toppen.
Nu igår kväll ca 3 dygn senare fick jag lite värk i äggstockarna på kvällen. Kändes som mensvärk ungefär. Gick och lade mig vid 00 tiden, vaknade upp 2 timmar senare med sådan smärta i magen att jag halv vikt lyckades ta mig ut i köket och tryckte i mig 2 Alvedon, sedan vidare in på toan då det även brände baktill. Efter 10 min på toan utan att det hände ngt kollapsade jag på toagolvet i lite över 1 Tim tills värk tabletterna började värka.
Har pratat med barnmorskan på min ivf klinik och dom kan inte ge ngt svar. Har ont i båda äggstockar samt i mitten långt ner (typ livmodern). Är bara pytte lite svullen men inga andra symtom. Ingen feber, klar i huvudet, har inte värre ont när jag går på toa.
Någon som vet vad som kan ha hänt? Ska ju inte kunna bli överstimulerad nu, eller?Är egen företagare och har jätte svårt att vara borta från jobbet så nu jobbar jag fast det gör ont.