• Seb81

IVF våren 2018

Anonym (BaKu) skrev 2018-04-20 21:47:56 följande:

Skulle tro att det inte är någon större fara eftersom jag antar att det inte är Orgalutran eller motsvarande. Men håller med tösen88, ring och fråga...

Jag får kolla vart jag ska ringa, 1177 kanske? Är på Lanzarote så jag vet inte riktigt hur de ska hjälpa mig :/

Det är Bemfola jag tar, skulle ta 150 men det blev mindre... kanske hälften...
  • Seb81
    Eyra skrev 2018-04-20 22:40:29 följande:

Så tidigt i behandlingen tvivlar jag på att det gör något. Du kommer väl att ta både blodprov och vul under tiden för att se hur kroppen hänger med? Dosen och antal dagar kan ju ibland justeras upp eller ner beroende på provsvaren, så oavsett om det har någon verkan att det inte blir tillräckligt idag så tänker jag att det om behov finns kan justeras i kapp sen ändå.

Åh vad skönt att höra! Tack för dina lugnande ord!! :)

Av någon anledning så tyckte de inte att jag behövde ta blodprov... bara vul på dag 7. Så vi får se då, om det är bra eller om dosen höjs! :)
  • Seb81
    eelinh skrev 2018-04-22 09:40:48 följande:

Tack!

Blev lite irriterad på sköterskan på 1177 som sa efter jag svarat på hennes frågor om mitt mående att det med största sannolikhet inte var missfall utan bara ett sprucket blodkärl eller genombrottsblödning. Förstår inte hur hon ska vara så säker. För mig är blod aldrig bra. Men vi får väl se hur dagen blir, jag ska försöka ta det lugnt iaf. Så hoppas jag att kliniken kanske ev bjuder på ett till vul annars får jag väl ringa och tjata på kvinnokliniken.

Hej! Var det bara lite blod så kan du vara lugn...med min första hade jag ?mens? de tre första månaderna och min tredje hade jag en stor blödning med men ändå låg det en liten bebbe med tickade hjärta i magen. Men mitt missfall blödde jag jääätte mycket med, det bara rann så det är extremt stor skillnad på MF och blödning vid grav. Var inte orolig, men jag tycker att du borde få titta så allt ser bra ut ialf, så du kan släppa din oro! Lycka till <3
  • Seb81

Hej!

När brukar äggplock och insättning vara om allt det bra ut med äggen? Jag är på dag 5 nu med spruta och ikväll börjar med ytterligare en spruta. Ska tillbaka på onsdag för att kolla äggen med vul. Sen då? Om allt ser bra ut... när brukar man göra äggplocket då? Torsdag-fredag??

• Seb81

Hello!

Tänkte bara kolla, är det normalt att det spänner, drar och värker i livmodern/äggstockar när man tar sprutorna? Jag tar Bemfola 150 ml & Fyremadel 0,5 ml.

I morgon ska vi ta en titt på äggen och jag hoppas att det ser bra ut så vi får åka till Örebro för äp! Längtar ihjäl mig!!!

• Seb81
    Anonym (Floppy) skrev 2018-04-24 12:45:19 följande:

Vi får vänta till augusti med nytt försök. Jag bara grinar. Vi påbörjade vår utredning för 3,5 år sedan nu och jag blir bara äldre. Men de stänger vid midsommar så vi får alltså vänta till hösten.

Fy vilken mardröm :( Så himla dumt att dom stänger över sommaren tycker jag... fattar inte! Speciellt när man försökt så lämge och åldern tickar...

Lycka till!
  • Seb81
    Frax skrev 2018-04-25 21:00:00 följande:

Ja det var vårt första, hade ju hoppats men inte vågat tro.. 25% låter så lite men om man va i ett lotteri där 1 av 4 hela tiden vann 1 miljon så hade det ju kännts som enorm vinstchans! ???? tänk så och lycka lycka till ska hålla tummarna för dig :)

Gu vad kul för er! Stort grattis igen!

Ja det där lät ju lite bättre ;) Tack!
  • Seb81

Hej!

Hur funkar det med ivf.... om jag inte blir gravid nu på första försöket börjar man om igen med hormoner när mensen kommer? Jag ligger rätt i cykeln när det gäller min egna ägglossning och första mensdag med ivf behandlingen.

Eller hur funkar det?

Om man får in befruktade ägg till frysen... går man igenom hormoner då ingen eller gör man det då med sin egna kropps hormoner?

• Seb81

JAG GÅR AV PÅ MITTEN!!!!!!!!

Ikväll kl 21 skulle jag ta Ovitrelle för äp på måndag morgon.... tar fram sprutan och sprutan är TOM!!!! TOoooooooM!!! Jag går av!!! Ringer 1177, dom försöker på tag på en läkare.. vi åker till apoteken som stänger 22 ..... inga sprutor!!!!! Åker till akuten och där har de inga

Jag grinar floder!!!! Har ett recept som jag ska ta ut kl 9 i morgon bitti... men 12 timmar försent!

Alltså jag döööör av ångest! Tänkt om allt blir helt fuck nu....

HJÄÄäääääÄLP!!! :( :( :(

Inte meningen att vi ska ha barn kanske...

• Seb81
    Eyra skrev 2018-04-28 22:58:16 följande:

Du ska själv skruva upp den tills det står typ 250 eller vad det nu står, det står alltid 0 från början, om det är så du menar?

Nej, hela sprutan var paj... fanns inget att göra. Det blir inget äp denna gång... skulle få ha gjort det en dag senare men då är det minsan en röd dag där.... vi har verklogen tur nu! Herre....
Svar på tråden IVF våren 2018