• eelinh

IVF våren 2018

Ellencassandra skrev 2018-03-19 17:39:15 följande:

Ja precis :/ nu fick jag dock en tid först 12 april.. känns ju jättelångt. Vill ju träffa en läkare nu. Får ev gå till öppna mottagningen istället..

i övermorgon är det din tur! Hur känns det?

Du kan alltid vara sjukskriven själv i 5 dagar utan läkarintyg, du kan alltid skylla på en influensa om du inte vill berätta för chefen!

Jag har inte funderat nått alls på det denna månad faktiskt, känner mig väldigt lugn på något sätt. Vet dock inte om jag tror det kommer att gå utan mer vill få det överstökat typ. Dock lite orolig om den inte klarar upptining men jag hoppas det.
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-03-20 07:35:01 följande:

Ja det kan jag ju men vill ha på papper.. förra året var jag sjuk ofta (många ggr hemma för att jag bröt ihop över att mensen kom) så min chef prata med mig om att jag måste ha förstadagsintyg men nu är det ett nytt år så börjar ju om men aa.. vet inte riktigt hur jag ska göra.

Idag mår jag lite bättre iaf.. men magen börja bubbla å så igår kväll som den gör innan mens. Jag undrar när den ska komma.. tar ju lutinus två ggr per dag å vet att den kan skjuta upp mensen. Imorgon är det iaf två veckor sen ägglossning.

Vad skönt att du känner dig lugn. Hoppas det håller i sig! Jag vet, man e riktigt orolig över att den inte ska överleva men är ju typ 95 procent att den överlever! Håller tummarna iallafall :) när ska du va på kliniken imorgon?

Jag förstår, jag har varit i samma sits jag med.

Känslan av att mensen är på g är så hemsk, fast man vet ju samtidigt inte hur det känns att vara gravid så det kan ju lika gärna vara det.

Ja jag ska försöka hålla mig lugn, man kan ju ändå inte göra något. Vi har iaf haft sex som vanligt vid ägglossning så skulle den lille inte klara sig så är chanserna inte helt borta :) Vi har tid imorgon kl 14.
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-03-20 12:58:47 följande:

Nä precis. Man har ju ingen aning hur det känns å va gravid. Kanske har exakt samma symptom som när man ska få mens..

bra där. Vi gjorde samma sak, för att ha gjort allt vi kan liksom, ifall embryot inte skulle klara upptining har man iallafall försökt den månaden! :)

Åh lycka till!

Tack, känns super konstigt att ev vara en ruvare snart :)
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-03-21 12:49:56 följande:

Ruvardag 9 idag. 16 dagar sen jag tog ovitrelle. Alltså borde jag få mens idag (14 dagar sen äl) fast vet att lutinus brukar skjuta upp den. Men känns som den är på g. Har molat å kurrat i magen sen i förrigår. Igår hade jag väldigt ont i magen å tänkte att mensen skulle komma så ställde fram alvedon bredvid sängen. Men ingen mens. Magen kurrar. Är orolig å nervös :( ev test imorgon om jag vågar..

Håller tummarna att ingen mens kommer!
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-03-21 14:25:08 följande:

Ruvar du nu?? ;D

Japp, embryot hade kläckts ur sitt skal också, så det var bra aktivitet. Så nu är det bara att hoppas :)
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-03-21 15:32:02 följande:

Det låter ju lovande! Grattis! :) hoppas hoppas!

Tack! Bör ha mens typ på torsdag-fredag nästa vecka så man får antingen gråta eller vara glad över påsk. Fick testdag den 3/4 men sist började jag blöda på bim.
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-03-23 09:23:11 följande:

BIM idag. Fått mensen dag 28 varje gång och det blir nog så denna gång också. Fått beigt lutinus i trosan. Annars brukar det va vitt. Så tredje omgången misslyckad också :(

Jag blir så ledsen!! Jag hoppas så att det inte är någon mens på g! Fan varför ska det vara så jävla svårt!? :(
  • eelinh

[quote=78575359][quote-nick]Ellencassandra skrev 2018-03-23 11:29:34 följande:[/quote-nick][/quote]

Men grattis!!! Jag kände det på mig :)

• eelinh
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-03-23 08:23:14 följande:

God morgon.

Idag kl 14 har vi tid för återförande av fryst blastocyst. Är närvös...

Trevlig helg på er!

Hur gick det? Är du en ruvare nu? :)
  • eelinh
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-03-24 08:08:30 följande:

Det gick snabbt och enkelt när vi var på kliniken. De sa att blastocysten var av toppkvalitet.... vad det nu betyder.....

Så nu är jag ruvade med testdag 3/4, känns väldigt väldigt bra men samtidigt så är det kaos i huvudet med alla tankar som ?tänk om? osv.....

Spännande! :) då är har vi testdag på samma dag! Det är verkligen kaos i huvudet en sån här gång. Jag håller tummarna. Är det första FET?
Svar på tråden IVF våren 2018