• eelinh

IVF våren 2018

Nu är det min tur att blöda :( igår kom det lite i trosan och på pappret, inte så mycket efter det. Ringde 1177 men de tyckte självklart allt lät normalt. Tänkte ringa kliniken på måndag och fråga vad dom vill göra. Är i v 7+2 och såg ett tickande hjärta förra veckan. Men jag tycker mina bröst är mindre svällda idag. Denna oro!

• eelinh
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-22 09:32:05 följande:

Förstår verkligen din oro. Hemskt!

Hålet tummarna för er.

Tack!

Blev lite irriterad på sköterskan på 1177 som sa efter jag svarat på hennes frågor om mitt mående att det med största sannolikhet inte var missfall utan bara ett sprucket blodkärl eller genombrottsblödning. Förstår inte hur hon ska vara så säker. För mig är blod aldrig bra. Men vi får väl se hur dagen blir, jag ska försöka ta det lugnt iaf. Så hoppas jag att kliniken kanske ev bjuder på ett till vul annars får jag väl ringa och tjata på kvinnokliniken.
  • eelinh
    Seb81 skrev 2018-04-22 15:18:36 följande:

Hej! Var det bara lite blod så kan du vara lugn...med min första hade jag ?mens? de tre första månaderna och min tredje hade jag en stor blödning med men ändå låg det en liten bebbe med tickade hjärta i magen. Men mitt missfall blödde jag jääätte mycket med, det bara rann så det är extremt stor skillnad på MF och blödning vid grav. Var inte orolig, men jag tycker att du borde få titta så allt ser bra ut ialf, så du kan släppa din oro! Lycka till <3

Tack för ett lugnade svar! Det känns bättre!
  • eelinh
    YKY skrev 2018-05-28 13:04:11 följande:

Ni som gjort FET, vilka ägglossningstester är de vill att man använder egentligen? Jag förstod det som att de vill att man använder Clearblues ägglossningstest som inte är digitala, men jag hittar bara digitala på apoteket. Missförstod jag?

Jag ska börja testa först på söndag så jag ringer och hör imorgon om jag inte hittar (Sahlgrenska), men tänkte kolla här i alla fall!

Livio i Falun ville att vi skulle använda de rosa digitala från clearblue :) de som bara visar tom cirkel eller glad gubbe.
  • eelinh
    YKY skrev 2018-05-28 13:13:00 följande:

Okej! Använder man morgonurin med dem?

Ja precis, det står att det ska göras 1 gång per dag och med morgonurin :)
  • eelinh
    My102 skrev 2018-06-28 08:55:50 följande:

Mensen kom igång igår, då kom den riktiga smällen när det verkligen var kört! Har grymt ont i ländryggen, främst höger sida och höger mage samt ben. Ingen rolig mens det här.

Tror jag blev smått deprimerad efter det här misslyckandet. Hur tar man sig upp igen?

När vårt första försök misslyckades blev jag sjukt deprimerad, jag bara grät i 2 veckor. Jag blev sjukskriven efter den gången. Men när jag fick vara hemma och bara vara ledsen tog jag mig upp på ett helt annat sätt än innan. Detta är skit tufft det vi går igenom, ingen som aldrig försökt så länge kan förstå. Allt med sprutor och behandlingar tar otroligt på psyket. Försök att tillåt dig att vara ledsen och gå under jorden ett tag, dock inte för länge. Jag började även gå till en kurator på kvinnokliniken som hjälpte mig otroligt. Egentligen pratade vi inte så mycket, utan jag mest bara grät. Men det var så skönt att få ur sig allt!

Lycka till och jag håller tummarna att det tar sig för er snart!
  • eelinh
    anina skrev 2018-09-02 21:33:02 följande:

Hej.

Ikväll kunde jag inte hålla mig längre så jag tog ett digitalt test. Och det var positivt, tjohooo. :)

Nu är jag glad men också rädd eftersom förra slutade i missfall. Känns iaf fantastiskt just nu att det har fäst. Men oj vad jag nojar mig över allt jag gör.

Hoppas verkligen på det bästa för er andra. Kram

Åh grattis!! Jag minns dig sen i våras, jag minns då att det var många som fick missfall och det gjorde mig så rädd då vi också lyckades plussa.

Håller verkligen alla tummar att det går hela vägen. Jag kollar in här ibland fast jag är gravid, jag kan liksom inte riktigt släppa ivf-träsket och vill så gärna se att det går bra för alla. <3
  • eelinh
    jaktenpaflow skrev 2018-09-02 22:55:43 följande:

Grattis till graviditeten! Vilken vecka är du i nu?:)

Tack! Jag är i v 25+5 så tiden rullar på och man börjar äntligen tänka att man ska få en bebis i december. Men tyvärr hänger oron alltid där, det känns liksom för bra för att vara sant. Men efter allt man gått igenom så är det väl inte så konstigt :)
  • eelinh
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-03 12:53:34 följande:

Då är vi i ungefär samma läge. 22+0 idag och som du säger försvinner aldrig oron, men det känns ju lättare för varje milstolpe man når och för varje vecka som passerar.

Ja precis, jag tyckte det kändes lättare vid v 24 när man vet att det finns en chans att de överlever utanför livmodern. Nu känner man ju också bebisen varje dag men så fort den är lite för lugn så blir jag rädd att något är fel.
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-09-23 20:44:34 följande:

Tack :) har td på onsdag. Så blir nog då. Men mensen lär väl dyka upp imorgon :( känns som det

Hej, minns dig från i mars när både du och jag plussade tätt inpå. Jag har tänkt mycket på dig och hållt allt tummar och tår jag kan.

Får man fråga hur det gått denna omgång?
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-09-26 11:40:14 följande:

Ja jag minns det också! Så kul att det går bra för dig :) vilken vecka är du i nu?

Jag plussade faktiskt igår kväll!! Så hoppas verkligen att det ska gå vägen den här gången <3 kram!

Jag gick idag in i v 30 (29+0) så det rullar på här :)

Men åh vad jag blir glad!!! Grattis! Denna gång ska det gå vägen, jag ska hålla mina tummar så hårt jag kan!
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-09-26 12:33:56 följande:

Oj! Då är det inte långt kvar ju! Hur känns det? Tänker ibland på att om jag inte fått missfall hade jag varit runt den veckan jag med :( men men. Nya tag.

Tack :D känns bra men är såklart lite orolig så är försiktigt glad. Tack för håll tummarna :) <3

Nej precis, jobbar bara 2,5 v till sen går jag hem, det känns väldigt konstigt att veta att allt snart är över. Man längtar otroligt mkt efter bebis men samtidigt är jag rädd att detta är den enda graviditeten jag kommer få gå igenom och det känns sorgligt.

Jag förstår att man tänker väldigt mycket på hur det skulle ha varit om man inte fick missfall osv, men du får försöka tänka att det inte var meningen då, hur klyschigt det än låter.

Men denna gång ska det gå!! När kommer bebisen? :)
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-09-26 19:38:06 följande:

Åh va härligt :) har du tagit reda på könet? :)

Ja jag förstår det. Men tänk snart har du din bebis <3 kommer säkert bli fler :) har du kvar i frysen?

Ja jag hoppas det :) 2a juni isåfall :o så en sommarbebis!! Hoppas hoppas <3

Ja det blir en liten tjej :) vi har ett ägg kvar i frysen, så vi får hoppas på det :)

Men vad mysigt med sommarbebis! <3
Svar på tråden IVF våren 2018