• Inalina

IVF våren 2018

Akira Öken skrev 2018-05-25 09:46:08 följande:
    Hoppas att det går! Frysproceseen borde ju gå snabbt (tycker jag).

Äggplock på måndag. Jag är nervös, trots att det är fjärde gången. Inte mest orolig för ingreppet eller smärtan, utan för resultatet.
    Ja det svarade att det gick!! :) woho! sen kör vi ICSI så de borde kunna välja de bättre simmarna tycker man :)

Jag förstår din nervositet, men de har sett på VUL hur många äggblåsor?

jag ska börja med första Gonal F 300ie ikväll, dubbel dos från förra gången.. så alltid finns det något att noja över, men nu ska jag försöka vara positiv och tänka framåt att detta ska gå!!!Solig
  • Inalina

Glad i hågen att vi skulle kunna börja ikväll med Gonal F (ja detta är ju alltid väldigt skönt och roligt haha..) så ville min klinik att jag skulle göra ett ultraljud för att utesluta några cystor etc för då kan det bli svårare med stimuleringen(?)

Så jag gick till gyn idag som GIVETVIS hittar en liten liten cysta i ena äggstocken, men som KAN vara en äggblåsa som bara ligger kvar och skrumpnat ihop.

Jag vet hur min klinik i Tjeckien funkar och de kommer vägra låta mig börja med hormonerna nu när detta har hänt och jag är så JÄKLA less på detta nu. att slitas mellan hopp och förtvivlan för att ens SÄTTA IGÅNG!!??!?? vet faktiskt inte vad jag ska göra just nu, avvaktar svar från kliniken men är 99% säker på att de kommer be mig vänta, göra nytt ultraljud nästa cykel och sen köra igång. (vilket inte kommer funka de närmsta 3-4 mån pga semester och annat)

Jag tror fasen att jag går och köper en hundvalp nu!!! tror inte det är menat att vi ska ha några barn Gråter

• Inalina
    Akira Öken skrev 2018-05-25 16:50:45 följande:
    Jag har också en cysta på ena äggstocken. Kliniken har inte sett den som ett hinder. Dock verkar det som att den hämmar utvecklingen av äggblåsor i ena äggstocken. Enligt läkarna kompenserar den andra äggstocken för det och det bildas fler blåsor i den.

Även om det är surt när det blir motgång efter motgång, tänker jag att din klinik är mån om dig och att behandlingen ska få så goda förutsättningar att lyckas som möjligt.
    ok skönt att höra att man inte är ensam i alla fall, har lugnat ner mig lite nu, ringde till mannen och grät ut och nu känns det mkt bättre :) (stackarn som får ha att göra med hysterisk fru mellan alla möten....Oskyldig

NU fick jag svar från kliniken! de tyckte det var ok att jag kör på med stimuleringen ändå, alltså herregud vilken bergochdalbana, nu är jag ju typ i chocktillstånd och hade redan börjat planera för sep/okt... HELT sjukt, nä nu får jag nog ta helg njuta av de goda nyheterna. känner mig helt schizofren idag! Kram alla!
  • Inalina
    Bli3ifamiljen skrev 2018-05-25 19:55:01 följande:
    Nej, vi har bara fått ett överlevande ägg ivf. 1,2 och 4. IVF 3 sket sig helt pga det långa protokollet eller ev. influensa, men jag tror det första pga hur kroppen mått sen det. Det är bara att börja om från början. Vi ska ge det ett försök till, sen får vi se...
    så ledsen att höra :( vad jobbigt att gå igenom långa protokollet också och ändå inte få återföra något embryo:( förstår  att det måste vara tufft. Massor av styrkekramar från mig och håller alla tummar att ni lyckas på nästa försökHjärta  
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-27 17:53:59 följande:

Varför får man aldrig känna som man känner? Varför ska andra alltid tala om att det kan ta låååång tid, och ni är så unga - många är ju 36,37,38 innan de får barn.. och man kan ju få missfall också!

Vill bara gråta.. morsdag som skulle vara dagen då vi avslöjade graviditeten, om första insättning funkat blev såklart en mysig dag, men vi är inte ens nära första insättning än. Och redan förra morsdag skulle vi vänta barn. I min dröm såklart, men man drömmer ju....

och trettioårskalas har sällan känts så pissigt som i år, bara en påminnelse om att man inte blev ?klar före trettio? som man naivt hade planerat, utan inte ens kommer vara gravid på trettioårsdagen.

Jag förstår att man vill så väl, men att berätta för mig att det kan dröja 6år till med massa missfall är liksom inte peppande när jag är så ledsen över att de stoppat vår insättning - igen! Mors dag blev inte som jag tänkt, och inte som jag tänkt som plan b c eller d heller.... slutar dagen som deppig och ledsen

Förstår (liksom många andra här) hur du känner...man utgår ju alltid från sina egna förväntningar och förhoppningar och 'goda råd' från folk som inte vart i närheten av samma sits som man själv avstår man gärna.

ingen vet ju om att vi går igenom IVF, men jag tycker tjejer i min ålder verkar ha rätt mkt sunt förnuft ändå och frågar inte rakt ut hur vi tänker om barn eller 'när vi ska skaffa'. 
    När läkare etc säger att 'ni är så unga' försöker de ju peppa dig i alla fall, även om det inte hjälper, kanske det känns lite bättre än vad jag fick höra förra veckan ' jaa du är ju 34 så det är ju inte direkt ungt...Rynkar på näsan
    Min mamma (som heller inte vet något) sa i telefon förra veckan: 'Vänta inte för länge med att skaffa barn, då kan det ju bli svårt att få några alls...' Hon märkte att jag blev rätt kort i tonen efter att hon sagt det och skrev ett sms senare och bad om ursäkt och hoppades att jag inte tagit illa upp..men alltså tror min egen mamma att jag är helt dum i huvudet och inte förstår att det blir svårare med åldern?? suck.. svalde dock detta då jag inte är sugen på något familjedrama.

hoppas du kan hitta lite styrka här i tråden, du är inte ensam om dina tankarHjärta kram!
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-05-25 18:17:45 följande:
    Låter som att det är dags att ta helg och glädja dig åt att det, trots motgångarna, går din väg!

Kram!
    Hej! Hur gick det med ditt ägguttag idag? är så nyfiken att höra hur det går för alla nu när man är inne i svängen igen.
    Jag tar dubbel dos med Gonal F denna gången (300ie) och känner knappt några biverkningar alls ännu (tagit 3 doser) 
    kram och hoppas du mår bra!
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-05-28 15:00:56 följande:
    Tack för frågan och för att du minns! Det gick bra. 12 ägg varav en del antagligen inte är mogna. Återföring på onsdag, om något har blivit befruktat och delat sig bra. Ligger på soffan nu och har rätt ont.

Hur känns det för dig nu (med tanke på alla tvära kast under förra veckan)? Skönt att du sluppit biverkningar så här långt.
    Jo vi följde ju varann även i februari när det var första omgången IVF för oss, givetvis hoppas man på bra resultat för alla som går igenom samma resa som man själv :) Åh hoppas du får fint resultat med dina 12 och förhoppningsvis embryon till frysenGlad

Nu känns det lite som att jag har läget under kontroll igen, men väldigt nervöst tycker jag det är innan första VUL som är på ons. Först då känns det som att man kan börja ladda på riktigt typ. Är nog inte i riskzonen för överstimulering i alla fall trots hög dos denna gången, hade blivit överlycklig med 12 ägg vid ÄP, fick ju bara 4 sist. hoppas dina befruktas fint nu!!Solig när får du besked om detta?
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-05-28 23:10:23 följande:
    Tack! Jag ska ringa imorgon och kolla hur det har gått. :)

Hoppas att ultraljudet på onsdag visar (lagom) många fina ägg!

Ikväll är det riktigt synd om mig. Har väldigt ont, trots Alvedon. Har haft ont efter tidigare ägguttag, men inte på den här nivån.
    Åh så jobbigt :( hoppas du redan mår bättre och att du fick sova i natt.
    jag sövs när jag gör ägguttag, det verkar vara 'normal procedure' i Tjeckien. men det är en väldigt lätt sövning och jag mådde fint hela dagen förra gången och gick typ en mil på sightseeing.. Förvånad kanske inte helt normalt när jag tänker efter.

Hoppas på goda nyheter för dig idag!!Solig
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-28 23:03:00 följande:
    Jag tycker också man generellt är mer försiktig nu, eller så har folk börjat förstå - en kombination kanske. Mamma och pappa säger inget alls. Men om de då förstått - borde inte just dem faktiskt fråga?! Är man så feg för sin egen dotter? Konstigt tycker jag....

Men svärmor vet nu, och hon försöker ju på sitt sätt. Men det blev så fel...

Jag har faktiskt tagit samtalsstöd nu, testade app med psykolog och det fungerade faktiskt över förväntan. Ska boka uppföljning igen tänkte jag. Och nu jobbar jag på att inte undvika folk, och försöker ta kontakt med mina vänner och släktingar igen efter att ha hållit dem på avstånd ganska länge nu.

Kan verkligen rekommendera er om ni vill ha mer stöd, appen var toppen!
    jag tror nog dina föräldrar antar at du berättar om du vill prata om det, om min mamma hade frågat hade jag nog ändå ljugit om det så ser helst att hon inte frågar... min man är det väl mest som vill att vi håller detta för oss själva, men det gör inte mig något heller. det är ju absolut inget att skämmas över och jag tycker det är bra när folk är öppna, men det är ju ändå vår ensak, och man fungerar ju olika när det kommer till att berätta och dela saker med andra :)

låter jättebra att du pratat med psykolog, speciellt när man får bakslag efter bakslag som du har fått och om man har svårt att känna sig glad eller koppla bort hela den här grejen. tråkigt om du tagit avstånd från folk, det låter som att du vill ändra det och att  du fått hjälp direkt av den där appen vilket ju är toppenGlad
  • Inalina
    Asteria skrev 2018-05-29 10:18:34 följande:
    Nu kan jag ge lite positiva besked, så tacksam för det! :) Mitt hcg hade dubblats som det ska, och idag på uppföljande VUL hade det tillkommit en hinnsäck på 11 mm, vad han trodde var gulesäcken och kanske kanske antydan till hjärtslag. Han sa också att när man gjort frysåterföring så kan man räkna veckorna på annat sätt. Det skulle i så fall betyda att jag idag är i v 5+3 och inte v 6+0! Dagarna här i början gör ju stor skillnad så det är väldigt värdefull information (med tanke på att de inte såg något på VUL förra veckan). Såklart finns alla risker kvar som finns såhär tidigt i graviditet, men han sa i alla fall att allting hittills verkar normalt. Vi är så glada nu, det har varit en fruktansvärt påfrestande vecka.
    Men åh vilka härliga nyheterSolig  och vilken bergochdalbana.. önskar att allt går lätt för dig framöver nu, det förtjänar du :)
Svar på tråden IVF våren 2018