Hormonkarusellen skrev 2018-05-27 17:53:59 följande:
Varför får man aldrig känna som man känner? Varför ska andra alltid tala om att det kan ta låååång tid, och ni är så unga - många är ju 36,37,38 innan de får barn.. och man kan ju få missfall också!
Vill bara gråta.. morsdag som skulle vara dagen då vi avslöjade graviditeten, om första insättning funkat blev såklart en mysig dag, men vi är inte ens nära första insättning än. Och redan förra morsdag skulle vi vänta barn. I min dröm såklart, men man drömmer ju....
och trettioårskalas har sällan känts så pissigt som i år, bara en påminnelse om att man inte blev ?klar före trettio? som man naivt hade planerat, utan inte ens kommer vara gravid på trettioårsdagen.
Jag förstår att man vill så väl, men att berätta för mig att det kan dröja 6år till med massa missfall är liksom inte peppande när jag är så ledsen över att de stoppat vår insättning - igen! Mors dag blev inte som jag tänkt, och inte som jag tänkt som plan b c eller d heller.... slutar dagen som deppig och ledsen
Förstår (liksom många andra här) hur du känner...man utgår ju alltid från sina egna förväntningar och förhoppningar och 'goda råd' från folk som inte vart i närheten av samma sits som man själv avstår man gärna.
ingen vet ju om att vi går igenom IVF, men jag tycker tjejer i min ålder verkar ha rätt mkt sunt förnuft ändå och frågar inte rakt ut hur vi tänker om barn eller 'när vi ska skaffa'.
När läkare etc säger att 'ni är så unga' försöker de ju peppa dig i alla fall, även om det inte hjälper, kanske det känns lite bättre än vad jag fick höra förra veckan ' jaa du är ju 34 så det är ju inte direkt ungt...
Min mamma (som heller inte vet något) sa i telefon förra veckan: 'Vänta inte för länge med att skaffa barn, då kan det ju bli svårt att få några alls...' Hon märkte att jag blev rätt kort i tonen efter att hon sagt det och skrev ett sms senare och bad om ursäkt och hoppades att jag inte tagit illa upp..men alltså tror min egen mamma att jag är helt dum i huvudet och inte förstår att det blir svårare med åldern?? suck.. svalde dock detta då jag inte är sugen på något familjedrama.
hoppas du kan hitta lite styrka här i tråden, du är inte ensam om dina tankar
kram!