• Inalina

IVF våren 2018

Akira Öken skrev 2018-05-29 17:18:07 följande:

Tidigare under dagen fick jag besked om de 12 äggen som plockades ut igår: de har haft ihjäl alla äggen på grund av en miss i hanteringen på labbet. :(

men herregud det kan inte vara sant!!Gråter vad hemskt!! så ledsen för din skullRynkar på näsan
  • Inalina
    Wishful skrev 2018-05-29 17:59:05 följande:

Hoppar in hör igen efter misslyckat IVF i april. Dags för mig att snart (nästa vecka) börja med ägglossningstest inför frysåterföring.

Hej! Hoppas det lyckas för dig nu istället Glad så bra i alla fall att något/några embryon klarade sig till frysen för er, men det är tufft när plusset på stickan aldrig kommer.. 

Jag gör också mitt andra försök nu, men fick tyvärr inga till frysen förra gången, ska ha första VUL idag och se hur många blåsor som bildats, väldigt nervöst!
  • Inalina

Äntligen är vi igång igen! :)

Var på första UL idag på dag 7, och har denna gången kört 'dubbeldos' från förra gången, Gonal F 300ie. Ultraljudet visade på 12 äggblåsor och jag är SÅ glad över detta!! var väldigt nervös att jag knappt skulle ha några ägg liksom förra gången!

har knappt haft några känningar alls av Gonal F och minns att förra gången var jag både hormonstinn, hade en huvudvärk from hell och var väldigt uppblåst (i magen;))

På måndag åker jag till kliniken i Prag och förhoppningsvis går allt som på räls denna gången..Solig

• Inalina
    Wishful skrev 2018-05-30 12:33:48 följande:
    Ja vi fick ett till frysen. Känns väldigt skönt. Fick ett plus på färskförsöket några dagar innan testdag men på testdag hade det tyvärr blivit negativt. Hoppas på denne lilla frysis nu. Och att ägglossningsstickan inte slår om på lördag eller söndag för då blir det ingen återföring. Skulle ?försöka att inte få positivt ägglossningstest på lördag eller söndag?. Hur jag nu ska kunna påverka det. Håller tummarna helt enkelt.

Hoppas det såg bra ut på VUL och att du får något/några till frysen den här gången.
    Åh hoppas den vill stanna kvar denna gången :)! ja det där med tajmingen är inte det lättaste! har du regelbunden ÄL så du tror dig veta när den kommer?

Är själv rätt stressad över tajmingen och över att allt ska klaffa denna gången! hinner inte gå på mitt andra UL förrän på måndag i Prag då jag ska på bröllop o grejer i helgen så jag hoppas verkligen kliniken tycker det är ok.. vi måste dessutom frysa min partners simmare då han inte kommer ha möjlighet att vara där dagen för äggplock, men förhoppningsvis ska detta kunna gå ändå :)
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-05-31 17:22:16 följande:

Nu har vi också fått se det lilla miraklet på ultraljud. Allt såg bra ut och för första gången vågar vi glädjas åt det här.

Nu hoppas jag verkligen att ni andra härinne snart får uppleva samma sak. Sluta inte kämpa. Jag vet att det är så otroligt tufft, men ni är så starka och ni kommer klara det!

Och tack för allt stöd under vår resa. Även om vi har varit ganska öppna mot många i vår omgivning och haft mycket stöd så är det så skönt med personer som verkligen förstår känslorna i det här.

Åh så glad jag blir för din skull!! stort grattis nu kanske ni kan andas ut litegrann i alla fall :) Solig jag hoppas jag får komma med samma nyheter om några veckor! troligen ÄP på tisdag, ska på andra VUL idag för att se hur blåsorna växt till sig! 
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-05-31 18:43:45 följande:
    Låter ju väldigt lovande! :)
    ja man är ju en bit på vägen!

Vad händer med dig nu efter klinikens miss? verkligen mardrömsscenario med allt man går igenom, helt sjukt... tänker på dig ska du veta!
  • Inalina
    Wishful skrev 2018-05-31 17:20:50 följande:
    Brukar vara regelbunden men sedan första IVF-försöket har menscykeln blivit väldigt oregelbunden. Så bara att hålla tummarna för rätt tajming. Inte så mycket man kan göra.

Hoppas att allt går bra i Prag och kul med bröllop. Ganska skönt att ha lite annat att tänka på.
    Ja min mens var helt knäpp i några månader efter förra IVF. nä vissa saker har man ju trots allt inte kontroll över hur mkt man än skulle vilja.... ;)
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-06-01 13:33:28 följande:
    Tack! Håller alla tummar för er!
    Tack :) allt såg bra ut p VUL idag, hade 13 blåsor varav 2 var över 20mm... kommer inte kunna göra ÄP förrän på tisdag så hoppas det funkar. kliniken är nerstängd idag pga någon 'public holiday' i Tjeckien, men ska få besked om nästa steg i morgon!

Trevlig helg och har du fått några gravidkrämpor ännu ;)?
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-06-01 17:47:25 följande:
    Låter ju jättebra! Hoppas det går bra på tisdag.

Jo då, har varit illamående sen behandlingen och är så extremt trött hela tiden. Konstig trötthet som inte försvinner hur mycket man än sover. Sen har jag ingen matlust och allt smakar illa.

Hittills har jag varit glad för allt för har ju känts som gott tecken, men nu börjar jag hoppas på att det snart ska lugna sig lite.
    Inalina skrev 2018-06-01 16:38:15 följande:

Tack :) allt såg bra ut p VUL idag, hade 13 blåsor varav 2 var över 20mm... kommer inte kunna göra ÄP förrän på tisdag så hoppas det funkar. kliniken är nerstängd idag pga någon 'public holiday' i Tjeckien, men ska få besked om nästa steg i morgon!

Trevlig helg och har du fått några gravidkrämpor ännu ;)?

Trevlig helg till dig också!
    ÄP bli på onsdag morgon, tog precis Ovitrellen, haleluja för att ta sista sprutan på ett tag!!!Oskyldig
    hoppas du klarar dig från någon kräk-sjuka i alla fall, men förstår att det är tufft at inte kunna känna sig på topp. Det är ju lätt att säga innan en gravidtet att man gärna tar alla krämpor bara man får en liten till slut, men då det finns folk utan särskilt jobbiga graviditeter vill man ju gärna vara en av dem Glad

På plats i Prag nu i alla fall, väldigt vacker stad och jag bor i en liten lgh med världens finaste balkong med utsikt över staden. så jag får njuta av det idag, innan jag börjar känna mig tung i magen av Ovitrellen som jag misstänker kommer kännas av en del i morgon....fortsättning följer...
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-06-02 09:58:26 följande:
    Tack för omtanke! Vi kommer att få göra ett nytt försök i slutet av sommaren.

Vi har varit på möte med två chefer för kliniken. De har förklarat och vi har fått möjlighet att framföra våra synpunkter. Upptäckte att ytterligare ett fel hade begåtts gällande felaktig ordination under behandlingen. Vi har krävt att få ta del av utredning och anmälan av det inträffade.
    Ok bra om ni i alla fall får känna er hörda och att det blir ändring hos dem. förhoppningsvis kan ni påverka så detta inte händer något annat par framöver. 
    Kram och hoppas det känns lite bättre nuHjärta
Svar på tråden IVF våren 2018