FrökenBlåklocka skrev 2018-02-02 08:02:12 följande:
Funderade på det men vet inte hur lättillgänglig sprutan är att få till apoteket. Har räknat på 8 doser i den på min 112,5 dos och det räcker till onsdag. Har UL på måndag.
Azerp skrev 2018-02-02 07:38:52 följande:
Vad har du för dos? Rekommenderar att du hämtar ut minst en till så du slipper stå utan. Jag hämtade ut två st och hade dos på 150, sista dagarna blev det ändå att jag saknade 75 så läkaren fick ändra litegrann eftersom apoteket inte skulle hinna få in den. Så hämta hellre för mycket så du slipper den stressen, inte kul kan jag lova :)
Jag tycks ha lägsta dosen 112,5 så 8 injektioner har jag i pennan om jag räknat rätt. Just de jag är orolig över att jag får problem i slutet. Fortsätter jag på 112,5 så räcker det till onsdag. Men inte förrän veckan efter det har jag eventuellt äggplock på måndag så de räcker ju inte.
Har ringt dem å de ska ringa upp kl 10 så får jag se hur de tänker med dosering och eventuellt få en till spruta utskrivet. Läkaren hade nämligen bara skrivit ett uttag på receptet.
Ah jag förstår, sorry jag har lite annat tillvägagångsätt då jag inte gör min IVF i Sverige så här i utlandet har de sprutor hos gynekologen som jag kan köpa där direkt, men klart meckigt om du måste beställa på apoteket och det tar flera dagar!
Det där är ju inte en sak till man vill behöva oroa sig för så se till att du har! (jag kan tänka mig att de är lite 'snåla' med sprutorna då de är väldigt dyra och läkaren inte vill skriva ut i onödan...)