• Inalina

IVF våren 2018

SÅ Nu äntligen är jag ruvare :)!!

fick tillbaka ett litet 5 dagars idag och 2 styck gick till frysen :) är så glad och känner mig ganska lugn trots hela karusellen som uppenbarligen försöker få en ur balans.. vet att jag kommer göra allt jag kan för att den här lilla grodan ska stanna kvar nu, och kommer säkerligen börja leta tecken fortare än kvickt ;)

men nu är nu och just nu är jag gravid till motsatsen bevisats!! Solig kram på er! 

• Inalina
    Enrosakorv skrev 2018-06-11 12:01:05 följande:
    Yes! Detta har varit en sån lång resa. Med ett avbrutet försök, 3 äggplock varav en utav gångerna inte ens en återföring.

Mer än 40 ägg, med nästan alla befruktade men som slutat dela sig på dag 3. Nu senast fick vi ett till frysen, och jag blev gravid på detta! Trodde aldrig dagen skulle komma :D

Hur går det för alla er där ute? KRAM
    wow! längtar till den dagen då allt kommer vara värt det Solig!! stort grattis!!
  • Inalina
    My102 skrev 2018-06-10 21:18:45 följande:
    Tack! Är som spänd och förväntansfull :)
    Hej!! när är din återföring?Glad
  • Inalina
    My102 skrev 2018-06-11 14:14:44 följande:
    Men hur kände du i magen och känner du nåt nu? Jag har ju känt av lutinus väldigt väl, öm, svullen och ont! Läkarn sa nu att jag hade lite vätska men inte alls mycket och det har ju blivit bättre. När dem höll på därnere så kände jag stick i magen, kände du av nåt? Å nu är det som mensvärk.. trots att jag inte har tagit lutinus nåt idag. Det kanske är väldigt vanligt att fortfarande vara öm men jag har inte hört att det kan va så :/
    Åh grattis till ruvningen!! :) ändå en lättnad som kommer över en när överföringen är gjort, puh!!! (känns ju som att embryona kan kola vippen när som helst innan dess liksom..;))!

förra gången kände jag precis ett stick i magen, men denna gången var det rätt lugnt (man är ju nervös som fasen, OCH kissnödig...) jag tycker man känner av lite till och från nu, kanske reagerar livmodern på att haft ett främmande föremål där inne också. det är helt normalt!Glad 

min nästa nervgrej är att jag ska börja med blodförtunnande sprutor ikväll.. så aldrig blir det liksom 'avslappnat' känns det som, men vad gör man inte.. 
    de borde veta senast i morgon om dina embryon kan frysas, för man väntar inte längre än till dag 6! Flört
  • Inalina
    Anonym (Floppy) skrev 2018-06-11 10:42:03 följande:

Första försöket fick vi 8 ägg, 6 befruktade men inget att göra tillbaka.

Nu gör vi försök två och på 6e dagen med sprutor tog jag blodprov. Superlågt.

S-Östradiol

Resultat: 377 pmol/L

Referensintervall:

Kommentar: Referensintervall för S-Östradiol: Kvinnor: Follikelfas <450 pmol/L Midcykelfas 350-1600 pmol/L Lutealfas 180-1100 pmol/L

Ska höja dosen till 300 men känns rätt kört va? :(

Sist hade jag över 1400 på samma dag...

jag har själv inte fått ta blodprov under ruvningen utan endast gjort ultraljud, jag antar att lågt östradiol innebär att du har väldigt få blåsor..? när har du första VUL? 

min första IVF (feb) fick jag 'för' låg dos och jag tror inte mina ägg blev tillräckligt mogna, fick tillbaka ett embryo på dag 3 som var lite långsamt så det kändes som en chansning.. denna gången fick jag därför dubbeldos av Gonal f (300ie) med mkt bättre resultat. fick du exakt samma dos som förra gången?
    Kram!{#emotions_dlg.flower}
  • Inalina
    Anonym (Floppy) skrev 2018-06-11 16:51:37 följande:
    Ruva? Vi försöker gå fram ägg.

De gav exakt samma dos (långa) nu som sist. Men min kropp tycks ha reagerat helt annorlunda. Så jäkla besviken. Ställde in min enda semesterresa för det här försöket skull.
    ja sorry jag menade stimuleringen såklart!! såg att jag skrev fel

ja man 'offrar' ju en hel del för att allt ska funka med scheman, ultraljud, tester och grejer..

är inte som att IVFkliniken ligger granne med oss heller (våran ligger i prag...) så de var nöjda med resultatet förra gången? för jag trodde de brukade ändra något om det inte går vägen första gången...?
  • Inalina
    Jennifer79 skrev 2018-06-11 17:52:45 följande:

Tack för alla svar jag fått!

Någon som varit med om eller hört talas om mensliknande blödningar innan äggplock? Jag har blödigt i tre dagar o har äggplock imorgon. Använder tampong, känner mig yr.

Pratat med kliniken såklart lö och sö. Läkaren sa att äggen inte kan försvinna, de ligger tryggt kvar o vi kör äggplock imorgon som bestämt. Men slemhinnan lär inte vara tjock så blir antagligen inget återförande förrän efter sommaren ?? Jag tror inte det blir äggplock heller, detta känns inte bra! De har säkert spruckit, min gissning. Någon som hört talas om detta??? Kram

Hej! kan tänka mig att kroppen får för sig alla möjliga konstiga saker under stimuleringen, och man får väl försöka lita på läkarna.. (även om det är svårt ibland...)hoppas det gick bra med ditt äggplock idag?Glad
  • Inalina
    Regnbågens färger skrev 2018-06-11 18:43:12 följande:

Hej igen! Det var ett tag sedan!

Vi har ett misslyckat försök bakom oss och gjorde en återföring förra måndagen. 5 dagars sattes in, vårt enda i frysen.. testdag 16/6-18, såklart tjuvtestat o negativt, så jävla korkade men men vad gör man? Svårt att hålla sig.

Efter första ivf så strulade fruns ägglossning så vi missade återföring den månaden. Månaden efter säger kliniken till oss vilket datum efter mens vi skulle kissa på stickan. Det visade svag ägglossning men då var det med fel för att då ville de att det skulle va blankt fram till svagt tecken så det fick vi hoppa över. Denna gången fick hon äta tabletter för att skapa en kemisk ägglossning. O därav återföring. Mkt som kan gå fel alltså.

Hur eller hur så är vi ganska neråt o vågar varken tro eller hoppas på ett plus. Det känns omöjligt på nått vis, men men. Man hade kommit ifrån hela proccesen men så fort vi kom in i kliniken så pang, väcktes alla känslor upp o allt satte fart. Man tänker på att det är enda frysta embryot, snart sommar uppehåll och vi kör långt protokoll, mm.

Man tar stryk efter varje misslyckat försök, det har man förstått. Tänker på er alla som försökt både 3,4,5 o 6 ggr! Att människan bara orkar!! <3

Kämpa på allihop!

/ Två kvinnor som längtar efter att bilda regnbågsfamilj.

hej!! jag minns er från tråden när jag själv gjorde första försöket i februari.

jag förstår hur det känns med striden mot klockan hela tiden, jag hade själv en liknande situation där min klinik ville ha nya AMHtester och givetvis var jag alltid bortrest utomlands på tredje mensdagen som de ville ha testerna.. min mens strulade också efter första IVF och hade typ mens/blödning i 10 dagar, min klinik tyckte dock man skulle vänta 3 mån minst för ny IVF då det är påfrestande för kroppen att köra med alla hormoner etc, men alla kliniker verkar tycka olika...

det här forumet är det enda stället jag känner att man möter likasinnade och inga frågor eller händelser är konstiga.. jag håller tummarna för ett plus till er då det fortfarande är 4 dagar kvar till testdagen!!!

själv ruvar jag nu på ett 5 dagars nu, bööjade ruvningen igår så än är det långt kvar.... stor kram!{#emotions_dlg.flower}
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-06-12 09:24:50 följande:
    Håller tummarna!

Det har gått bra för oss. Vi är faktiskt i vecka 11 nu och VUL för två veckor sedan såg bra ut. Försiktigt hoppfulla att allt ska gå vägen. Nu har vi börjat våga prata om att vi ska få en bebis.

Det var vårt andra försök som lyckades. Vi fick ut många ägg och många befruktades, men fick insättning två dagar efter äggplock den här gången eftersom vi trots många embryon inte fick något till frysen första gången. De vågade inte chansa på att odla vidare. Det var nog ett smart val för det tog sig, medan inget av det andra överlevde till frysen.

Hänger kvar lite här för är så nyfiken på hur det går för er andra som behandlats samtidigt.
    Men wow vad tiden går fort!! snart upplevt en hel trimester!! häftigt Hjärta
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-06-12 12:34:03 följande:
    Ja och det känns konstigt. Jag har i alla fall tyckt att väntan efter pluset är mycket lättare än all väntan innan pluset. Visst finns det oro och var grymt nervös inför VUL, men väntan känns inte riktigt lika lång. Nu räknar vi ner dagarna till UL och även om jag önskar det var redan idag så känns det lättare att vänta till än att vänta på testdag.
    jag förstår hur du menar, jag har ju aldrig sett ett plus i mitt liv ännu så bara vetskapen ATT man kan bli gravid skulle göra mig lite lugnare tror jag. Då har man ju samma förutsättningar som alla andra tänker jag :) jag vet inte ritkigt vilken testdag jag har, men är bara på ruvardag 2 ännu så väntar ju en vecka i alla fall :) till midsommar borde vara lagom kanske om inte mensen kommit då :) Gör man det första vanliga UL i v 12?
Svar på tråden IVF våren 2018