• Inalina

IVF våren 2018

My102 skrev 2018-06-18 13:52:05 följande:
    Har lite molvärk och känningar till och från, lite ömma bröst men det gav med sig ju mer ovitrellen gick ur kroppen. Kan va lutinus men jag tror det är mens känningar, brukar ha det strax efter ÄL till mens :/, känns precis som vanligt med andra ord. Är också på RD 7. Lutinusen är väldigt jobbig just nu! Får för mig att det inte är nåt kvarn livmodern så lutinus har förlorat sitt syfte och är därmed ännu jobbigare :P
    hej där, hur känns det för dig nu? själv börjar jag nog mest bli orolig att mensen ska dyka upp som en ovälkommen gäst! Förvånad I magen känner jag ingenting alls faktiskt, och brösten är inte lika ömma längre och jag känner mig lite piggare igen. ditt embryo är garanterat kvar i livmodern fortfarande, det kan inte halka ut hur som helst Kyss
  • Inalina
    My102 skrev 2018-06-20 11:30:39 följande:
    Jag håller med! Lite panikartat varje gång jag går på toan. Jag har fortfarande lite molvärk ibland, men främst värk i benen(?) från idag.. jag brukar få värk vid mensvärk men nu är det lixom utan mensvärk också.. lite konstigt. Brösten är inte lika ömma här heller, brukar dock få det några dagar innan mens.

Jag har varit så negativ hela resan å sagt att det aldrig kommer att gå men samtidigt känns det nåt annorlunda men hur många ggr har jag inte känt så då :P jag kan verkligen inte lita på mig själv. Det som skiljer sig att jag går å kissar på nätterna eller väldigt tidigt, blir jag hungrig så är det på en gång jag måste ha mat, verkligen illamående hungrig. Jag drömmer massvis om mat! Men som sagt, skulle mensen dyka upp blir jag inte heller förvånad. Vi kör med lite checklistor, igår passade vi cykeldag 28, brukar få mens som tidigast då vid hormonbehandling, så nu är det check varje dag om mensen håller sig borta. Men har fått för mig att lutinus kan förhindra att mensen kommer?

Jag tror att inga känningar är det bästa! Mensvärk säger ju ändå ganska mycket :/
    det låter ju ändå positivt om ngt känns annorlunda hos dig :) jag brukar också få ont i brösten 1-2 dgr innan mensen kommer men nu med tanke på att det vart konstant ont vet man ju inte vad som är vad..:/ 

jag är på dag 27 idag, 14 dagar sedan ÄP vilket jag antar att du också är? ja jag har också hört att Lutinus kan fördröja mensen, för mig påverkade inte progesteronet förra gången då mensen kom på BIM :( jag brukar aldrig få mensvärk flera dagar innan, bara typ 2-3 timmar innan mens så dyker den värken upp kommer jag bli livrädd och kasta in handduken direkt. Jag önskar nästan jag vore illamående eller hade ngt tydligt tecken på graviditet, men det skulle jag få äta upp ordenltigt om jag väl blir gravid och ligger och mår dåligt...;) fredag tidigt som attans blir det test här, ska åka på en tågresa redan kl 7...Flört
  • Inalina
    lillatrollet85 skrev 2018-06-20 11:37:51 följande:
    Hej! ja det stod gravid 2-3 veckor även i söndags.. japp fick jag ett plus skulle alla tabletter användas upp.. hade mensen kommit kunde jag sluta medsamma..

vääääldigt... mår stundtals illa.. blev åksjuk för första gången i mitt liv... super mega hård i magen.. känns som att klämma ut stenklumpar var 3-4 dag... i magen känns de som träningsvärk från å till å lite små "stick" emellanåt...

hade inga känningar mer än biverkningar under de första 13-14 ruvardagarna... trodde loppet va kört även denna gång... men.. nu håller vi tummarna att den bör kvar där inne till februari.

mm lutinus är en som en äggformad tjock 2kr ungefär.. du får med en pinne som du sötter det på å så för upp.. pluppar ur tabbletten å drar ur pinnen.... känns dock som om tabletten åker ner till öppningen men de gör den nog inte...

vilken ruvardag e du på nu? på vilken dag fick du din testdag?
    Åh så härligt med ett positivt grav-test. Såna har jag bara sett i mina drömmar ännu...

ja jag håller verkligen tummarna för dig!! så härligt med positiva nyheter i såna här trådar! Hu den där Lutinus låter inte helt trevlig, varför stoppar man inte bara in tabletten med fingret?? inte konstigt ni får ont :(

Är på RD 9 idag.. ska testa första gången fredag RD 11 med 5dagars! 
  • Inalina
    frikenfröken skrev 2018-06-20 12:27:27 följande:
    Så var min första stimulering med, enda skillnaden var att vi valde att avbryta. Andra stimulering så blev jag överstimulerade och fick ut 16 ägg men bara 1 överlevde en totalfrys. Så besviken man blir när de inte är något som klarar sig till frysen.

Precis som du så hoppas jag med att min blasto som ligger i frysen kan bli ett syskon till denne jag har i magen. Hade 3 i frysen till denna gången men tyvärr fick de tina upp 2 st. Så vi får se...

Hoppas att de gör skillnad med både embryo glue och blodförtunnande sprutor så att embryot fastnar och stannar!!!

Vi kanske ska ta inga symptom som bra symptom?!!

Hade du något som blockerade i äggledarna? Min gyn sa att om mar har något som blockerar så kan de göra ont när man spolar, själv på mig så hade jag ingenting som låg iväg vid spolningen.

Vilken dag satte du in? Måndags förra veckan? Jag har TD på lördag, och kanske ska ta o tjuvtesta på midsommar. Har tjuvtestat de senare gångerna på typ TD 8 och är faktiskt inte så sugen på att testa för tidigt. Hur kommer du göra?
    ja varken kul o bli över eller under-stimulerad. Vid överstimulering finns ju chans till många bra ägg, men också ganska stora risker för din egen hälsa vilket inte känns så kul :/ Ja låt oss ta inga symptom som nåt positivt Skrattande!

Ja ena äggledaren är väldigt 'långsam' och ville inte alls att vätskan ska komma igenom (vilket den ändå gjorde till slut) men hua vill inte tänka tillbaka på den upplevelsen! 

Japp, satte in i måndags den 11 juni, är på RD 9 nu alltså och kör ett test fredag morgon! så hoppas på en härlig midsommarhelg, och blir det inget får jag dricka lite gott vin istället Kyss jag tjuvtestade förra gången rätt tidigt också men har bestämt mig för lite is i magen denna gången.. har ändå typ BIM på fredag så det borde vara test-dagen tänker jag... får hoppas på trevliga resultat för oss båda i helgen då!!!Hjärta
  • Inalina
    Anonym (Floppy) skrev 2018-06-20 15:36:43 följande:

Gjorde plock idag. Sist fick vi ut 8, inget kunde återföras. Idag var smärtorna hemska och jag skrek verkligen. Minst 9 ägg fick vi. Hoppas något klarar sig.

Usch jag mår så dåligt varje gång någon av er tjejer berättar om era upplevelser vid äggplock :( hur kan det vara möjligt att man ska behöva genomlida något som uppenbarligen är väldigt smärtsamt??!! Rynkar på näsan  (jag blir sövd vid ÄP, så gör de i de flesta andra länder förutom SV/DK vad jag vet...)

Hoppas på bra resultat på befruktningen nu!!Glad
  • Inalina
    frikenfröken skrev 2018-06-20 20:12:25 följande:
    Nä, verkligen inte. Fy attan. Har även hört att de är lättare att bli gravid vid överstimulering. Huruvida de stämmer vet jag dock inte :p

Åh fy ja men då förstår jag att de gjorde ont...

Jag tycker de är så konstigt att de har olika många dagar som man ska ruva innan man ska testa. Vi har ändå satt in embryo som är 5 dagar gammalt båda två den måndagen. Ändå har jag en dag senare än dig. Konstigt att de är olika.

Ja jag är på dag 30 i min cykel idag och igår var de 14 dagar sen ägglossning, senast jag gjorde FET började jag blöda denna dagen jag är på idag. Har pcos så har svårt att räkna ut när BIM är men jag antar att de är typ idag. :p

Ja men verkligen!! Håller så tummarna!! Skulle vara såå skönt om de äntligen tog sig :)
    förra gången fick jag också min blödning idag, känns som att man greppar varje halmstrå nu för att det förhoppningsvis ska kunna gå denna gången :) har känt lite ont i ryggen några dagar nu vilket jag ibland får innan mens :/

innebär PCOS att man har oregelbunden cykel? därför svårt räkna ut BIM? ska du testa i morgon??
  • Inalina
    frikenfröken skrev 2018-06-21 11:47:19 följande:
    Blää! Känns som mensen är på väg. Inget blod eller spottings än MEN nu molar de lite. Mer än de gjort under hela ruvningen. Sen har magen varit ur balans både igår och idag precis som jag har under mensen..

Hoppas att våra blödningar håller sig borta. Frågan är om man känner efter mer bara för att de är 1 dag till test. Man vill liksom inte börja blöda idag när hoppet ändå finns.

Mina ägg släpper inte för de är aldrig någon som blir tillräckligt stor för att släppa, de är för många som försöker bli stora samtidigt fick jag förklarat för mig. Om man ser på ultraljud så kan man se som ett pärlband på äggstockarna. Jag har då också väldigt sällan mens och när jag har mens har jag inte ägglossning. Käkar provera för att få mens och letrozol för att få ägglossning. Innan letrozol hade jag aldrig någonsin fått utslag på en enda ägglossningssticka.. Sen via ivf fick vi reda på att min sambo har få och slöa simmare. Bra kombo... :p

Jag ska testa imorgon. Har beställt test för att slippa åka till apoteket men mitt paket har blivit försenat så jag får pallra mig till apoteket ändå.. Så typiskt!
    mm man vågar knappt gå på toa längre för man tänker att man ska börja blöda Förvånad
    ja du den som lever i morgon får se ;)

då förstår jag hur PCOS funkar, har läst lite om det där och förstått att det kan vara en anledning till att det är svårare att bli gravid. Vi har inte fått någon förklaring alls egentligen, mannens simmare är bra och mina ägg/ägglossning verkar inte vara så dåligt heller. Jag misstänker immunförsvaret på mig själv, att min kropp tar kål på mannens spermier direkt eller på embryot som försöker fästa i livmodern, men who knows egentligen...

men suck för posten ;)! jag kollade idag och hade några tester liggandes här hemma! Men då kör ni ICSI också misstänker jag?
  • Inalina
    frikenfröken skrev 2018-06-21 15:33:13 följande:
    Jo så är de ju :p Fy tusan nu känns de kört.. lite lite flytningar med ytterst lite färg i, konstant underliggande molning i livmodern. Men imorgon får vi se!

Okej, jobbigt ändå o inte veta varför de inte fungerar.. Har du varit gravid någon gång innan?

Ja, de blir ju de utan ägglossning ;)

Ja jag funderar på vad som händer i min kropp, varför kan de inte bara fästa. (Känns som jag tagit ut en förlust i förskott just nu)

Yes de kör vi, jag tycker de känns grymt bra med ICSI. Jag vet ju att alla mina ägg blir befruktade med spermier de tycker ser fina ut. :)

Vet många i er omgivning om att ni går igenom ivf?
    ja det är ju inte direkt lite flytningar heller då halva progesterondosen rinner till ibland Skrikandes
    nope aldrig vart gravid och försökt i 3 år, men körde även utan skydd/p-piller i 2 år innan dess.. ja många tankar om varför det inte blir ngt har man ju. De allra flesta står ju dock där i slutändan med en baby (det finns ju flera vägar att gå) men det blir otroligt kostsamt och framförallt blir man ju lite psykiskt knäckt.

Det är faktiskt ingen som vet om att vi går igenom den här IVFresan. Vi bor inte i Sverige och kan därför hålla detta bra utan att familj behöver blandas in :) vilket vi tycker är skönt. Hade inte velat ha deras 'stöttning' ändå, kanske låter märkligt, men hittar ju likasinnade här på FL ändå :) som förstår på ritkgit.

Själv då? är ni öppna med detta?
  • Inalina

Jag har plussat!!!!!!! För första gången i mitt liv fick jag se ett plus på stickan idag, helt sjukt, känns overkligt och jag är helt skakig!! Ett tydligt plus var det också så jag hoppas den lilla krabaten där inne klamrar sig fast för livet!!(eller ja 9 mån i alla fall!!)

Efter 3 års aktiva försök (och ytterligare 2 oaktiva?) och 2 IVFer - nu är det äntligen min tur! Kram på er alla!!!

• Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-06-21 20:17:11 följande:

Så otroligt rädd nu. Har börjat blöda... Än så länge är det inte så mycket, men det skrämmer mig extremt. Efter allt vi gått igenom så borde vi slippa det här. Försöker läsa överallt och visst så behöver det inte vara så farligt, men är ju van vid dåliga nyheter så tankarna är ju redan vid värsta scenariot. Och nu är det midsommar så får ju inte komma in någonstans om inte det blir värre. Hade precis skjutsat iväg mannen så är ensam hemma. Han är påväg hem nu...Men tar lite tid...kände att jag behövde skriva här... Ni tjejer vet ju hur jobbig den här resan är och hur skrämmande allt är...

Jag hoppas det gick bra för dig igår, du måste kunna kontakta gyn akuten eller något annars som kan lugna dig lite? Stor kram och hoppas du känner dig lugnare nu, idag fick vi vårt plus - totalt overkligt!tänk att det gick att bli gravid!! Glad midsommar till dig!
Svar på tråden IVF våren 2018