• Akira Öken

IVF våren 2018

Sommarhopp skrev 2018-02-25 19:10:51 följande:

Hjälp! Ni som redan har gjort äggplock en gång, var det lång förberedelse på kliniken på morgonen innan äp? Jag har äggplock imorgon bitti, och nu har lappen med vilken tid försvunnit. Jag är helt övertygad om kl 9.00 och min sambo tror kl 8.00. Jag tog otrivelle kl 21 igår så då är kl 9.00 36 timmar senare, men frågan är om det är något annat som man ska göra innan. Eftersom vi har ganska lång restid och min sambo ska lämna sitt prov hemma innan vi åker så blir det för gammalt om vi kommer dit kl 8 om vi skulle vara där kl 9.00. Åååh hur kan vi vara så klantiga?! Som om jag inte var tillräckligt nervös ändå...

Förargligt när saker försvinner sådär! Det är en del förberedelser inför. Kanske står infon i din journal på 1177? Annars, ring 1177 och fråga. Lycka till imorgon!
  • Akira Öken
    waldesten16 skrev 2018-02-26 17:19:00 följande:

Idag är jag äntligen en ruvare igen efter återföring med fryst blastocyt. Nu börjar den svåraste perioden men jag ska försöka hålla humöret på topp. Heja alla oss kämpar !

Vad spännande!

Då ligger du två dagar före mig. :)
  • Akira Öken
    waldesten16 skrev 2018-02-27 08:17:32 följande:
    Ska du göra din återföring i morgon ? Vilken omgång är det för er? Vaknade upp väldigt känslosam i morse och med en positiv förväntan. Hoppas det är ett gott tecken !
    Japp! Fjärde återföringen. 
  • Akira Öken
    Regnbågens färger skrev 2018-02-27 06:32:10 följande:

Hej igen alla!

Frun ringde nu o sa att troligtvis hennes mens kommit.. suck !

Hon sa att blödningen inte direkt såg ut som mens men den skulle komma idag eller imon så vi är inte jätte glada direkt:(

Vi skulle testat på lördag..

Det känns tungt att ev börja om från början.. ett ägg i frysen..

Tungt både psykiskt och i plånboken.. varje gång vi åker till Malmö är det en obetald semesterdag som går åt pga milen:(

Hoppas det finns något hopp.. men just nu känns det skit!

Kram till er alla!

:( Hoppas att det inte är som ni befarar! Man kan ju blöda lite utan att det innebär att det inte fastnat.

Får ni inte ersättning av ert landsting för resor och inkomstförlust?
  • Akira Öken
    Kokonattsu skrev 2018-02-27 10:58:07 följande:

På väg hem från äggplock som gick ändå rätt bra. Bedövningsprutan kändes mest, sedan var det mer en obehags känsla när de skulle ta äggen. Men en känslovåg kom direkt efter sprutan så det kom tårar under hela processen. Vi fick 13 ägg och imorgon på förmiddagen skulle vi få veta hur det gått med befruktningen. Insättning blir torsdag eller fredag eftermiddag.

Känner igen det där med tårarna. Så mycket känslor och förhoppningar hela tiden.
  • Akira Öken
    waldesten16 skrev 2018-02-28 06:21:26 följande:

Lycka till idag vid återföringen :)

Tack så mycket!

Det gick bra och nu är jag åter ruvare. :)

Hur mår du?
  • Akira Öken
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-28 08:19:40 följande:

De var lit i morse men nu är det som en vanlig mens så har noll förhoppning om att de skall ha funkat.

Kan tänka mig en liten blödning är okej men så här mycket kan ju inte vara annat än misslyckat.

Vad tråkigt att höra. Hoppas ändå.
  • Akira Öken
    Cilia 82 skrev 2018-02-28 09:49:24 följande:

Hej allihopa hur går det för er, har ju inte skrivit på ett tag igen , men hållit lite koll ändå. Har haft min td och det var positivt ???? men jag litar inte på testet ännu. Nu håller jag tummarna för alla er andra! ?

Hört flera säga att det är svårt att glädjas den första tiden, särskilt innan första ultraljudet. Har du fått en tid?
  • Akira Öken
    anina skrev 2018-02-28 13:41:43 följande:

Hej tjejer.

Lider med er som det inte har fungerat för. Och grattis till er som har lyckats. =)

Min mens lyser med sin frånvaro, som vanligt när det nalkas FET. Nästa vecka blir det semester i fjällen, ska bli så skönt. Dock går mina sista semesterdagar där så får väl ta obetald semester under behandlingen sen.

Jag har en fundering. Jag känner mig både snäll och hemsk som tänker på det. Behöver få ur mig tankarna lite.

Om min mens kommer inom ett par veckor, och OM det går vägen denna gången och så långt så att jag får ett barn så kommer det isf födas i december. Och jag tänker att det är jättetråkigt för barn som är födda i december som alltid är sist med allting (moppe, körkort, gå ut på krogen) och födelsedag nära jul osv. 

Samtidigt så har vi försökt i 2,5 år (1,5 år med IVF) och varenda dag som går känns som ett år. Jag längtar så jag nästan spricker. Jag vill bara ge upp vissa dagar och skita i allt, för den här resan är så otroligt jobbig. En extra månad känns som en evighet.

Men å andra sidan, när vi har försökt så här länge så kanske man ska vänta en extra månad för ett ev barns skull. Sedan är ju det där "ev" ganska stort, det är ju en stor risk att det inte fungerar denna gången heller eller nästa. 

Min sambo tycker att det är ju såklart tråkigt för barnet som ev får sen födelsedag, men att vi har ju försökt så länge och haft så många motgångar och det kanske blir fler, så vi ska köra på.

Vi har väl bestämt att vi kör så fort mensen kommer, att vänta en extra månad känns "för jobbigt" och onödigt i en sån här process. Samtidigt så känner jag mig elak, som att jag inte tänker på det bästa för mitt framtida barn när vi kan "bestämma" att inte bli gravida just i mars. Å andra sidan kanske jag aldrig blir gravid ändå så tankarna kanske är meningslösa. Suck vilka tankar som snurrar i huvudet på en. Jag vill bli gravid nu. 

Ursäkta för ett väldigt långt inlägg, jag behövde skriva av mig lite. =)

Kram på er

Jag tänker lite som du. Även om vi har försökt länge så var min tanke att vänta en månad för att undvika bf i december. Nu blev det återföring idag, men annars hade jag nog väntat till april. Tycker inte det är knasigt att tänka så, utan rimligt att man funderar över det. Den gör ju var och en precis som de vill.
Svar på tråden IVF våren 2018