• Akira Öken

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-03-06 14:55:31 följande:
    Jag har heller aldrig fått ett plus och är också orolig över fästningen. Jag använde något som hette Embryo Glue nu men det gick tyvärr inte vägen ändå, sedan tror jag mitt embryo var lite långsamt så kanske inte var högsta kvalitén heller!

Nästa gång har jag bestämt mig för att äta lite lite blodförtunnande/albyl minor då det verkar ganska 'vanligt' att det bildas små proppar i livmodern när embryot ska fästa som gör att det inte överlever. så det är mitt nästa fokus..

åh jag känner precis med din rädsla för blankt test :( (man vet ju liksom inte hur ett med plus ser ut!!!) men plötsligt händer det, jag hoppas verkligen du får ett plus, det ger oss andra hopp också Hjärta
    Samma här. Aldrig sett ett plus på stickan.
  • Akira Öken
    FrökenBlåklocka skrev 2018-03-06 16:50:32 följande:

Ser ut som jag får en paus i ivf till slutet av april.

Funderar på en resa men är de nått land man skall undvika har ni någon aning?

Låter skönt att komma iväg lite. Tänker att det nog är nyttig, även om (åtminstone min) första känslan är att man vill köra igång direkt igen.

Alla länder med risk för zika-virus, tror jag de avråder ifrån.
  • Akira Öken
    Bli3ifamiljen skrev 2018-03-07 09:54:01 följande:

Då har man varit på äggplock idag. Inte ett ägg. Inte förvånad när jag mått som jag mått, men riktigt surt att det inte ska ge utdelning.

Usch vad tråkigt! Förstår att du är besviken. Det hände mig första gången (det fanns 1 kvar). Säker på att de inte lossnat i förtid?
  • Akira Öken
    prickblomma81 skrev 2018-03-07 12:56:40 följande:

Rd10, ej morgonurin. Hoppas det inte är ett spökstreck?!

Ser lovande ut!

Håller med dig om att det ger lite hopp. Alla känslor och nyheter får ju plats i tråden.
  • Akira Öken

Blev inget för mig den här gången.

Mensen kom igår och var en dag sen. En dag räckte för att tända hoppet och fallet blev därför lite hårdare. Både jag och min man grät igår.

Nu hoppas vi på att kliniken håller sitt löfte om att vi får en ytterligare ivf-behandling.

Kram till er alla.

• Akira Öken
    Punktens skrev 2018-03-10 10:39:43 följande:

Hej!

Igår gjorde jag mitt livs första ÄP efter ca 10 dagars stimulering med gonal-f 125 IE och Orgalutran. Fick ta ovitrelle i onsdags kl 21:30 och igår (fredag) kl 08:30 var det dax för ÄP.

När vi kom dit fick vi först komma in på ett rum (som vi fick dela med ett annat par med ett skynke imellan oss. De störde inte alls faktiskt). Där fick jag byta om till en sån klassisk ?sjukhus-skjorta?, ett par knästrumpor och en tossa på huvudet. Där fick jag ligga på en säng och vänta på ytterligare instruktioner medan min kille fick gå o lämna sina soldater på en toalett intill. När han var klar kom en sköterska in och gav mig 2 citodon + satte in en infart i min arm. (Jag har varit en del ute i drogsvängen i min yngre dagar så jag har väldigt hög tolerans på smärtstillande preparat). Detta är såklart inget jag är stolt över och därför inte vågade berätta så jag visste att 2 citodon inte skulle ha någon effekt på mig.

Hur som helst, jag fick gå o kissa strax innan det var dax för oss att byta till ett annat rum där självaste ÄP skulle ske. Där inne fanns en man som skulle göra självaste plocket, en kvinna som skulle sköta smärtlindringen samt en sköterskestudent. På sidan fanns en glasruta och där inne satt en kvinna som skulle ta emot och titta på äggen.

Min kille fick en konstig rock och en stol för att få sätta sig vid min huvudände. Ungefär samma minut som läkaren placerade sina instrument inuti mig så fick jag lugnande och morfin in i min infart i armen. Som jag befarade var detta inget jag kände speciellt mycket utav. Läkaren satte lokalbedövning där nere vilket gjorde ganska ont, men helt klart överkomligt. Sedan var det i gång.

Jag hade läst här om olika skräckhistorier om smärta osv. Och ja hörni, de gör ont. Men inte mer än så. Men vad förväntar vi oss? En nål som ska borra o böka o punktera inuti i oss är inte skönt. Men jag vill säga till er alla som har detta framför er. De är verkligen överkomligt!! De rann ett par tårar nedför min kind som jag inte tror var av smärta utan mer att jag blev tagen av stunden och reagerade i tårar. Som sagt, de gör ganska ont men de är verkligen uthärdligt och tillfälligt. De är mer obehagligt än smärtsamt.

Vi fick ut 13 ägg. Detta gjordes ju på en fredag. Så nu ligger jag och tänker på hur de går för dom små. Kliniken sa att dom ringer under helgen men bara om de blir ett dåligt resultat, Dvs inget befruktat. Klockan är 10:30 på lördag morgon och vi hoppas såklart att ingen ska ringa. Isåfall har vi fått tid för ET på måndag em.

Vi har manlig faktor. Min stimulering med sprutorna och min äggreserv har sett och ser helt fantastiskt bra ut. Jag Är 25 år o min kille är 36. Vi gör vår ivf i Umeå med ICSI.

Jag hade värk efter ÄP men inte alls mycket, jag tog 1 alvedon på hela eftermiddagen igår och idag (lördag) har jag inte ont. De känns att de hänt något där inne, men inte mer än så.

Självklart är vi alla olika, vi upplever smärtan olika och vi ser olika ut i vår kropp. Men vi är så många som gjort detta och så många som gör det om och om igen, så var inte rädda för ÄP, alla var helt fantastiska som jobbade där enligt mig och jag tror inte klinikerna hade låtit oss varit vakna under ingreppet om de hade varit hemskt smärtsamt. Vi är alla starkare än vad vi tror!

Jag håller tummarna för mig och alla er andra som kämpar och längtar där ute! Återkommer med resultat.

Tack för din berättelse! Alltid intressant att läsa om hur andra upplever detta! Hoppas att du inte får något samtal under helgen och att ni får göra en återföring på måndag!
  • Akira Öken
    Sommarhopp skrev 2018-03-10 11:08:57 följande:

Så kom dagen jag aldrig trodde skulle komma. Dagen när jag uttalat högt att JAG ÄR GRAVID! Jag testade supersvagt igår men ett plus är det, och har tagit ett nytt test idag och ser det även på det. Så inget spökstreck. Nu hoppas vi bara att den lilla stannar kvar alla 9 månader, men oavsett så känner jag mig så mycket lugnare nu. Nu vet vi att vi kan få ett plus. Jag hade tappat tron på det tidigare.

Underbara nyheter! Grattis!
  • Akira Öken
    Anonym (BaKu) skrev 2018-03-11 15:18:08 följande:

Denna avundsjuka. Jag vill inte känna så, men förra veckan fick kompisen barn och igår berättade två kompisar att de skulle ha barn...igen...Två av paren har två barn sen innan och det sista har ett barn sen innan. Och här står vi och har inte ens sett ett plus...

De är alla nära vänner och jag skulle så gärna vilja glädjas åt det, men ni vet ju hur det känns...

Känner lite likadant. Inte helt smickrande att känna så, men jag tänker att det är ok så länge jag inte missunnar någon annan deras lycka.
Svar på tråden IVF våren 2018