• Anonym (BaKu)

IVF våren 2018

FrökenBlåklocka skrev 2018-02-19 18:33:37 följande:

Känns som luften gick ur och sen när man inget känner att man eventuellt skulle vara gravid nu(även om de är för tidigt att ens känna nått) så känns de tomt.

Bara 2 försök kvar då.... Och blir de inget I frysen då en så lär tre försök gå snabbt.

Jaja bara försöka fokusera på annat och se de positiva!

Ja det är precis så det känns. Idag är det verkligen en av de dåliga dagarna. Blir till att kämpa sig genom jobbet och sen hem och hoppas att det känns bättre imorgon...
  • Anonym (BaKu)
    Cilia 82 skrev 2018-02-21 10:45:04 följande:

Hallo, hur går det för alla har läst lite vad alla skrivit, men inte orkat skriva har sån värk i magen just nu Rd 9.

Rd 8 för mig och tiden går sjukt långsamt. Vi fick inget till frysen så det kändes lite nedslående.

Har lite mindre ont nu. Var värre typ dag 2-3. Däremot har min huvudvärk triggats igång ordentligt. Har kronisk huvudvärk (påminner om migrän, men annan diagnos) och den blev hemsk nu med alla hormoner. Testdag 1 /3
  • Anonym (BaKu)

Hur många av er som plussat hade blödningar innan?

• Anonym (BaKu)
    lyckobubblor skrev 2018-02-24 08:04:06 följande:

Varje månad blir jag förundrad över hur känslorna kan svänga så. I torsdags var jag säker på att det tagit sig, igår säker på att det inte tagit sig, idag vet jag inte vad jag känner alls. Ska bli lite skönt att testa imorgon bitti! :)

Hur går det för alla andra ruvare, någon som testat eller känner något? <3

Ja det är ju minst sagt en berg och dalbana. Just nu tyvärr ganska övertygad om att det inte lyckats. Känns som mensen är på gång och jag har haft småblödningar sen i torsdags. Testdag är annars på torsdag.

Hoppas du får ett positivt resultat imorgon!
  • Anonym (BaKu)
    Sommarhopp skrev 2018-02-23 23:46:54 följande:

Ni som redan har sprutat en hel omgång. Hur mådde ni de sista dagarna innan äggplock? Jag har Äp på måndag och börjar bli riktigt nervös att äggen redan släppt. Har inte alls lika ont i magen länge som för några dagar sedan, älsekretet finns inte längre kvar och temperaturen har gått upp sedan 2 dagar. På samma dsg som jag alltid har ägglossning utan sprutor. Jag vet att man egentligen inte ska tempa när man gör ivf eftersom man tillför så mycket hormoner, men min tempkurva ser exakt ut som den gjort alla andra cykler. Och jag har inte förändrat dosen på gonal sedan jag började. Har stått på 300 hela tiden. Sprutdag 10 idag. Kan någon gr mig lite hopp att der här är normalt? Jag trodde jag skulle må sämre de sista sprutdagarna inte bättre....

Tror jag kände lite så också och sekretet var mindre minns jag så oroa dig inte för mycket. Är ju ovanligt det lossar för tidigt. Lycka till!
  • Anonym (BaKu)

Suck, där kom mensen... Har haft småblödningar sen i torsdags. Igår ökade det och idag kom mensen. Bortsett från hormonbehandlingen så var det bim idag...just nu känner jag ingenting. Trodde jag skulle känna mig förstörd, men det kommer nog när jag ringer kliniken och måste säga det högt.

• Anonym (BaKu)
    lyckobubblor skrev 2018-02-25 08:14:10 följande:

Nej, vad tråkigt! Vad fel det blev att jag lade upp mina goda nyheter direkt efter ditt inlägg.

Kram, hur ser det ut nu för er, flera försök? <3

Ingen fara, ni måste ju få vara glada. Det här är ju en kamp för oss och jag hoppas att vi alla ska vinna den en dag.

Det här var första försöket så vi har två kvar. Vill helst börja direkt när man ändå är inne i det, men nu får det ju bli en månads "vila". Då har vi bestämt oss för att njuta av varandra. Vi har båda längtat efter sex (vilket inte varit så mycket av med tanke på infektionsrisk och osexiga hormoner). Så fort mensen är över ska vi krypa ner i vårt spabad och dricka god alkohol. Det är ett dåligt substitut till ett plus, men det bästa alternativet vi vet just nu.

Lycka till med den lille i magen!
    Mariana79 skrev 2018-02-25 08:45:19 följande:

Å nej :( jag beklagar :( stor kram till dig!

Azerp skrev 2018-02-25 09:20:15 följande:

Beklagar, håller tummarna hårt för att det går bättre nästa försök!

Tack så mycket! Håller tummarna för er!
  • Anonym (BaKu)
    Regnbågens färger skrev 2018-02-25 10:17:09 följande:

Beklagar!

Man vet nog inte hur man kommer reagera på nått i denna situation!

Min fru hade ont i magen igår o hennes mens brukar komma de närmaste dagarna så man vågar inte hoppas. Man håller lixom andan mest hela tiden.

Låt det inte knäcka er! Nu vet ni hur det fungerar med en behandling så känns det kanske lite lättare nästa försök!

Lycka till kram <3

Nä, det är ju verkligen en känslomässig berg och dalbana.

Ja, känner att nästa behandlingsrunda bör bli enklare rent fysiskt för man vet vad som väntar och vad som är "normalt". Psykiskt kommer det nog stressa mer eftersom man vet att det är ett försök mindre kvar.

Hoppas att det är hormonerna som spökar och att ni istället får ett härligt plus! När har ni testdag?
  • Anonym (BaKu)
    Regnbågens färger skrev 2018-02-25 17:42:52 följande:

Ja men det är ju det som är problemet. Varje försök man utnyttjar så är man närmare nått som kan bli hur dyrt som helst..

Vi fick dessutom endast ett embryo till frysen o man har ju hört att inte alla klarar upptining..

fick ni nått till frysen?

Vi har testdag den 3 mars o jag är mer nervös än min fru.

Men självklart vill vi att det ska gå vägen båda, men jag som står vid sidan om kan ju ej känna det hon känner i kroppen så att säga, blir lätt frustrerad.

Vi körde dock det långa protokollet så allt drar ju ut på tiden ganska länge i och med att man ska ha en vilomåmad med. I Malmö funkar det dessutom så att om vi ringer in för att mensen kommit och man vill starta en ny omgång, då får man endast starta i mån om plats, är det för många som startar samtidigt så kan de neka en att börja, dock max 3 ggr men ändå! Det kan bli lång väntan och sommarstängt:(

Nä, tyvärr inga till frysen trots 7 befruktade ägg. Vi kör kort protokoll och vi måste vänta till nästa mens innan vi börjar igen. Sen är det samma för oss, man kan bli nekad. Däremot så brukade de tydligen sällan behöva neka, men det känns ju som det skulle vara typiskt om det hände mitt i allt...
  • Anonym (BaKu)

Pratade precis med kliniken som säger att jag ska fortsätta med Lutinus och testa på torsdag som planerat. Detta trots mensen. Känns ju som att det inte finns någon chans att det tagit sig. Men är det någon mer som varit med om detta?

Svar på tråden IVF våren 2018