• Anonym (BaKu)

IVF våren 2018

Seb81 skrev 2018-04-24 15:11:53 följande:

Hello!

Tänkte bara kolla, är det normalt att det spänner, drar och värker i livmodern/äggstockar när man tar sprutorna? Jag tar Bemfola 150 ml & Fyremadel 0,5 ml.

I morgon ska vi ta en titt på äggen och jag hoppas att det ser bra ut så vi får åka till Örebro för äp! Längtar ihjäl mig!!!

Fullt normalt!
  • Anonym (BaKu)

Nu fick vi veta att inget av de sju kvarvarande embryona klarade sig till frysen. Samma resultat förra gången vilket gör att man inte känner sig det minsta hoppfull för det i magen. Misslyckas vi detta försöket har bi bestämt oss för att pausa över sommaren. Min kropp och bådas psyke klarar inte en vända till just nu.

• Anonym (BaKu)
    Seb81 skrev 2018-04-29 08:31:21 följande:

Nej, hela sprutan var paj... fanns inget att göra. Det blir inget äp denna gång... skulle få ha gjort det en dag senare men då är det minsan en röd dag där.... vi har verklogen tur nu! Herre....

Vilken mardröm! Det här ska ju inte få hända! Hoppas ni snart är på banan igen, men förstår att det just nu känns hopplöst. Kramar till dig!
  • Anonym (BaKu)
    Hormonkarusellen skrev 2018-04-30 07:38:41 följande:

hur många dagar har ni sprutat före plock? 12 dagar planerat står i mitt schema, men det vet man ju inte i förväg, och dag 12 är en söndag... ska man tro på måndagen istället? Fredag borde ju vara för kort tänker jag

Första gången 10 dagar och denna 11 dagar. Tror det blev en dag längre endast för att det annars hamnade på en söndag.
  • Anonym (BaKu)

Två dagar kvar till mensen borde komma om man bortser från alla hormoner som kan ställa till det. Brukar få spottings ett par dagar innan, men ännu inget. Förra försöket hade det redan kommit vid den här tiden. Börjar känna visst hopp, även om jag lovat mig själv att inte hoppas på något. En vecka kvar till testdag. Vi har bestämt oss för att inte tjuvtesta, men nu kliar det i fingrarna.

• Anonym (BaKu)
    Seb81 skrev 2018-04-30 21:41:35 följande:

Sprutan var tom och hylsan var lös. MEEEN jag fick komma på vul idag och till allas häpnad så var det inte kört... jag hade 14 ägg som var stora och runda å fina! Jag grät av lycka!! Det var fler än vul vi var på senast!! Så vi ska på äp på onsdag.... precis tagit en HEL & fungerande ovitrelle... vi är över lyckliga. Dock så vet vi inte om det blir tillbakasättning denna cykel, utan nästa ev. Beroende på hur min slemhinna ser ut!

Vi är så glaaaaaaaadaaaaaa!!!!!! Nu hoppas vi att allt går vägen :D

Det var skönt att höra! Håller tummarna för att resten går bra!
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-05-02 08:47:00 följande:

Hej! Har inte vart inne här på ett tag! Ville bara säga att jag håller alla tummar jag har för dig att din lilla kämpe fixar detta !!! Jag och min man kör igång vid nästa mens, efter 4 mån uppehåll, kram till dig!

Tack så mycket. Än så länge ingen mens i sikte. Testdag på måndag så det börjar kännas riktigt nervöst nu.

Åh! Hoppas det går bra för er den här gången. Kör ni långt eller kort protokoll?

Lyckas vi inte nu så har vi också bestämt oss för en paus till efter sommaren. Varken kropp eller psyke klarar en till behandling nu.
  • Anonym (BaKu)
    Seb81 skrev 2018-05-02 11:13:39 följande:

12 ägg blev det!!! Bara hoppas på att de flesta är mogna och att simmarna gör sitt & att de stannar kvar i mig!

Återföring på fredag eller måndag! Sååå spännande!!

Men... alla pratar om att rivningen är så jobbig?! Vad har jag att förvänta mig?

Grattis! Håller tummarna! Ruvningen är nog framförallt psykiskt påfrestande för de flesta. Tiden går så otroligt sakta. Sen kan Lutinius ge mycket gravidsymtom så man blir lätt lite tokig av att känna efter. De allra flesta klarar nog att leva ganska normalt även med biverkningarna, men en del reagerar kraftigare än andra på Lutinus.
  • Anonym (BaKu)
    Asteria skrev 2018-05-02 10:49:00 följande:

På måndag blir jag äntligen ruvare för första gången! Det var jobbigt att inte få återföra vid äggplocket, och den här senaste veckan har varit otroligt påfrestande. LH-stegringen fick inte komma på söndag eller måndag för då hamnade återföringen på helgen och vi skulle få vänta minst en månad till. Men den kom igår, så glad. Att ruvarperioden ska vara ännu mer påfrestande väljer jag att inte tänka på nu hehe

Grattis och lycka till!
  • Anonym (BaKu)

Ville tipsa om en serie på SVT play som heter kampen för ett barn. Där får vi följa ett par (båda elithockeyspelare) som kämpat för att få barn i flera år. Man får följa deras ivf-resa och de bjuder verkligen på sig själva. Hög igenkänningsfaktor och en hel del tårar.

Svar på tråden IVF våren 2018