• LillaAw

Vi som är på försök 9 med första barnet

Jag är med :)

• LillaAw
    Lewaize skrev 2017-12-03 22:23:33 följande:

Heeeej girls! Jag hänkar också på :)

Drar allt väldigt snabbt ??> har testat ägglossningstester som stämmer bra med hur jag känner min kropp. Tar vitaminen kvinna från apoteket och har testat Nunkpeppar i 3 månader utan resultat, börjat istället med Rosenrot denna månaden. Provade även på bizolvon i 2 månader utan något plus. Så ja, har prövat det mesta än så länge ;)

Fick reda på för ett tag sedan att min killes pappa hade slöa spermier (mycket roligt kan komma ur en full svärmor ;) ) och antar att detta kan ha nedärvts till min sambo. Så vi kör på med tanken att blir det så blir det. Men man måste ju ändå försöks hjälpa till så gott det går ^^

Men... av en slump kom jag och tänka på att sambon opererades när han var 5-6 år för att bollarna inte hade trillat ner. Googlade runt och på de flesta sidor stod det att sannorlikheten att han var steril var hög. Så, vi ska ta kontakt med sjukvården nu i veckan så att vi kan boka spermaprov :) suger att komma på det såhär ?långt? in i försöken men bättre sent än aldrig!

PS. Mina inlägg blir alltid så jävla långa när jag väl skriver xD hoppas någon orkar läsa iaf :* haha

Bra att ni kom på det iaf! Vi har också testat spermierna. (Som va precis på gränsen vad gäller antal och rörlighet) men att det ändå borde gå naturlig väg men kan ta tid.. jag upplevde dock att de va lite "slarviga" med att berätta exakt vad svaret var och sa bara att de var "bra" men sen när vi fick se i journalen så såg vi alla värden de analyserar. Mängden ska va över 20 milj och minst 40% rörlighet. Min kille hade precis 21 milj och 42% rörlighet. Så preeeeciiiis godkänt. Många har ju typ över 60 milj simmare så det kan skilja sig mycket... viktigaste va dock simförmågan också. (En hel vetenskap) lycka till! Man ska inte glömma att i 1/3 av fallen så är det manlig faktor. Ofta så letar man ju felet hos sig själv...
  • LillaAw

Fick mens idag så börjat egentligen försök 10 nu. Men stannar kvar med er andra :) har nog lite kortare cykel eftersom vi följts åt sedan april. Känns som ett hån när mensvärken från helvete sätter in och man inser att det blev inget den här gången heller.. känner mig så tung och ledsen idag.

• LillaAw
    Jooosen skrev 2017-12-07 22:36:54 följande:

Sorry för spam. Tog ett till vid 19 ikväll. Strecket är starkare än kontroll! När är äl tror ni? Imorn? Hade sex ikväll o får ni inte till det igen förrän lördagmorgon...

Det borde räcka gott och väl! Varannan dag är ju vad de rekommenderar :) när vi skulle lämna spermaprov fick man inte ha haft utlösning på tre dagar pga då finns de tydligen för få spermier.

• LillaAw
    Jooosen skrev 2017-12-08 15:50:21 följande:

Tack för svar hörni!! Hoppas det räcker. Sitter med världens äl värk nu! Fyller år idag så vore ju en bra present haha!!

Grattis på födelsedagen! Hoppas det är ett riktigt guldägg nu! :D
  • LillaAw

Hej,

Jag känner med er alla. Detta var året man hade tänkt bli gravid och här står man nu, snart 2018 och än så länge sååå långt borta. Har bim på nyårsafton så vill inte riktigt ropa hej än men med allt som varit det här året så är inte förhoppningarna jättestora.

Vårt sexliv tog mest stryk de första 6 månaderna egentligen och jag tror det var mycket relaterat till min egen ångest. Nu har vi påbörjat utredning som visat än så länge att vi båda är normala och har "normala" värden även om min mans spermaprov va precis på gränsen. Jag försöker tänka att jag är relativt ung och att det fortfarande ska gå naturlig väg för IVF-resan är inte heller en dans på rosor med hormonsprutor, äggplock etc.

Det jag känner har varit jobbigt är just att det är en så privat grej att man inte vill prata så mycket om det. Jag känner de senaste tiden att jag haft mindre lust att gå till jobbet och göra roliga saker på helgerna med vänner. Jag har blivit lite mer isolerad i deppandet.

Jag hoppas att vi alla som följts åt här månad efter månad snart ska få sina plus eller svar på varför det inte tar sig <3

• LillaAw
    Isathe skrev 2017-12-22 08:00:32 följande:

God morgon!!

Jag tog ett nytt test nu på morgonen. De kommer ett svagt svagt sträck inom 5 minuter. Jag ser det utan problem, efter tiden gått ut blir de starkare och starkare.

Är nu lite orolig att de kommer bli missfall då de är så svagt men jag vet att jag inte kan göra annat än att bara vänta och se.

Ska köpa 2 digitala idag innan jag åker hem från jobbet, så jag kan ta med ca 1 veckas mellanrum och se vad som händer.

Hade tänkt berättat för mina och sambons föräldrar på julafton få se hur jag/vi gör. Sambon har fortfarande inte fått veta något än, men de var bra svårt att hålla sig igår när vi gick och la oss och jag hade jätte svårt att somna. Men tänkte väl berätta senast i morgon för honom så han hinner smälta det en dag innan vi släpper de till våra föräldrar och syskon isf.

Stort grattis!! Så härligt och fick själv lite hopp att det kan gå. Vilken fin julklapp!! <3
  • LillaAw

God jul alla som kämpat på hela året! Vissa av er har följts åt sedan försök 1 i april. Det har varit skönt att ha er alla som stöd då man känner sig ganska ensam i detta och här har man möjlighet att vara lite anonym..

kan vara svårt för ens partner med att förstå vad man går igenom ibland.

Jag hoppas att vi alla plussar snart och att 2018 blir året då vi alla blir mammor!

Kram

• LillaAw
    Hedblomster skrev 2017-12-25 10:46:21 följande:

Jag förstår dig! Hade själv satt julen som "mål" - då kommer jag vara gravid. Men nej. Firade jul med en släkting som ska få barn strax efter jag skulle ha haft om det inte var utomkveds. De fick bebiskläder i julklapp... Dock var de väldigt lowkey och privata om graviditeten men bara att se någon hålla sig om magen, höra andra säga "tänk nästa jul sitter en bebis här" osv. Det gör ont!

Jag har iaf min äggledarspolning 5 januari men väntan dit känns så lång... är dessutom nervös att det ska vara helstopp...

God jul till er alla! Det är skönt att ni finns.

Känner mer er alla. Själv kändes julafton också tung och extra ångestladdad. Var helt likgiltigt vid julklappsutdelningen och kände att jag önskar mig bara en sak och det kommer jag inte få. Skulle byta ut allt mot att vara gravid. Extra ångest över att ingen där vet än vad jag går igenom och jag vet inte om det är bara skönt att slippa se andras ömkande blickar eller om man ska berätta. Än så länge väntar jag med att berätta för familj och släkt.

Det är skönt att julen är slut nu. Kan tänka mig att nyår kommer kännas lite mer som en nystart, jag hoppas det. Det är svårt att vara glad utåt när man är så ledsen och besviken egentligen..
  • LillaAw
    Hedblomster skrev 2017-12-28 15:26:47 följande:

Fattar inte hur länge jag ska orka, mår så dåligt hela tiden. Förstår att de som försökt längre måste tycka att jag är jättefånig nu men. Ledigheten är extra jobbig för ingen annan är ledig så jag går mest runt i lägenheten och tänker. Bor i en liten stad så finns inte mycket att göra och ingen är som sagt ledig eller hemma. Har ju den där tiden bokad 5 januari men det går så långsamt... Mår väl extra dåligt för att jag har bim imorgon också och mensen kommer definitivt att komma.

Du är inte ensam! Har mått själv väldigt dåligt hela julhelgen. Bråkat med min sambo över inget (antagligen pms) och periodvis velat ge upp allt och ena stunden kämpa på. Ska ha mens nu i dagarna och känner att den är påväg också. Grät som bara den igår och hade svårt att sova också för huvudet bara snurrade av tankar. Ju fler månader som går desto värre blir det när man känner stt det inte tar sig :/ kram <3
  • LillaAw

Här kom mensen och det var försök 10 för mig nu. Så nu blir det försök 11. Har en kort cykel ibland så har hunnit med fler försök än vissa andra trots att vi började samtidigt i april. Är bara ledsen idag. Börja nya året med mens känns sådär. Nu ska jag snart spola äggledarna om nån vecka. Lite nervös för det men samtidigt skönt att de gör något. Det är det sista som är kvar i vår utredning så hon skulle remittera oss för ivf efter spolningen.

• LillaAw
    Lewaize skrev 2018-01-05 01:06:37 följande:

Tjenare tjejer! Ser ut som att sexet går bra för er! Woop wooop ;) Gott nytt förresten!

Fick mens idag... Var 2 dagar sen så började hoppas på att det hade tagit sig, men icke! Känns surt ock så men men. That?s life.

Inne på trial nr 11 nu och som alla hön inne trodde man fan inte att det skulle ta såhär långt tid utan minsta tillstymmelse till pluss :P men det vi ser fram emot är iaf att i början på februari är det dags för påbörjad utredning (Y) känns gött faktiskt att komma igång! Men har en ÄL på oss innan det blir ?mekaniskt? :D

Är också på försök 11 nu. Ska göra en äggledarspolning på måndag. Hoppas att det kan rensa upp i äggledarna och göra vägen för simmarna lite enklare eller något haha. Man hoppas på allt just nu! :)
  • LillaAw
    Hedblomster skrev 2018-01-05 16:22:00 följande:

Nu har jag varit på spolning och jag har passage i äggledaren!!! Sååå skönt :) gynekologen tyckte att vi skulle försöka tre månader till på egen hand nu. Så nu kör vi!

Åh, gick spolningen bra? Jag ska göra i övermorgon och är så nervös att det ska göra ont. Vad skönt att du hade fri passage! Så skönt att veta att allt är som det ska.. vi s
  • LillaAw

Gjorde äggledarspolning idag och det gick inte bra :( gjorde sjukt ont och hon kunde inte spola in mer än 5 ml. Vet inte hur mycket det ska in men hon trodde det kunde eventuellt vara stop i äggledarna. Spände och gjorde så ont i livmodern och ingen vätska gick till äggledaren. Vet inte om det gjordes rätt. Svimmade direkt efteråt och fick ligga på en brits innan jag kunde åka hem. Blödde även efteråt då de knep tag i livmoderhalsen med något instrument. Usch säger jag bara! Kommer aldrig göra om det igen.

Är så ledsen och trött nu efteråt och undrar om det är värt allt slit. Vill inte skrämma någon, det brukade inte vara såhär sa min gynekolog men om det är stopp kan det tydligen bli så. Nu är nästa steg ivf-remiss för utredningen är klar. Och runt 9 mån kö till ivf så lika bra att hoppa på tåget fast man inte är helt redo just nu..

• LillaAw
    33villbligravid skrev 2018-01-08 23:14:59 följande:

Oj nej vad trist!! Men skönt att ni ändå nu har det bakom er och kan ta nästa steg vidare (fast det kan kännas tungt nu) ..

Ja känns skönt att allt är klart iaf :) är nog mest besviken för hade hoppats så mycket på att kunna få barn naturligt så det känns som en sorg på något vis. Vi försöker tills det är dags för ivf men med små förhoppningar... kram
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-01-09 06:42:32 följande:

Åh stackars :(... kunde de konstatera stop eller var det bara var dom trodde? Vad orättvist! Bra att ni ställt in er i ivfkö iaf. Ju för desto bättre! Drar mig för att kontakta fertilietsutredning men är nog dax snart... kram till dig

Hon fick avbryta undersökningen för det gjorde så ont och va hårt motstånd att spruta in vätska så hon kunde inte heller säga att det var stopp.. :( men det syntet inte på ultraljudet att vätskan gick in i äggledaren. Är glad det är över nu iaf men mer orolig att det är något fel. Hon sa att ibland lyckas man efter spolningen. Lycka till nu! Kram
  • LillaAw
    Hedblomster skrev 2018-01-08 21:55:16 följande:

Nej vad tråkigt att det blev så :( låter ju som att det kan vara stopp isf. Vet inte hur mycket vätska de sprutade in i mig men den rann ju vidare genom äggledaren efter en halv minut kanske. Beklagar verkligen att det inte kändes bra:( och vad jobbigt att kön är så lång! Men om äggledarna har varit ert problem kommer det säkert gå jättebra med ivf! Det är inte aktuellt att göra något försök på en privat klinik? Har hört att vissa testat privat medan de står i kön. Kostar ju en del dock.

Ja jag vet inte hon spolade in koksalt och kändes inte helt hundra när hon gjorde det. Hon kändes nervös typ och vet inte om allt satt precis rätt. Hon fick avbryta undersökningen så hon kunde inte konstatera något stopp sa hon heller. Hon pratade inte så bra svenska heller så on kunde inte förklara vad hon gjorde så bra :/ vi kommer nog inte betala för provat ivf utan vänta på den landstingsfinansierade och försöka själva tills dess men bra att den Finns! Kram
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-01-18 11:14:49 följande:

Där kom mensen :(

Åh nej! :( dagarna när mensen kommer är så tuffa. Sådan besvikelse. Följer tråden varje dag men är lite tyst just nu. Men är kvar och hejar på er alla!
  • LillaAw
    33villbligravid skrev 2018-01-18 20:23:28 följande:

Så nu ska jag bara berätta här eftersom jag lovat mig själv det och om det kan vara till hjälp för någon som i framtiden googlar in sig här.

Mina symptom nu var exakt lika som före mens, men lite kraftigare: Mensvärken satt/sitter framför allt på sidorna mot äggstockarna. Och brösten bränner lite mer än vanligt i synnerhet bröstvårtorna. Men var alltså heelt bombsäker på mens imorgon (är det fortfarande också!)

Med MF i bagaget vågar man inte ropa hej ännu - men superglad så klart för plusset oberoende! Kram på er alla :)

Stort grattis!!! Blir alltså så lättad när någon i tråden lyckas efter allt kämpande och slit. Hoppas du kan njuta nu! Måste vara en helt sjuk känsla :D! Kram
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet