• Isathe

Vi som är på försök 9 med första barnet

Å här är jag.... På försök 11, försökt sedan februari men hoppa en ägglossning så egentligen försök 10.

Totalt tappat hoppet om ett pluss och känner att humöret bara blir värre och värre och sexlusten är noll!!

• Isathe

Jag använder mig av clearblue digitala test med dubbel indikator. Har testat i flera dagar nu, men den där fasta gubben kommer inte.....

Tog första testet i tisdags då var det negativt. Testa i onsdags och tror att de då var en blinkande gubbe. I torsdags var det iaf en blinkande gubbe och sen dess har jag testat 2-3ggr/dag.

Men, jag får ingen fast gubbe och är idag inne på dag 5 med den där blinkande gubben, trött jag blir på detta!!

Tycker dessutom att sträcket var som starkast i helgen och jag har lite så ont mot äggstockarna till och från. Hur länge ska man vänta? Känslan är att den fasta glada gubben inte kommer komma....

• Isathe
    Hannah9003 skrev 2017-12-04 10:24:05 följande:
    Jag förstår din frustration. Jag hade det precis som dig. Sen började jag testa mig på eftermiddagen istället mellan 16-17 ca. När jag kom hem från jobb. Då fick jag fast gubbe och även utslag på andra äglossningstester.

Jag testade alltid morgon innan och fick aldrig positivt.

Hoppas detta hjälpte. Ha en bra dag :)
    Tack! Men jag testar mig 2-3ggr/dag, morgon lunch och kväll ungefär.... Men kanske inte kommer ha någon ägglossning denna månad!!
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-06 13:53:11 följande:

En fråga! Brukar ha äl dag 16, idag är det dag 14 och har testat ofta med äl stickor o ingen höjning än. Dock kände ja typisk äl värk imorse... dock bara en timme?? Kan det vara äl eller bara förvärk? Förvirrad. Sex senast i söndags så hoppas den inte kommer än :(

Tror inte du har haft ägglossning om du inte fått utslag på ägglossningsstickorna. Håller tummarna att den kommer snart!

Jag fick max på cb digitala med dubbel indikator i måndags kväll kl 21:00 cd 15, hade lite ont i går kväll mot äggstockarna så hoppas att de var ägglossningen som var då.

Tycker vi prickat bra den här gången,
    cd 14:  kvällen
    cd 15: midnatt
    cd 16: morgon
    cd 17 (idag) : morgon

Tänkte få till det imorgon bitti, eller sent ikv igen för att verkligen täcka in det ifall ägglossningen är idag. Jag har vissa gånger haft jätte ont vid ägglossningen men denna gång inte känt speciellt mkt. Så är lite orolig att de inte är någon ägglossning denna månad. Hade endast lite lätt smärta igår och lätt molvärk i måndags och idag.

• Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-07 06:40:56 följande:

När tror ni äl är? Snart positivt! Legat dåligt denna vecka :(

Testa igen under dagen, borde bli positivt idag eller imorgon. Ligg i kväll och gärna imorgon!

Håller tummarna för dig! Nu måste de väl ändå vara våran tur?!
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-07 22:36:54 följande:

Sorry för spam. Tog ett till vid 19 ikväll. Strecket är starkare än kontroll! När är äl tror ni? Imorn? Hade sex ikväll o får ni inte till det igen förrän lördagmorgon...

De tror jag räcker bra!
    Får känslan av att vi kör för ofta, att de inte blir tillräckligt med bra spermier för varje gång.... Usch va man kan analysera för mkt
  • Isathe

Usch, jag är på den där långa väntan mellan ÄL och BIM..... Å det känns som en evighet. Jag har BIM i början på nästa vecka, hade ju varit jätte kul med ett pluss i julklapp till sambon, men efter att vi nu försökt sedan februari så tror jag mensen kommer även denna månad, har inga större förhoppningar!!

• Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-11 17:04:42 följande:

Fan va trisst.. har oxå börjat tänka på utredning mer o mer... privat känns så jävla dyrt medan landstinget känns som så lång väntan. Jag har en del sparpengar men vetifan... vad är du inne mest på?

Finns en del privata som har landstingstaxa. Där jag går i Uppsala är det så, betalar inte mer än ett vanligt läkarbesök
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-13 19:43:28 följande:

Nej du har rätt, känns nästan som det inte spelar non roll haha... Åå spännande, skönt att komma igång! Bor ni i Stockholm? Har flera vänner som typ börjat försöka efter oss som passerat halva graviditeten.. känns lite drygt asså!!

Usch den känslan förstår jag. Min bästa vän ska ha i februari, började efter oss att försöka. 2 jobbarkompisar ska ha i mars och maj och en annan i januari så omringad av dom som försökt kortare tid än oss.
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-13 20:43:09 följande:

Urs ja precis. Det värsta är att man blir så jäkla bitter... o så skäms man lite inombords. Men man kan liksom inte riktigt glädjas :( allt är

Så sjukt orättvist...

Ja verkligen visst är det så!! Men min bästa vän förstår mina känslor och vi pratar ofta om det. Vi kan även prata om hennes graviditet och hennes mående så de är iaf skönt.
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet