• beso

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hej! Jag har iofs barn sen tidigare men fått 8 missfall på raken och är gravid igen. Kanske är jag Välkommen ändå här?

• beso
    Elliot1 skrev 2017-12-28 19:26:45 följande:

Oj jösses vad jobbigt.. Har du varit och kollat upp det? Hur tidigt har du fått mf? Låter hur som helst skitjobbigt alltså. Håller tummarna för att nästa vill stanna kvar!

Hej! Jag har fått väldigt tidigt. Runt en v efter bim ungefär. Fick medicin sist för att det skulle stanna kvar men det funkade inte..blev så ledsen o deprimerad. Dr erbjöd utredning men jag va så ledsen att jag kände att nu ger jag upp. Har fortfarande inte sörjt klart. Nu fick jag en chock som var gravid direkt igen trots bara ett oskyddat direkt efter blödningen slutade. Är ju såklart orolig o superförvirrad just nu..
  • beso
    Elliot1 skrev 2017-12-29 08:45:29 följande:

Okej! Usch vad jobbigt.. Jag har haft ett mf och tyckte det räckte liksom :/ Men vadå är du gravid igen nu? Isånafall hoppas jag verkligen det vill stanna!!! :)

Ja plussade för två dagar sen. Efter att ha gjort Slut med pojkvännen som flyttade ut..vi har bara haft oskyddat EN gång direkt efter att blödningen efter sista missfallet precis slutat! :/ Vill ju ha bebis..men situationen e tuff o jag e rädd ensam o orolig! :( Även om det troligast blir missfall igen så är det superjobbigt att gå igenom ensam! :(

Hur o varför spolar dom äggledarna? Låter inte kul..men håller tummarna att det ska hjälpa! Kram
  • beso
    Elliot1 skrev 2017-12-30 10:51:50 följande:

Ja det var jobbigt! Önskar att man hade fått mer info om det innan, hade ingen aning om att det var så otroligt vanligt med missfall. Hade man vetat det hade man kanske varit mer förberedd liksom :) Men det är väl bara kämpa på, 4:e försöket nu efter MF. Första barnet!

Hej igen beklagar ditt missfall. Vilken v var det i? Mina brukar vara i v 6. Tror jag e i v 6-7 nu. Väntar på missfall då jag inte vågar hoppas på annat nästan.. Så jobbigt o va ensam vad som än händer. Ringde o berättade för mitt ex för 3dagar sen. Han sa inte så mkt utan ifrågasatte bara om d va hans. Sen dess har han inte hört av sig.. Känner mig så ledsen o besviken. Jobbigt o va ensam o inte veta vad som händer. Håller tummarna f er! Kram
  • beso
    bebis2018 skrev 2018-01-01 11:19:14 följande:

Äl i dagarna och sambon får munsår... (herpes)... knappt knäckt!

Vad gör det om han har munsår? Förstår inte? :)
  • beso
    33villbligravid skrev 2018-01-01 14:48:34 följande:

Hej på er! Jag har börjat tycka att det är så osannolikt att skulle kunna bli gravid och/om jag blev det få behålla det, så märker att jag inte ens orkar tänka så mycket på när ÄL är. Konstaterade när tittade i appen att två nästa ÄL antagligen går frbi pga av resor på olika håll, men orkar inte ens bli bekymrad. Snarast lättad av att då behöver man inte bli besviken i alla fall ...

Är det månne normalt att känslorna svänger på det här sättet?

Jag förstår dig absolut. Själv e jag nu gravid på 9e försöket. E så övertygad att detta blir missfall som alla andra gånger. Orkar inte oroa mig! Vill bara gråta o ge upp! Tycker att det kan börja blöda nu istället för senare. Orkar inte mer känner jag idag! Är säkert gravidhormonerna som spökar samt att det e Slut med pappan. Samtidigt är jag glad o vill behålla o livrädd för mf. Alla känslor på en gång.
  • beso
    bebis2018 skrev 2018-01-01 15:08:29 följande:

Inte mysigt och ha sex när han har munsår :(

bebis2018 skrev 2018-01-01 15:08:29 följande:

Inte mysigt och ha sex när han har munsår :(

Jaha haha! ;) Själv slipper jag helst oftast..vet inte vf..
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet