33villbligravid skrev 2017-12-25 10:23:06 följande:
Ja - visst var den okej ändå! Julen känns bara så extratung. Minns att jag på julafton ifjol tänkte att nästa jul, så ska jag antingen ha en baby i famnen eller åtminstone i magen. Och så var det ju också nästan ... om inte missfallet skett.
Så att stå i mina föräldrars badrum med mensvärk och byta tampong och tänka på hur det här precis inte var hur det skulle vara, var ganska tufft om vi säger så. Och att gratta vännen på FB som outade att de ska få sitt första barn i maj (då vi också hade beräknat) krävde ganska mycket "bita ihop"..
Ledsen för deppinlägg. Vill inte dra ner någons julstämning, men ni vet hur det kan vara. Kram på er alla!
Förstår dig helt, det suger :( Hatar att den där jävla mensen dessutom kommer med massa värk och allmän äckelkänsla.. Man känner sig så liten! Helt okej att deppa lite.
Jag var också beräknad i Maj och naiv som jag var tänkte jag att jag absolut skulle vara gravid igen till jul.. Men icke. Har en kompis som har gått två dagar över tiden nu och en annan kompis som fick barn i förrgår. Så man får bara lyckönska dem och tänka att det vänder för oss också snart :)
Jag tror stenhårt på 2018, nu är det snart ett år sedan jag slutade med minipiller (nyårsafton) och jag försöker
verkligen tänka positivt även om det är svårt!!
Kram